Retro claimen kan alleen als je member was tijdens de vlucht. Gaat in jouw geval dus niet op, helaas.
Dat is jammer. Had alleen naar het retroclaim formulier gekeken, waar dat niet echt uit blijkt. Staat in de FAQ uiteraard wel ergens .... grumble
Iemand enig idee hoe je je Bluebiz nummer aan een DL boeking toevoegt? Kan helaas met de code niet bij AF/KL inloggen om het via die weg toe te voegen en in mijn Delta boeking vind ik ook nergens een optie om 'm toe te voegen. Lijkt erop dat de enige optie is om achteraf een retroclaim in te dienen?
Home > My Delta > My Profile > Flight Preferences Daar naar Business Travel Programs scrollen, waar je het corporate rewards program kan selecteren plus je member nummer toevoegen.
Ik werd binnen 2 dagen na aanmelding op de site gebeld door KLM. Telefoontje is eigenlijk alleen ter dubbelcheck van je bedrijfsnaam en contactgegevens. Een dag na het telefoontje kreeg ik een mailtje met mijn BlueBiz nummer en de inloggegevens.
Kreeg vanmiddag de login gegevens, overigens zonder verder gebeld te zijn. Jammer dat ik niet meer kan retroclaimen, maar dan gaan we maar vanaf nu sparen.
Lang genoeg moeten wachten totdat ik mijn BlueBiz account uiteindelijk had(ongeveer 6 weken). 1 boos telefoontje en 10 minuten later ineens een bevestigingsmail in mijn inbox
Hier inmiddels een maand of 4 lid van Bluebizz. Een 16 tal vluchten gemaakt en nummer vermeld, geen enkele vlucht is tot nu toe bijgeschreven, inloggen is ook een drama, echt een zooitje. Meer mensen daar last van ?
Het duurt idd erg lang voordat de vluchten bijgeschreven worden. De laatste vlucht die bij mij is bijgeschreven is van 30-09, maar heb ook wel eens 3 maanden moeten wachten. Vwb inloggen: je kan niet tegelijkertijd ingelogd zijn als FB en Bluebiz, mss is dat het probleem.
BlueBiz is inderdaad een drama. Ben nog steeds aan het wachten op het verwerken van vluchten die in Maart gedaan zijn (moet eerlijk bekennen dat ik die pas in Juni heb ingediend), een vlucht van September was al wel (half) verwerkt (als je 2 tickets koopt, wordt er maar aan 1 automatisch BlueBiz nummer toegevoegd, waardoor je de andere weer handmatig moet invoeren...). Heel slecht qua gebruiksvriendelijkheid en transparantie. Als je ze belt, krijg je 1000x excuses en de vraag om “te wachten, want het is heeeeeel druk...” Als “kers” op de taart nog een pakket binnengekregen met daarbij een aantal visitekaartjes met mn BlueBiz nummer er op. De kwaliteit hiervan is wel zo dramatisch, dat ik ze eigenlijk aan niemand durf te laten zien. Denk aan een 240x180pixel image, die je op je thuiskleurenprinter (met net te weinig inkt) probeert uit te printen op een A4...
Hier heb ik geen last van, mijn groepsboekingen worden altijd keurig herkend, van 2 PAX tot aan 9 PAX.
Ik heb daar idd ook geen last van. Als er meerdere pax op 1 boeking staan, hoef je maar 1x je BB nr in te voeren.
Gisteren weer een hele sloot credits van de maand oktober bijgeschreven gekregen. Daarin zaten geen vluchten van eind oktober tot nu, maar echt alleen de kalendermaand oktober. Ze lijken in mijn account dus echt batches te uploaden, ongeveer een paar weken na het einde van de maand. In dit geval allemaal KLM-vluchten, waarbij het bluebiz-nummer tijdens de boeking is ingevoerd.
Kreeg net mail met: The last days of the year are approaching us, an excellent moment to thank you for your continuous loyalty to us and our partner airlines. And with the new year coming up, we advise you to keep a close eye on your mailbox as we will soon announce quite some exciting changes to the program, making BlueBiz more rewarding than ever. Klinkt eerlijk gezegt niet erg goed.
Ik hoop niet dat het 100% revenue-based gaat worden. BlueBiz is eigenlijk de enige reden dat ik zakelijk nog wel eens met KLM wil vliegen in hun intercontinentale business class, nadat FB revenue based is geworden . De 150 Bluepoints maken de misgelopen miles (deels) goed. Het is al gedeeltelijk revenue-based natuurlijk met de verschillende earnings voor de verschillende boekingsklassen. Iemand hier wel eens een upgrade aangevraagd via Bluebiz?
Klopt, maar de 150 blue credits (soms 300 tijdens promos) voor retourtjes world business van 1550 euro zijn toch wel serieuze earnings in vergelijking met de 2 of 3 credits die je krijgt voor sommige Europese economyvluchten voor 150 euro.