BREAKING: Malaysia Airlines 777 uit AMS stort neer in Oekraine

Discussie in 'Nieuws' gestart door TheFlyingDutchboy, 17 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    De PR schade is enorm. Ik heb al TAs gezien die het voor MH opnemen, en op het goede safety record wijzen, dat dit een incident is, maar tegelijkertijd heb je sukkels op social media die 'never fly MH' posten. En voor de gemiddelde reiziger denk ik dat die laatste boodschap beter doordreunt.
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Goed punt, ik denk dat veel mensen nu MH-angst gaan ontwikkelen, en dus de demand voor hun wel even omlaag zal gaan.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik zou vandaag of morgen ook liever even niet MH vliegen. Prima dat ze dat faciliteren.
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Er wordt wel eens gezegd dat je geen slechte PR kunt hebben, maar ik dit geval...
    Tja.
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou morgen blind in MH gaan zitten. Dit ongeluk lijkt niets met MH zelf te maken te hebben. Geen noodsignaal uitgezonden, en ook geen technische mankementen gemeld door de computer. Het is echt een fijne maatschappij om mee te vliegen. Hoeveel pech als airline kan je hebben? Ook het eerste ongeluk wijst niet op technische problemen. Laat ze die prijzen maar dumpen dan boek ik me suf (wel met KL codeshare voor de puntjes ;-) )
     
  6. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd.

    Geen woorden voor.

    Wat betreft MH. Ik denk dat ze hier wel over heen kunnen komen op ten duur. Dit is een "freak accident".
    Ik neem aan dat mensen hier wel doorheen kunnen prikken en inzien dat de schuld niet bij MH ligt.
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    De schuld ligt zeker niet bij MH. Maar publieke opinie is een raar ding...
    Ik hoop wel dat ze hier overheen komen. Zou wel moeten lukken, als ze niet weer pech hebben met het een of ander.
     
  8. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Mochten organisaties zoals: Fox Vakanties en co hun allotments opzeggen en de stoelen bij andere airlines gaan inkopen dan heeft MH toch echt wel een probleem.. aangezien ze dan echte dagelijkse base business verliezen. (En dat is echt heel belangrijk voor een airline)

    Als daarnaast grote corporates ook nog eens gaan opzeggen omdat ivm security policies ze nu andere airlines moeten gaan vliegen...

    Dan ben ik heeeeel benieuwd wat er gaat gebeuren...

    We kunnen wel eens kijken over 3/4 maanden met welke airlines fox vliegt voor hun Maleisie reizen voor 2015
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Zou Fox niet bij KLM inkopen?
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    De count is nu 173 Nederlanders...
     
  11. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    189 NL'ers. In en in triest..
     
  12. Bart-Jan Denekamp

    Bart-Jan Denekamp Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Het is een rare situatie, bedoel, wat kun je MH in deze verwijten als je uit de lucht wordt geschoten? En het toestel dat verdwenen is? Kunnen we dat MH verwijten? Maar goed, feit blijft dat dit natuurlijk bijna funest is voor de airline, maar of prijzen dumpen hier de oplossing is voor ze....
     
  13. Bart-Jan Denekamp

    Bart-Jan Denekamp Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Vlucht nummer wordt gewijzigd in MH19, schedule change en kan je alsnog een refund krijgen als je niet met MH wil....
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik weet dat dit niet aan MH de wijten valt (het net zo goed die KLM A330 kunnen zijn die er vlak achter zat) maar dit toeval wordt gewoon even eng.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    MH-angst is nu wel een zorg voor de airline. Als ze passagiers blijven verliezen zal het aardig moeilijk worden het hoofd boven water te houden. Voor de gemiddelde reiziger lijkt MH nu echt een airline die de kantjes er van af loopt 'omdat ze dwars door een gevaarlijk oorlogsgebied vliegen!', zo gaan de berichten rond op internet.
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Aan de hand van de nationaliteiten kun je wel zien dat MH een favoriet is bij Nederlanders en Nederlandse reisorganisaties. Ben inderdaad benieuwd hoe de toergroepen dit gaan aanpakken.

    Mijn eigen vaste TA heeft dit alvast gemeld, zij staan achter MH:

     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Volgens sommige theorieën (sommigen net iets geloofwaardiger dan de ander) kan het zelfs aan het livery hebben gelegen.

    De buik van MH planes zijn grijs, dezelfde kleur als Oekraïense Antonov transporttoestellen.
    Of, iets sensationeler, de rood-wit-blauwe kleuren werden aangezien voor het vliegtuig van Putin.
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    die nationaliteitenmix heeft natuurlijk ook een beetje te maken met het feit dat het toestel ex-AMS vloog...
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dat toestel vloog op 10km hoogte! dan zie je vrij weinig van de livery...
     
  20. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ...aldus de gemiddelde, onwetende internet lurker... normaal gesproken heb je geen issues op 33k voet, maar goed, tegen high-end military grade SAM's doe je niks.
     

Deel Deze Pagina