American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Nieuw: Schiphol Timesaver voor Gold members. We kunnen nu snel door de security op Schiphol….

    voor 155 euro!:eek:

    IMG_0188.jpeg
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    123
    Wtf. Voor gold? Wat doen ze in hemelsnaam nog voor platinum dan? Ik moet maar downgraden lijkt het.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Nou 155 euro om snel door de security te gaan noem ik geen ‘voordeel’…. Maar ik ben het wel met je eens dat het opmerkelijk is hoeveel AmEx ineens aanbied qua benefits. Mag ook wel na een jaar amper wat bijzonders aangeboden te hebben.

    Platinum is ongetwijfeld binnenkort aan de beurt. :)
     
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Per vlucht ook echt, wauw..

    EDIT: en inderdaad, wanneer komen er weer extra voordelen voor Platinummembers
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    820
    Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Bovendien is het Timeslot voor security bij Schengen vluchten voor iedereen gratis, dus die route langs de vliegtuigen moet wel erg uniek zijn.
     
    Menno en FlyingBlob vinden dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.639
    Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Voor die 155 euro heb je ook een basic privium kaart. Die kun je vaker dan 1x gebruiken. Doe dan dat als voordeel denk ik dan. Heb je tenminste nog onderscheid met Plat waar je plus krijgt.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  7. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    545
    Trofeepunten:
    123
    Even terugkomend op een eerdere post: Ik heb dus in November gebeld voor de reisverzekering en een claim aangemaakt. Nadat ik niets heb gehoord nog 2x nagebeld. Daarna ook nog 2x een mail gestuurd als reactie op de ontvangen mail (een adres wat gelezen zou moeten worden). En na mijn laatste belletje, blijkt de claim verdwenen te zijn. Ik ga er ook niet meer achteraan, het is zinloos.

    Maar erger: Ik spreek de customer service van AMEX Plat en die zeggen nu "Ja, dit horen we wel vaker, erg vervelend". En denk je dat ze IETS kunnen doen? Nee, enkel je doorverbinden naar de verzekering, die je vervolgens na 30 minuten in de wacht ophangt.

    Wat is dit toch kut geregeld.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.657
    Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik die inschakelen.
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Niet bij alle locaties zeker? Mijn lokale staat er niet tussen namelijk.
     
  10. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Alle Loetjes accepteren nu AMEX, we hebben dit geverifieerd bij de klantenservice.
     
    ppt vindt dit leuk.
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik doelde op het dining credit. Dat ze sowieso Amex accepteren is ook wel fijn, het is een populaire tent voor bedrijfslunches etc.
     
  12. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    266
    Trofeepunten:
    63
    Dining credit kun je voor AMEX Gold wel bij Loetje besteden. Bij Platinum worden ze niet genoemd als geselecteerd restaurant waar het tegoed besteed kan worden. Jammer genoeg staat ook Sazanka niet meer in de Plat lijst.
     
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ah dat verklaart een hoop! Wel raar dat er voor beide kaarten een aparte lijst is.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.742
    Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    Inmiddels al iets langer dan een jaar in bezit van de Platinum kaart dus ik denk dat het tijd wordt voor een belletje voor een retentie-aanbod.
    Welk onderwerp moet je aangeven aan de stemherkenning om bij de goede afdeling terecht te komen? Verder nog punten die je juist wel/niet moet aankaarten bij de medewerker? Bijv. aangeven dat ik overweeg op de zeggen of heel straight to the point vragen wat ze kunnen bieden als ik de kaart behoud?
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.244
    Leuk Bevonden:
    1.078
    Trofeepunten:
    223
    Als je het bandje krijgt, direct na "kies 1 voor Nederlands" op de nul drukken...
    Dan krijg je snel een medewerker aan de lijn. Mocht deze niet meewerken, ophangen en opnieuw proberen.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  16. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Gewoon aangeven dat je wilt opzeggen/downgraden. Wat zijn de mogelijkheden?

    Ze kijken naar je uitgaven voor retentie, door een beetje door te vragen kwam ik achter het volgende:

    0-12k spend = ???
    12-25k spend = 25.000 Points
    25k en meer = 50.000 points

    Bovengenoemde spend kan een beetje afwijken, zou ook 12.500 euro kunnen zijn bijv of 24.000 euro. Herinner het dus niet helemaal wat aan telefoon werd gezegd.

    En een paar maanden 2.5 punten per euro bij beide aanbiedingen.

    Toen ik een retentieaanbod kreeg werkten ze met een tabel dus. Kan denk ik periodiek veranderen... weet het eerlijk gezegd niet.

    Maar dit was het geval nog tot een paar maanden geleden.

    Ik overweeg mijn platinum te downgraden naar gold, om dan te upgraden tegen punten. We moeten namelijk ergens de punten vandaan halen ;)
     
  17. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    545
    Trofeepunten:
    123
    Je hoeft op zich niet te dreigen volgens mij. Ik kreeg 2 weken geleden 60.000 punten met een belletje (na 12+ maanden). Gewoon gezegd: Joh, ik geef 100k+ uit per jaar, wat gaan we doen?

    Ze kennen alle smoesjes/trucjes natuurlijk wel. Bij hun basistraining is het voorbeeld een klant die net doet of hij wil opzeggen :D
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  18. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een paar weken geleden gebeld en gevraagd wat het aanbod is om de kaart te behouden. Aangegeven dat ik de waarde van wat ik krijg goed vind maar niet weet of ik het dit jaar eruit haal. Kreeg een aanbod van 50.000 punten en 3 maanden 2,5 punt per euro. De computer geeft dit aan dus de medewerker kan het zelf niet beslissen. En inderdaad eerst een 1 en dan een 0 bij het bellen. Werkt al jaren goed.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  19. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Kijk das mooie retentieoffer, mag ik vragen hoeveel je dan kwa spending hebt op de AMEX kaart?
     
  20. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ja precies wat zij vragen rond de 20.000. Onder de 20.000 krijg je 25000 punten. Gaat wel om voortschrijdend gemiddelde dus je kan zelf ongeveer uitrekenen wat het is of vragen aan de medewerker.
     
    Optimel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina