American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. redeye

redeye Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb recent twee aankopen gedaan via Earnonline, maar tot dusver staat hij er nog niet tussen. (De cookies zijn geaccepteerd en geen adblocker oid) De 5 dagen wachten voordat je ze een bericht kunt sturen over die Miles zijn nog niet voorbij. Ik wacht dus nog enkele dagen af of de betalingen als nog in het overzicht daar verschijnen.
    Ben dus nog een beetje Earnonline aan het uitvogelen.

2. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Kan inderdaad vrij lang duren. Op https://earnonline.flyingblue.com/nl/user zie je je activiteit evenals je klik historie. Als er niks staat ben ik bang dat de order niet goed is doorgekomen. Vaak gaat het goed, soms niet..

3. redeye

redeye Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Één order heb ik vrijdag gedaan en de andere vandaag. Bij Purchasing staan beide transacties niet. Bij clickhistory kan ik wel zien dat ik via het portaal op de website terecht ben gekomen.
    Ik wacht de 5 dagen af en anders vul ik het formulier in. Hopelijk krijg ik wel de miles.

4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Soms duurt het 1/2 dagen tot je de mail krijgt. Vaak is adblocker ook een factor en kun je alsnog claimen met het formulier. Zelf goede ervaring mee maar het duurt dan even voordat je antwoord en miles krijgt.

5. redeye

redeye Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb zojuist de mail gekregen van mijn bestelling van gisteren. Nog geen mail van die van vrijdag. We wachten geduldig af.. :D

Bjorn vindt dit leuk.
  6. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Tot dusver heb ik zelf nog nooit een reply gekregen via dat formulier. Wachten ze echt die 90-120 dagen af? Meeste clicks staan zelfs geregistreerd op de website maar na een half jaar geen reactie :confused:

7. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Waarom ze zolang wachten is omdat ze de retourningsperiode willen afwachten. Flying Blue krijgt zelf ook pas haar commissie als deze periode voorbij is. Dit is een standaard dingetje binnen de afilliate markt. Zelfde met alle cashback websites.

Brangeri, Ruut, redeye en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Op 19 februari de mail verstuurd. Week niets gehoord en toen werd ik gebeld door een slecht Nederlands sprekende AxA medewerker met een paar korte vragen.
    Hij vertelde al gelijk dat bevestiging volgende dag zou komen en dan 3 dagen later geld op de rekening.
    Geen bevestiging, maar gisteren wel geld op de rekening. En vandaag een email met het claimoverzicht.
    Dus beetje vaag, maar het werkt wel!

Nogmaals dank!

MoonJ en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  9. Domans

Domans Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Een maat van mij heeft nu al een jaar AMEX Platinum maar kan nog steeds geen gebruik maken van Privium. De link in de uitnodigingsmail werkte niet (waarschijnlijk omdat hij nog geen Mijn Schiphol account heeft en deze ook niet kan aanmaken). Daardoor heeft hij ook nooit een afspraak kunnen maken voor de irisscan.

Heeft het zin als hij op de bonnefooi naar de ClubLounge departures gaat voor de registratie? Of heeft dat geen zin omdat hij nog geen Mijn Schiphol account heeft?

10. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Had ik ook. Even een berichtje sturen naar Schiphol en je ontvangt binnen no time een activitie mail.

lloydje33 en Domans vinden dit leuk.
  11. Domans

Domans Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Zal het doorgeven, dankjewel voor je reactie!

12. Mathijstil

Mathijstil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Dien je bij opzeggen Amex gold nog bepaalde zaken zelfstandig op te zeggen? Priority pass oid... De Mw telefoon wist dit niet zeker, maar dacht van niet. Uit ervaring weet ik dat bij het niet zeker weten van iets, navragen hier vaak meer duidelijkheid geeft dan vertrouwen op de telefonische informatie.

13. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Nee, de PP werkt vrijwel direct na de opzegging niet meer.

Mathijstil vindt dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Hoe zit dat eigenlijk met het opzeggen van de Platinum en het daaraan gekoppelde Privium lidmaatschap?

15. Sokkenpop

Sokkenpop Newbie

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb op een claim van vliegtickets uiteindelijk (na 2x het formulier ingediend te hebben) wel een reactie ontvangen, maar de punten van Ticketmaster die ik niet ontvangen heb, probeer ik al een paar maanden de punten voor te krijgen, maar daar krijg ik ook geen reactie op.

Ja, dat kan. Of in ieder geval: Dat was in oktober 2022 mogelijk. Je kan naar de ClubLounge Departures zonder afspraak, als je geluk hebt, dan hebben ze tijd en kan je direct Privium activeren en de irisscan maken. Heb je pech en hebben ze al afspraken staan, dan wordt je weggestuurd en moet je op een ander moment terugkomen. Ik ben zelf om 06:00 langs geweest in oktober en werd toen direct geholpen. Er was verder niemand met een afspraak.

Ze zeggen dat je zelf je Privium lidmaatschap op moet zeggen, omdat Privium door zou lopen, maar dan zonder de 100% korting. Bron: (kan geen link invoegen omdat ik nog geen 10 berichten geplaatst heb, het is via de AMEX website "Voordelen" > "The Platinum Card")
    Wat gebeurt er wanneer ik overstap naar een andere kaart/mijn kaart beëindig?
    Uw 100% korting op Privium komt dan te vervallen. Wel kunt u gewoon gebruik blijven maken van de diensten van Privium tegen betaling. Mocht u dit niet willen, dan kunt u uw Privium lidmaatschap eenvoudig opzeggen door contact op te nemen met Privium.

Ruut vindt dit leuk.
  16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Wat is de gemiddelde ervaring van de snelheid van MR transferren naar Hilton Honors punten? Duurt dat vaak echt minimaal 4 dagen of gebeurt het vaak sneller?

17. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Bij zowel Marriott als Hilton was het laatst binnen 24 uur overgemaakt. Vaak duurt de eerste keer wat langer want dan verifiëren ze ook je account.

MoonJ vindt dit leuk.
  18. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Je weet dat je die Hilton punten regelmatig voor $.005 kunt kopen? Waarde van MRs is persoonlijk, maar bijna alle andere mogelijkheden geven je (een stuk) meer dan 0,47 cent per punt...

Godenzoon14, lloydje33, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vrijdag gebeld en ook 50000 punten en 3 maanden dubbel. Punten stonden binnen 2 dagen op mijn account. Begreep wel dat ze voor je uitgaven naar een voortschrijdend gemiddelde kijken. Dus daar kan je rekening mee houden voordat je het gesprek voert als je net rond de 20000 uitgaven zit.

20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zit al aan mijn maximum qua punten kopen dit jaar. Gaat om een last minute trip naar Miami en hotels zijn sky-high die week, en ik heb nog wat Hilton puntjes over maar net niet genoeg. Doet redelijk pijn ze om te zetten maar aan de andere kant zijn MR's bedoelt om geld te besparen en dat gebeurt op deze wijze zeker. :p

VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina