AMS - ICN - NRT Operationele upgrade van EC naar WBC (gratis) (uiteraard aangenomen) NRT - AMS (directe vlucht over de Noordpool) 13,5hr. EC naar WBC = EUR 800,- Ook gedaan
Voor CX Ams - Hkg was het online upgrade bod vanuit PE naar B met 1000 euro al 'ruimhartig', aan de incheckbalie was het 3215 euro. Nouh..........
CPH-AMS DKK 588 (~EUR 79) of 19.800 miles AMS-BRU DKK 365 (~EUR 49) of 12.300 miles Met Platinum in EC zo goed als geen meerwaarde op zulke korte vluchten. Niet dus.
AF CDG-EZE van Prem Eco naar Business voor EUR 549. Niet gedaan. Oude 777 product, geen full flat en geen direct aisle toegang. Ging om middelste stoelen.
Air France: AMS > CDG €42,-. Zal 49,- zijn geweest maar had een EER gekocht met 50% korting bij het boeken dus dat is eraf getrokken. Niet gedaan en van de vriendelijke cabin attendant een glaasje champagne gekregen na de gewone 'drankronde'. Geen idee of dit door mijn FB Status kwam of gewoon puur geluk.
Ja zijn veel KLMers die niet zo van belasting houden en daarom in Spanje wonen, vrij bijzondere 'regel'.
Ga daar maar niet vanuit op die route. Spanje is de “place to be” voor Nederlands luchtvaartpersoneel. Spanje kent een zeer gunstige fiscale regeling waardoor de 1e €60K niet belast is in Spanje (en in Nederland ook niet).
Afgelopen week een redelijk geprijsd aanbod op BGO - AMS, 50 euro of 8000 miles. Upgrade met miles gedaan omdat deze anders toch niet opkomen en de economy class volledig vol zat.