Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Waarom is er eigenlijk geen enkele Europese maatschappij die de Amerikaanse upgrade policy hanteert. Elites die "stickers" kunnen inzetten voor een gratis upgrade binnen Europa.

Nu stelt de Euro business class niet zoveel voor, het zou denk ik wel een goede toevoeging zijn op elite programma's.

FlyRicky vindt dit leuk.
  2. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik wacht nog steeds op FlyingBlue die dit een optie maakt voor Platinum, met wellicht een hogere kwalificatie eis als gevolg (wat ik prima zou vinden).

3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij gaat UX dit doen; Top tiers upgraden obv beschikbaarheid aan de gate.

4. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Yes, maar alleen als SUMA Platinum deelnemer, niet als KLM/FlyingBlue Plat voor zover ik weet. Je kan wel matchen nu geloof ik.

Misschien verder praten in het FlyingBlue topic, vervuilen we dit topic niet :).

jongesander vindt dit leuk.
  5. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb met UX binnen Europa al een paar keer meegemaakt dat ze lege businessclass-stoelen vullen met elites terwijl vlucht niet helemaal vol was. Het short-/medium-haul businessclassproduct van Air Europa is echter nog soberder dan dat van KLM. Niet eens een boterhammetje, alleen drankjes en een koekje (zelfs op vlucht Brussel-Madrid, toch nog wel een aardige zit van ruim 2 uur).

6. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    En terug on-topic:
    zojuist upgrade offer AMS-FRA met KLM € 649,-. We reizen met z'n drieën dus natuurlijk ga ik € 1.947,- neertellen voor een vlucht van een uurtje! Not!
    (Zou er IEMAND zijn die het wel doet?)

7. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je zou toch verwachten dat dit een fout is ofzo. Absurde bedragen.

8. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Komende februari vlieg ik met Delta/KLM op traject AMS-JFK-SDQ en terug van PUJ-JFK-AMS. Eerste 3 vluchten met Delta, laatste met KLM als carrier, alles geboekt via delta airlines website.

- Weten jullie of Delta ook betaalde upgrades online doet voor intercontinentale vluchten, hebben jullie daar ervaring mee?
    - En wanneer zouden deze moeten verschijnen? ik lees op andere forums dat mensen al in de maand vooraf aan de vlucht upgrade-offers krijgen
    - Maakt de boekingsklasse hier nog iets bij uit?

Benieuwd naar jullie ervaringen hiemee

9. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Heb je een Delta SkyMiles of FlyingBlue status?

10. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Nee, geen status. Maar het gaat dus ook om een betaalde upgrade, niet 1 met punten. Daarvoor zou het toch ook niet uit moeten maken welke status je hebt?

Laatst bewerkt: 6 jan 2016
  11. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Een airline verkoopt natuurlijk liever een full fare businessclass ticket dan een discounted upgrade. En áls ze dan niet-verkochte businessclass stoelen gaan weggeven, doen ze dat eerst aan statushouders en full-fare economy-passagiers. Ik schat in dat je hooguit een kans hebt om aan de gate in in het vliegtuig een upgrade te kopen, maar dat je van tevoren geen speciale aanbieding mag verwachten.

Zie http://thepointsguy.com/2015/03/delta-upgrade-priority-and-how-to-improve-your-chances/

12. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het hangt ook sterk af van de totale bezetting. Je zou vooraf Expertflyer in de gaten kunnen houden om te zien hoeveel vrije stoelen er zijn. Als de cabine relatief leeg is een week voor vertrek, dan zou ik gewoon bellen.

Zonder status zou ik wel rekening houden dat een upgrade het nodige kost.

13. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Maar geldt de betalen voor upgrade aanbiedingen dan alleen voor de Delta vluchten in de VS, en niet voor de internationale/intercontinentale? (zou ik me namelijk best wat bij voor kunnen stellen...)

14. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Bij Delta kunnen Diamonds op niet-Domestic vluchten upgraden met een certifaat. Zonder dat, of lagere status is er niet een hele grote kans. Met Flying Blue Platinum mag je een Comfort+ (Economy Comfort bij DL) kiezen, maar alleen bij online checkin en dan zijn de mooiste stoelen allang weg natuurlijk. Eerder kiezen, kost, zelfs met FB status, geld.

appie en jongesander vinden dit leuk.
  15. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als Gold kun je dit ook al doen, vanaf 72 uur voor vertrek. Zelfs met FB Silver lukt dit, zij het slechts vanaf 24 uur voor vertrek.

16. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    De comfort + stoelen heb ik al, zowel op de 3 delta vluchten als op de klm codeshare in de laatste vlucht.

Ik lees alleen overal verhalen dat je bij Mytrips op de Delta site (zeker bij weinig boekingen in business class) upgrade offers krijgt in de 2 maanden voor vertrek. Bij alle vluchten is er zo'n beetje een lege business class, dus probeer te achterhalen waarom ik geen aantrekkelijk aanbod krijg om te upgraden :)

17. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    mijn ervaring is van de DL vlucht van LAX naar SYD, ik kon ten tijde van boeken niet een Comfort+ stoel kiezen...

18. spinning_around

spinning_around Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen weekend weer een leuke offer gehad... :p

19. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Special price for you, Sir:p Blijf me afvragen hoe dit soort prijzen tot stand komen. Deze upgrade is duurder dan wat je normaal zou betalen als je vooraf boekt. De filosofie achter het aanbieden van upgrades bij KLM zullen we waarschijnlijk nooit gaan begrijpen:cool:

spinning_around en jongesander vinden dit leuk.
  20. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Geen screenshot maar bij check in vorige week: CDG-ICN van deep discount Y naar business met AF: 1699 euro, one way... Naar premium economy kon ook, voor 749 euro.

Deel Deze Pagina