Je spaart bij zowel bij een directe als indirecte boekingen. Je voegt het namelijk in de boeking zelf bij passagiersgegevens toe.
De voorwaarde is dat de tickets in Nederland moeten zijn afgegeven - dus via elk reisbureau boekbaar. Let er wel op dat in je passagiersgegevens van de boeking het juiste Bluebiz nummer staat! Het duurt enkele weken na de vlucht voor de punten worden bijgeschreven.
Aanbieding bluebiz! Geef het BlueBiz-saldo van uw bedrijf een boost te geven en u een stap dichter bij uw volgende gratis ticket te brengen, beginnen we het nieuwe jaar met dubbele Blue Credits op alle vluchten van en naar Azië en het Midden-Oosten die tussen 11 en 31 januari 2017 zijn geboekt en vóór eind maart 2017 worden uitgevoerd. Om te profiteren van deze actie hoeft u zich alleen maar aan te melden via BlueBiz.com.
Wat zijn jullie ervaringen met Bluebiz en Delta? Heb in november een aantal Delta vluchten gehad, en nog geen Bluebiz credits ontvangen. Volgens de klantenservice kan het tot 6 maanden duren bij delta maar dit lijkt mij wel erg lang.
Crediteren van vluchten is een zooitje daar, soms (ook met Delta) gaat het rap, maar ik heb ook wel eens maanden moeten wachten. Heb toen even gebeld, credits stonden er paar dagen later op.
Ik heb vorige week de vluchten van 22-02 bijgeschreven gekregen. De retour van 3 dagen later trouwens nog niet.
Via een reisbureau is tricky. Want die hebben speciale deals met KLM waardoor het ticket niet voor Bluebiz wordt toegekend. Zelf meegemaakt en was beetje pissed. Reisbureau krijgt korting en berekent di enatuurlijk niet door vermoed ik.
En ze hebben nu zomaar 30 flex bonuspoints van het account afgehaald die ze mij in november hadden gegeven, morgen maar ff bellen wat dat nu is, toch 30 euro.
Ik heb een Airfrance ticket met een vlucht uitgevoerd door Delta. Dit was in de V klasse. Volgens de tabel spaar je met Bluebiz dan met Delta geen credits, maar Air France en KLM wel onder de V klasse. Kijken ze voor de credits naar de uitvoerende maatschappij, of naar het uitgegeven ticket?
Denk vrij zeker de ticketstock. In mijn bluebiz overzicht staat altijd het ticketnummer (bijv 057 begin) en daarvoor in hoofdletters bijbehorende maatschappij, niet de uitvoerende.
@Maarten_22 In de voorwaarden wordt gesproken over boekingsklasse en tarief van het ticket. Niet over met welk toestel je vliegt. Ik zou zeggen dat het net zo gaat als bij miles. Ticket is leidend.
Wat zijn de ervaringen met het gebruiken van Bluebiz credits voor het boeken van een ticket? Ik heb een KLM vlucht geboekt van IBZ via AMS naar MUC en heb betaald met Bluebiz credits. Als ticketvoorwaarden zie ik staan reisklasse L met tariefbasis LWKWES. Tevens staat er dat ik 493 Flying Blue miles zou sparen met deze vlucht. Klopt het wel dat ik miles (en dus ook XP!) spaar met deze vlucht? Ik dacht dat ze dit wellicht als een award vlucht zouden zien en dus geen punten op zouden geven.
Ondertussen al 2 maanden geen vluchten bijgeschreven, iemand zelfde ervaring? Wel behoorlijk doorgevlogen in de tussentijd. Normaal had je wel minimaal 1x per maand dat transacties werden toegevoegd.
Mijn laatste transactie is van 30-06. Niet ongebruikelijk dat ik 2 maanden moet wachten op bijschrijvingen.
Vorige week ingelogd en nu, in de tussentijd is een retourtje 9-16 juni bijgeschreven. Bijna twee maanden dus. Heb een maand geleden retroclaim formulier ingevuld voor vluchten op 14 en 20 april, vond het toch wel erg lang duren. Nog niets van gehoord. Hoewel ik blij ben met de credits, begrijp ik ergens niet hoe dit zo lang kan duren. Flying Blue miles en XP staan binnen 24u in je account en zijn zichtbaar in de app, op de website etc. Diezelfde gegevens (ticket + of je daadwerkelijk gevlogen hebt) zijn nodig voor bluebiz credits en daar duurt het ineens 30-60x zo lang.