Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Als je een upgrade in advance doet, dus voordat online check-in open gaat, krijg je wel degelijk business XP :)

MoonJ, michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb recent (een week voor de vlucht) voor de hele fam met punten een upgrade gekocht naar businessclass. Voor mij werden de punten en miles wel bijgeschreven op basis van C. Maar voor de rest van de fam niet, geen miles en geen of te weinig XP. Voor iedereen was het anders. Dus gebeld met de Platinum lijn. En een paar dagen later kreeg ik dit bericht.

Geachte heer x,

Naar aanleiding van ons gesprek op 29 december heb ik uw verzoek voor bijschrijving van XP punten door gestuurd naar Flying Blue afdeling. Ik heb een antwoord gekregen dat het aantal XP punten die bijgeschreven moeten worden is volgens de originele ticket voorwaarden van een betaald ticket. U heeft automatisch uw XP punten gekregen in de Business class door het systeem fout die niet originele reisklasse herkende, we kunnen helaas niet voor uw gezin de XP punten volgens de Business Class ticket bijschrijven. Voor u laten we het gewoon staan zoals het is.

U kunt de voorwaarden van een Upgrade via deze link nalezen: https://www.flyingblue.nl/nl/earn-spend/flights/upgrades. Als u helemaal naar beneden scrolt dan ziet u daar bij de voorwaarden staan dat : Het aantal XP dat u verdient is gebaseerd op uw origineel geboekte reisklasse en niet op eventuele upgrades na de eerste aankoop.

Ik heb het maar laten zitten. Misschien een glitch in het systeem bij KLM dat het bij sommigen wel lukt?

3. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Irritant zeg, maar tot nu toe, de keren dat ik voor OLCI open ging, heb geüpgraded, heb ik altijd de J XP gehad...

Urbanjazz, Tim82, beuse242 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Yep, zelfde ervaring.

5. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Idd, dit klopt. :)

6. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Omdat ik weet dat de meesten van ons dit inderdaad ook altijd zo ervaren heb ik dit in het gesprek met de klantenservice ook heel duidelijk genoemd, De dame ontkende heel stellig en beslist dat je XP/mijlen krijgt op basis van een business ticket. Komt dus overeen met de mail die Ready2Board kreeg na zijn vraag. Dus iedereen die dit is overkomen, heeft mazzel gehad, zo lijkt het.Ik houd jullie op de hoogte hoe het bij mij afloopt.

7. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Lekker laten gaan, straks dichten ze deze loophole…

Ruut en Brunoweilo vinden dit leuk.
  8. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Maar een boekingsklasse hoger met punten levert toch nooit de XP/mijlen van die boekingsklasse op? Als je een betaalde upgrade doet wel maar met punten volgens mij nooit. (dit is voor OLCI, tijdens OLCI krijg je nooit de xp/mijlen van de nieuwe boekingsklaase)

9. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Tot nu toe 100% score als ik voordat OLCI open gaat, met punten upgrade = ook XP van J, milss veranderen niet want je betaald geen cash extra…

DuckDuck vindt dit leuk.
  10. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ik kreeg een duidelijk antwoord voor opgraderen tijdens de OLCI: Dat wordt gezien als een "seat upgrade" en dus geen upgrade van boekingklasse, en dus miles/XP van originele boekingklasse. Nog niet voor openen van OCLI geprobeerd, maar goed idee.

11. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    En dat is idd het verschil, zodra OLCI open is, is het een seat upgrade, daarvoor een “upgrade in advance”

MoonJ en ErwinLansing vinden dit leuk.
  12. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Het lukt mij eigenlijk nooit om bij KLM bij 'mijn reis' online een upgrade (miles of cash) te regelen. Ik krijg altijd de melding dat het niet mogelijk is om dit online te regelen (goedkoop economy ticket intercontinentaal, ik reis alleen, en ben sinds 12 dagen teruggezet naar FB Gold).

KLM verwijst je door naar de Flying blue website, maar daar staat KLM niet genoemd als partner voor upgrade in advance, zie https://www.flyingblue.com/en/earn-spend/flights/upgrades

Bellen en in de wachtrij dus toch maar?
    Hoeveel miles zou een upgrade enkele reis Montreal kosten?

13. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik kreeg na de upgrades voor de check in open gaat ook eigenlijk altijd een nieuw ticket toegestuurd met de bijbehorende boekingsklasse. Dan is de reisklasse dus een andere geworden. Nooit problemen mee gehad.

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Online upgrade lukt mij op mijn vaste route AMS-AUA ook nooit...

15. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Voor een upgrade in advance moet je ook altijd bellen, on line lukt dat niet.

16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Waarom laten ze die optie dan zien?

michiel1 vindt dit leuk.
  17. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    KLM +Flying Blue en ICT.... :p

VinceG en michiel1 vinden dit leuk.
  18. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    als je die optie kiest krijg je zien dat je contact moet opnemen met de klantenservice.

Ruut vindt dit leuk.
  19. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Maar het afschrijven van je mijlen gaat dan wel weer heel goed. Voor het einde van het gesprek is dat al gedaan :D

20. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    BOG-MAD met Iberia 150 EUR voor Premium Economy en 450 EUR voor Business, aldus mijn vriendin. Prima deal leek mij.

Deel Deze Pagina