Hebben jullie enig idee wat voor een upgrade-beleid Etihad voert en of hier enige regelmaat in zit? Ik probeer de logica ervan in te zien maar het is me niet duidelijk:
Op beide vluchten deze week dus geüpgraded van Business naar First. In beide gevallen was de First cabine in eerste instantie leeg en kregen beide keren 7 passagiers (terwijl er plek voor 8 is) bij de gate een upgrade. Dit was te zien aan het aantal nieuwe boarding passen bij de gate en aan de reacties van de geüpgrade passagiers die F inliepen.
Ik heb deze trip afgelopen september rechtstreeks, in de goedkoopste business boekingsklasse (Z) geboekt op de Etihad website. We reizen met twee personen en hebben beide het basis Etihad Guest niveau. Om ook goed gebruik te maken van de lounges hebben we voor beide vluchten erg vroeg (+/- 3,5 uur van te voren) ingecheckt.
Op het rechtstreeks boeken en het vroege inchecken na, zijn de rest van bovengenoemde factoren in mijn ogen allemaal nadelig voor het in aanmerking komen van een upgrade.
Heeft iemand enig idee waardoor upgrade kansen vergroot worden en waarom wij nu al 2 keer achter elkaar geluk hebben? Of is dit puur toeval en moet ik voor de derde en vierde vlucht maar niet gaan hopen op nog een upgrade?
Laatst bewerkt: 29 jan 2016