American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Heb je wellicht partner/vriend/vriendin/familielid met een honors account? Dan kan diegene kopen en ze naar jou overboeken. Betaal jij netjes diegene en hoef je je MR niet te gebruiken.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  2. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik probeer een kaartje voor donderdag te kopen. De betaling wordt echter afgebroken. De verkopende site zegt dat ze er niets aan kunnen doen. Meer mensen last van?
     
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Helaas ken ik weinig mensen die een HH account hebben en zelf niet al met de 100% bonus actie het maximale gekocht hebben. Zou voor een familie lid er een kunnen aanmaken maar het account moet volgens mij minimaal 30 dagen bestaan voordat je punten kunt kopen/transferren. Zie AMEX helaas dus echt als last resort. Maar bedankt voor het meedenken!:)

    Uit nieuwsgierigheid: hoe kom jij op 0.47ct per punt? Als in, waar is dat op gebaseerd?
     
    Max2000 en ThimoM vinden dit leuk.
  4. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb nog 5.600 punten op mijn HH account staan, maar slaap eigenlijk nooit in een Hilton dus ga het niet gebruiken. Heb je daar iets aan? Geen idee of en hoe je het kan transferen. Stuur mij anders even een DM :)
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  5. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Meer mensen gemerkt dat bij AMEX de transfer naar Marriot niet meer mogelijk is?
     
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb het nog nooit zelf voor elkaar gekregen via de website. Moet altijd bellen met amex. Dus ik weet niet beter.
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Jullie weten dat dit echt zonde van je punten is? Fijn dat de mogelijkheid er is voor als je een paar punten mist maar verder zou ik Marriott en Hilton écht lekker links laten liggen als transferpartner…
     
    VinceG en Ready2Board vinden dit leuk.
  8. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Zelfs als je een marriot 5 nachten kan vinden voor 46.000 punten die normaal 500 euro kost?
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Ja, ook dan is het niet het meest optimale gebruik van je MR punten. Je kunt de punten kopen voor 0.89 cent momenteel met een promo.
    Gewoon doen wat werkt voor je natuurlijk, maar wat @Godenzoon14 probeert te zeggen is dat conversie naar airline partners vaak betere deals oplevert.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Mijn vrouw heeft net nieuwe Gold en moet de 1500,- nog uitgeven voor de welkomst punten. Vraag me als we nu met de 75k punten promo upgraden naar Platinum of dat dan wel werkt en of het dan 1500 + 3000 wordt of dat je ze bij 3000 allebei getriggerd hebt?
     
  11. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Dat ligt er denk ik aan. Bij een upgrade naar Platinum krijg je een Platinum kaart, maar behoud je je Gold? Als je je Gold moet inleveren, krijg je daar ook geen bonuspunten meer voor. Behoud je je gold, dan moet je 3000 euro op de Platinum uitgeven én 1500 op de Gold. Het zijn twee aparte kaarten met twee aparte accounts.

    Ik zou eerst de 1500 euro uitgeven op de Gold kaart, de punten innen en dan de upgrade doen, dan weet je zeker dat het goed gaat qua punten. Bij een upgrade kan je je punten namelijk over laten zetten naar de Platinum kaart.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  12. TS87

    TS87 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb de punten in het verleden wel aan hotels uitgegeven. Welke programma's zijn naar jouw mening beter/ geven een betere waarde als ik vragen mag?
     
  13. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Dat klinkt alsof ze nog geen 6 maanden lid is, dan is upgraden ook nog niet mogelijk.
     
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind juist zonde dat bij airlines je 5 punten inlevert en er 4 voor terugkrijgt. Bij KLM tot nu toe nooit getransferd omdat de miles-prijzen bizar zijn voor award tickets. Alleen 1 x omgezet naar BA Avios welke ik heb doorgezet naar QR, omdat QR een goede avios + cash prijs had voor Q suites naar Doha. Maar dat is dan ook de enige keer...
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Ben het helemaal met je eens dat het zonde is dat er een slechte conversie ratio is bij AMEX in NL.

    Daar staat echter tegenover dat je bij conversie naar hotel programma's uiteindelijk meer waarde verliest, simpelweg omdat de waarde per punt lager ligt. Combineer dit met de mogelijkheid om - soms - een fors hefboomeffect te bewerkstelligen bij award tickets. Die mogelijkheden heb je bij hotelprogramma's minder.

    Heb zelf goede ervaringen met transfers naar Krisflyer (SQ), Asiamiles (CX) en ook BA (voor vluchten met QR en CX).
     
  16. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik kwam er 3 weken geleden achter dat ik op mijn Business Gold (Companion) geen 1,5 MR-punt, maar slechts 1 MR-punt per euro krijg. AMEX gebeld, zou eerst 3 werkdagen duren, toen 5 werkdagen en inmiddels zijn we 14 werkdagen verder. Nu zou ik morgen, uiterlijk begin volgende week een terugkoppeling krijgen. Ben benieuwd.
     
  17. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Op Business Gold kaart uitgaven krijg je altijd maar 1 euro = 1 punt, voor compagnon kaarten is dit niet anders.
     
  18. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    481
    Trofeepunten:
    63
  19. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
  20. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18

Deel Deze Pagina