Als er weinig beschikbaarheid is dan moet je eigenlijk gelijk als de check in opent toeslaan want andere is het later weg. Geldt vooral op Longhaul, binnen Europa kan je zelfs tijdens het boarden nog de upgrade kopen.
Voor longhaul kun je het beste van te voren bellen - beste prijs in miles en beste beschikbaarheid, althans mijn ervaring.
Expertflyer zegt J6 C6 D6 I4 O3, dus je kan even bellen voor een ticket upgrade met cash of miles. Dan pak je ook de Business XP mee, ipv een seat upgrade bij OLCI.
Ik heb eerder dit jaar MDE > AMS (overstap op Bogota en een stop op Cartagena) mijn Eco ticket voor +-450 euro geupgrade. Ik had denk ik wel al een flex ticket gezien ik bij het boeken de heenreis in Business had en terugreis in Economy. Uiteindelijk 1700eu kwijt geweest retour in Business.
Sorry off-topic: Rond gereisd door Colombia? Ik zit nu te denken om AMS-BOG/CTG-AMS te doen met oud en nieuw. Is ook ±€1700. Zag eerst eco heen business terug voor €1500 en dan heb ik anderhalve dag meer in Colombia (17 ipv 15 dagen). Zit heel erg te twijfelen maar ik denk toch dat ik voor de full business ga
Full business doen! Zeker gezien AMS - BOG bijna twee uur langer vliegen nog is dan CTG - AMS en een dagvlucht dus dan haal je het maximale eruit. Ik had heen bizz, terug eco voor 1250 toen. En uiteindelijk dus een ticket upgrade gedaan voor de terugweg en daar totaal geen spijt van gehad. Weet niet waar je heen gaat maar stuur maar een PM Heb 3.5 week rondgereisd daar.
IST-AMS - 129 euro. (nog) niet gedaan, want stoel naast me in comfort nog vrij. Maar als dat morgen anders is, trap ik er misschien toch in.
Ik acht de kans bijzonder klein dat de stoel in EC vrij blijft. Check in personeel in Istanbul is altijd een beetje een soft touch en wil nog wel eens, gratis, mensen voorin zetten, beetje de Turkse methode dus. Toestel zit trouwens ook goed vol, ook al is het de 737-900.
Ah zo! Hmm, ik zou hem wel gedaan hebben denk ik. AMS > GRU is echt een lange dagvlucht en dan valt 600 euries nog best mee. Maar to each their own Was er ook een prijs in miles?
Had diegene zonder status wel een stoel gekocht (i/e Eco Comfort, etc) dat daardoor de prijs wellicht lager lag?