Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Klopt en ze verwijzen naar de Flying Blue website met een link.
    En als je die aanklikt, krijg je bijgaand plaatje...;)

Bijgevoegde bestanden:

michiel1 vindt dit leuk.
  2. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Die ga ik dan onthouden voor de volgende keer. Enig idee of die upgrades juist erg duur zijn? Ik heb nog weleens redelijke deals gehad tijdens OLCI upgrades.

3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Hoe je ook kan proberen te 'upgraden' is niet om de optie 'upgrade' te kiezen, want die werkt echt NOOIT, maar klikken op 'vlucht wijzigen'. Als je dan een nieuwe vlucht selecteert kan je ook Business Class kiezen en zie je hoeveel je bij moet betalen. Dit werkt niet met Light tickets though want dan betaal je een change fee erboven op.

Zo ver ik weet is inderdaad buiten check-in om, het een ticket upgrade en krijg je dan gewoon XP volgens het Business schema. Wellicht is het een glitch als je de upgrade met miles betaalt, je die XP niet krijgt omdat je normaal bij een reward ticket ook geen XP krijgt. Dus dan krijg je alleen XP's over het cash betaalde bedrag wat de Economy fare is? Just thinking out loud.

MichaelNight, Tim82, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. FlyerR93

FlyerR93 Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb ook Business XP gehad voor een Upgrade in advance paid with miles.

MoonJ, Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  5. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    179 euro, voor de vlucht Amsterdam-Parijs morgenochtend. Die sla ik even over.

MoonJ vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Het ligt er aan wanneer je de upgrade hebt gedaan, deed je de heenweg nadat OLCI open was?

7. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Kan je mij dat uitleggen? Want nu op zoek naar een BC ticket naar US met mijn vrouw, maar die vind ik erg hoog geprijst (6.000Eur retour p.p). Wil dus eigenlijk Premium Economy boeken (1500 euro retour p.p.), maar het liefst z.s.m. voor de terugvlucht een upgrade boeken.

8. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Hangt er ook nog vanaf of je status hebt, voor Platinums is er ook een speciale upgrade farebucket (Z) buiten de normale upgrade/award farebucket (O), O is overigens de goedkopere optie.

Wat je zou kunnen doen is op ExpertFlyer kijken of Z/O beschikbaar is op jullie data maar het is geen garantie dat upgrades beschikbaar zijn, je kunt wel meteen na boeken bellen, checken of de upgrades beschikbaar zijn en zo niet, binnen 24u van boeken gratis annuleren.

ppt en Ready2Board vinden dit leuk.
  9. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Hier ga ik vanavond is even rustig voor zitten. Ik ben platinum, dus dat zou dan beetje moeten helpen.

10. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    AMS - NCL 149 eur..Mooi niet.

ppt vindt dit leuk.
  11. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    LIS-AMS 199eur
    Nee dank je

ppt vindt dit leuk.
  12. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Geen upgrade offer. Maar nooit eerder gehad zo via de email.
    Niet gedaan.

Bijgevoegde bestanden:

MoonJ, Timo, Tim82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Wel slim, normaal doet men dat bij de gate en moet je mogelijk meer betalen aan de passagier om ze over te halen.
    Ben bang dat ik dit soort ‘aanbiedingen’ niet zal krijgen, ook verstandig, want met alle respect, €75 is wel een aalmoes om het probleem van een overboekte vlucht op te lossen.

14. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Update: helaas mooi wel, vriendin blijkt een megalading aan bagage te willen meenemen..:mad:

Urbanjazz, MoonJ, Tim82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Even een update op dit verhaal: Deze reis heb ik last minute moeten annuleren door een behoorlijke griep. Onze travelagent heeft zelfs met succes de 46K miles terug gehaald van mijn upgrade vooraf ;)
    Nu vertrek ik morgen alsnog: AMS-PTY in Prem comfort geboekt.
    Vooraf upgrade aanbod: 44K miles voor beide vluchten. Vooralsnog alleen de terugvlucht geupgrade.
    OCI aanbod voor morgen: eur 279 of 39900 miles. met maar liefst 15 stoelen vrij!
    Party time! :p

VinceG, MoonJ en MichaelNight vinden dit leuk.
  16. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Wat klinkt dat goed! Lang geleden dat ik voor een gemiddeld 10 uur durende vlucht zo'n lage prijs voorbij heb zien komen. Geniet ervan!

michiel1 vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    €89 van Budapest naar Amsterdam. Maar de kans dat er geen operationele upgrade inzit 1,5 uur voor vertrek met alle plekken in economy al bezet lijkt mij ook niet zo heel groot.

18. scocz

scocz Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag op KUL zelf naar de informatiedesk gelopen om te vragen naar een upgrade vanuit Economy naar BC. Ik wist dat er nog stoelen beschikbaar waren, maar niet tegen welk tarief deze aangeboden zouden worden. Dame vertelde mij dat ik voor 2 pax kon upgraden voor slechts 715 euro p.p. voor een vlucht van 13.30hr (reguliere tarief was 3600 eur p.p.). Uiteraard direct gedaan. Kan het nog steeds nauwelijks geloven.

FlyingFonz, TimH en MoonJ vinden dit leuk.
  19. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    en die opup nog gehad?

20. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Wonderbaarlijk genoeg niet, en dat is wel bijzonder, want er waren er 3 nodig. En 2 van de passagiers die de upgrade kregen waren lokaal opstappende passagiers zonder enige vorm van status met standbye tickets, althans ze hadden nog geen toegewezen zitplaatsen. De 3de was er eentje die gold was en die werd daardoor gescheiden van haar man van rij 4 naar rij 2. Die raar stond te kijken met zijn platinum tags aan zijn bagage.

Het grondpersoneel had er denk ik niet veel zin in om het upgrade proces op de juiste wijze uit te voeren, maar kloppen deed het naar mijn gevoel niet.

Urbanjazz, Ruut en MichaelNight vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina