BREAKING: Malaysia Airlines 777 uit AMS stort neer in Oekraine

Discussie in 'Nieuws' gestart door TheFlyingDutchboy, 17 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Die lui hebben sowieso ook nooit naar Azië gevlogen. Want dan passeer je standaard wel Syrië/Irak/Afghanistan en dat ik ook nooit een probleem geweest.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Nou, met een goede verrekijker heb ik af en toe wel een EK A380 kunnen waarnemen (natuurlijk kei groot EMIRATES in het rood op de buik), maar juist het grijs is slecht te onderscheiden op die hoogte.
     
  3. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Als het echt drastisch gaat teruglopen, kunnen ze frequentie terugschroeven van een dagelijkse vlucht naar bijvoorbeeld 4x per week. In combinatie met KLM-partnerschap zijn er dan wel weer dagelijkse vluchten.
    Maar belangrijker is denk ik hoe de rest van de wereld tegen MH aankijkt. Als er wereldwijd ook een flinke terugval in passagiersaantallen aanhoudt, is de maatschappij ten dode opgeschreven, lijkt me.

    Het had al eens gelezen dat vanuit China (n.a.v. MH370) er ook een flinke terugloop is in passagiersaantallen...
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    't zou zonde zijn als ze dit de kop gaat kosten. Maar zover is het nog niet :)
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Wat China betreft, die zijn veel minder rationeel (MH zou info achterhouden, het zou een complot zijn, familie werd vastgehouden op een eiland in de Indische oceaan etc) en voelden zich gelijk collectief geschaad. Daar was een echte hetze wat leidde tot een boycot van alles Maleisisch.
    In Nederland zou dat niet zo snel gebeuren, zeker met deze oorzaak. Maar zoek op Twitter maar eens op 'never fly malaysia', dan krijg je wel honderden nitwits maar dat krijgt ook publiciteit wereldwijd.
     
  6. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik las net ook dat het vluchtnummer veranderd naar MH19 ipv MH17
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, dat snap ik dan wel weer. Ik zou ook liever niet op een volgende MH17 zitten...
     
  8. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ook ff de pricing checked maar die is nog gewoon het zelfde
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    MH370 is ook veranderd in MH318 o.i.d.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Volgens Travmagazine merken reisbureaus geen daling in het aantal boekingen voor vliegreizen, nog zijn er annuleringen te merken.
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Via Yahoo Finance:

     
  12. MVR

    MVR Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    MAS kent sinds het verdwijnen van hun vliegtuig een flinke daling van boekingen in China, met 50%. Ik las ook dat er al honderden annuleringen zouden zijn geweest. En van wat ik begreep is dat het überhaupt financieel al niet zo lekker ging.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    In Nederland zijn er weinig annuleringen. In Frankrijk valt wel een stijging in annuleringen te bespeuren.
    Het ging inderdaad niet goed met MH qua financiën maar de regering zal ze niet om laten vallen. Dan maar nationaliseren.
     
  14. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    In NL valt het blijkbaar nog wel mee:

    Nederlandse reizigers hebben nauwelijks gebruikgemaakt van het aanbod van Malaysia Airlines om kosteloos hun vlucht te annuleren. Afgelopen dagen besloot slechts 'een tiental mensen' zijn ticket in te leveren. Dat liet de luchtvaartmaatschappij donderdag weten
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Travelpro:

     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Daarnaast vraag ik me af of ze nog wel hun volle schema kunnen vliegen nu ze al 2 B777's missen. Er zijn nu ook geruchten dat MH haar naam gaat wijzigen.
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, van 2% naar 2.2% is inderdaad 20% meer dan 'normaal'. Per saldo valt het me nog mee.
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik las het ook ergens vandaag (of gister?). Heeft ook te maken met de bedrijfsresultaten van de afgelopen paar jaar.
    Misschien failliet laten gaan, opkopen door een partij en daarna onder nieuwe naam verder? Wordt wel meer gedaan...
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    De Maleisische overheid zou het gecontroleerd failliet kunnen laten gaan.
    Korean Airlines heeft na een periode van slechte PR na incidenten ook haar naam veranderd.
    Alleen weet ik niet of dit tegenwoordig uit zal maken. Mensen merken het toch wel op.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Als nog meer airlines nog meer landen gaan mijden ben ik benieuwd wat voor een effect dit gaat hebben op de reistijd en eventuele vertragingen. Immers, als al die vliegtuigen over andere routes moeten gaan worden die misschien te druk en komen er meer slotrestricties.
     

Deel Deze Pagina