Centurion uitnodiging

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door alfa_x, 7 aug 2019.

Tags:
  1. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Als ik het goed begrijp is het een veel kleinere pool, specifiek voor Centurion. Ik kan me best voorstellen dat als het rustig is, ze zichzelf (automatisch) bij de Platinum pool voegen.

    Wat ik vooral belangrijk vind, is dat het servicelevel niet omlaag gaat. We gaan het zien!
     
    STK9 vindt dit leuk.
  2. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Dat hoor ik deels. Kleine pool specifieke RMs voor Centurion, die verder geheel los staat (en zou blijven staan) van Platinum. Ook gaat dit alleen voor nieuwe leden gelden. De mensen die al een vaste RM hebben, behouden dat.
     
    Jair en arjen05 vinden dit leuk.
  3. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Dat is in elk geval
    Dat is in elk geval positief!
     
  4. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Ben ik het helemaal mee eens ;-)
     
  5. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag een kleine zwarte envelop ontvangen met een uitnodiging voor een centurion card. Er staat niet echt veel informatie in, heeft iemand hier meer info over of de code scannen en opsturen?
     
  6. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Wat wil je weten?
    Of ik de kaart het geld waard vindt? Ja, ik wel, maar ik maak dan ook gretig gebruik van de mogelijkheden. Er zijn ook mensen die dat minder doen, en dan is het minder interessant. Het is de vraag wat je er mee wil gaan doen of wat je verwachtingen zijn.
     
  7. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Heb nog totaal geen idee, Platinum card gebruik ik best wel veel.
    Wat is het verschil tussen deze kaarten, wat zijn de kosten enz..
    Wat je allemaal leest is zo verschillend en onduidelijk, verwachtingen zijn natuurlijk zeer hoog. ik wil graag ontzorgt worden maar die kaart zal wel nog niet uitgevonden zijn.
     
  8. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Het kost 3000 euro per jaar + 3000 bij de aanvraag.
    Wat de plussen zijn? Tsja, hier in Nederland - niet echt veel. Je krijgt een relatie manager, maar die is ook vrij beperkt. Als een partij geen amex accepteerd kunnen ze niks voor je. Ik werd er zo moe van dat ik heb opgezegd en weer terug bij platina.
    Als je voor hotel status wil gaan kan ik het aanbevelen. Maar voor 3000 per jaar kan je ook gewoon elke keer een iets betere kamer boeken.
     
  9. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad 3000 per jaar + 3000 bij de aanvraag.

    Verzekering is uitgebreider dan bij Platinum, denk aan €15.000 per reis i.p.v. de €10.000 bij Platinum voor het annuleringsdeel van de verzekeringen. Maar ja, als je dat niet uit geeft aan reizen, gaat het je weinig brengen.

    Privium + met partnerkaart, maar dan is het wel handig dat je veel vliegt. Voorzover ik weet heeft Platinum niet de partnerkaart.

    Hotel status kan een voordeel zijn, zelf ben ik al jaren Diamond bij Hilton, dus dat hielp niet. Wel handig de extra voordelen van het Hotels&Resorts programma (t.o.v. Platinum).

    Verder handig bij reserveringen bij restaurants met voordelen, feestjes etc.
    B.v. als je Ilse de Lange leuk vindt: Over een paar weken een gratis presenstatie van nieuwe CD met optreden, meet/greet etc.
    Er zijn dit jaar wat Rembrandt dingen geweest, musicals etc. vorig jaar vip-party lxry-fair, Schaap/Citroen horloge fair. Als je aan alles mee doet dan is die 3000 euro een schijntje.

    Voor mij is de RM het belangrijkste: zij bespaart mij ruim meer dan €3000 per jaar alleen al doordat ze hotelaanbiedingen hebben die je zelf niet kan bereiken (ook platinum niet) en de tijd die ik niet in uitzoekwerk hoef te steken.

    Wat ik belangrijk vind is dat de lijnen vooral korter zijn: 1 aanspreekpunt die weet wat je voorkeuren zijn, niet steeds moeten uitleggen etc. Pro-actieve benadering.

    Maar voor iedereen geldt dat je zelf de afweging moet maken. Ik snap dus dat Alfa_x de kaart weer opgezegd heeft ondanks dat ik het niet eens ben met het 'voor 3000 per jaar kan je ook gewoon elke keer een iets betere kamer boeken'. Maar dat kan ook komen omdat ik 2-3 nachten per week in een hotel slaap.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    De qr code maar ingescand als het goed is wordt ik morgen gebeld. Ga zien wat de Centurion Invitation Manager morgen te vertellen heeft ben eigenlijk best wel benieuwd. Bij zowel Hassan en Schaap/ Citroën ben ik dit jaar al geweest op de Horloge fair.
     
  11. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik vind het verhaal van Boudewijn totaal niet overeen komen met mijn ervaring. De RM bood vluchten aan die altijd duurder waren dan als ik het zelf zou boeken. Voor een vlucht klm naar Parijs was het 150 euro duurder dan via de app. Voor een vlucht binnen Oekraïne was de enige oplossing een eigen vliegtuig huren, want de locale maatschappijen kunnen ze niet boeken. Wat een afgang. Het zelfde in Tanzania, ze kunnen niks boeken.
    Ze hebben altijd een oplossing, maar vaak alleen de duurste.
    En qua hotels, ik heb het verschil niet ervaren. Het is gewoon het zelfde.
    De tijd die ik nodig heb om mijn verhaal te doen aan de RM is het zelfde om zelf te boeken.
    Misschien heb ik een negatieve ervaring, maar ik ben blij dat ik er van af ben.
     
  12. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Sowieso heb ik het niet over vluchten gehad, die boek ik altijd zelf omdat ik dat meestal in een weekend doe. En landen als Tanzania of binnenlands Oekraine ga ik niet aan beginnen.

    Wat ik wel weet is dat de kwaliteit van de RM heel belangrijk is. De mijne is een erg goede, maar ik hoor wisselende verhalen.
     
  13. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Je bent blij dat je er vanaf bent dan is het we een dure ervaring geweest 6K
     
  14. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Zeg dat wel! Maar ik heb een klacht ingediend omdat ze niet kunnen leveren wat ze hebben beloofd (travel service). Ze konden niet wat ik wilde, terwijl expedia wel vluchten aanbied. Het zelfde met kaartjes, het was altijd op of uitverkocht. Hotels waren altijd duurder dan via hun eigen website. Dus ja, ik was er klaar mee.

    Ik heb 3k terug gehad en m'n plat nu een jaar gratis.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. FrankSwinkels

    FrankSwinkels Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb zojuist een brief in de bus gehad van Amex met een uitnodiging voor Centurion, weet nog niet precies wat ik ga doen maar ze bellen me er maandag over terug.
     
    Bram7200 vindt dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ook ik heb de brief mogen ontvangen, ondanks dat de bedragen wel bekend zijn (die vind ik het overigens niet waard), ga ik maandag het verhaal even aanhoren.
     
    ppt vindt dit leuk.
  17. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Heb het verhaal aangehoord, Centurion vs Platinum.
    Persoonlijk zie ik niet echt de meerwaarde op dit ogenblik aangezien ik via de MC Black al een persoonlijke assistent heb.
    Dit was o.a een van de belangrijkste verschillen, dat vindt ik op dit moment geen 6K waard.
    Ben erg benieuwd wie wel de aanbieding aanvaard en waarom.
     
    ppt en Daandeluxe vinden dit leuk.
  18. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Hoewel ik het an sich héél logisch vind om de jaarlijkse kosten af te wegen tegen de voordelen, durf ik de stelling wel aan dat het ‘verdienmodel’ van deze kaart anders in elkaar zit. Het is veel meer een lifestyle product dan een creditcard, en zodra jij geen (of weinig) waarde hecht aan de ontastbare voordelen van Centurion (gemak, comfort, snelheid, exclusiviteit etc) dan zal er volgens mij vrijwel altijd een voordeliger alternatief zijn, in de vorm van een Platinum card of inderdaad ‘gewoon zelf voor je upgrade betalen’...
     
    ppt vindt dit leuk.
  19. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Benieuwd hebben ze je gebeld?
     
  20. FrankSwinkels

    FrankSwinkels Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ja hebben gebeld! Ik zit erover te twijfelen, heb nog geen keuze gemaakt.
     

Deel Deze Pagina