American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    De tweede kaarthouder krijgt ook geen aparte €300,- dinervoucher. Uit mijn hoofd krijgt de extra kaarthouder ook geen Hilton gold, avis preferred, hertz presidents club etc. etc.

De verschillen bij privium is idd dat de 2de kaarthouder privium partner krijgt. Dit betekent dat zij geen toegang hebben tot de lounge, en business inchecken zonder de hoofdkaarthouder. Daarnaast is het ook zo dat de tweede kaarthouder geen punten voor zichzelf spaart maar voor de hoofdkaarthouder.

noppie vindt dit leuk.
  2. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    2e kaart houder krijgt wel de statussen die Amex aanbiedt.

3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Vorig jaar kon ik nog met Amex betalen bij Kwikfit maar nu niet meer.
    Weet iemand een garage waar je wel met Amex kan betalen?

4. domipost

domipost Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb met de recente 40.000 punten bonus actie een aantal mensen geïntroduceerd voor een Gold Card (heb zelf een Green Card). Ik meen mij te herinneren dat toen in de tabel stond dat je in dat geval ook als Green Card houder 40.000 bonuspunten zou krijgen, maar helaas zijn er maar 5.000 bijgeschreven. Als ik nu in de vernieuwde tabel (met de 'normale' 20k actie) kijk staat er wel dat je per introducee 5.000 punten krijgt, ongeacht welke kaart ze nemen. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Heb ik verkeerd zitten kijken en was het altijd al zo dat je 5.000 punten krijgt, of is hier iets misgegaan?

5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Correct, sinds een tijdje krijg je 5k pts per referral als je een greencard hebt. Je krijgt 20k of 30k indien je een gold of platinum card hebt en introduceert.

6. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Een tijdje terug was er een transfer bonus naar singapore airlines van 15%, waren er in het verleden ook andere transfer partners van Amex die dit soort bonussen aanboden voor de Nederlandse markt? De standaard transfer rate van 5:4 is natuurlijk niet optimaal dus alles wat dat een beetje kan verhogen is leuk meegenomen ;)

7. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Tijd geleden stelde ik deze vraag ook, maar schijnt in NL dus niet zo vaak voor te komen.

8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    De upgradebonus is weer terug 50k pts bij upgrade naar platinum kaart.

FlyRemco en Qcharted vinden dit leuk.
  9. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Goedenavond,

Ik las ergens dat CC's zonder reliëf nog wel eens voor problemen zorgen bij bv autohuur. (vaak zijn dat ook geen echte CC's maar chargecards dacht ik) Nu zie ik dat de classic PLAT card geen tot nauwelijks reliëf heeft.

Hebben jullie hier wel eens "last" van gehad. Of kunnen jullie uit ervaring laten weten dat deze kaart hier geen problemen oplevert?

Alvast bedankt!

10. Qcharted

Qcharted Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Ha allen,

Onlangs heb ik een extra kaart voor mijn vriendin aangevraagd. Nu vragen wij ons alleen wel twee dingen af.

Is het mogelijk de extra kaart toe te voegen aan Apple Pay? In mijn account staat namelijk alleen dat er een extra kaart is op mijn vriendin haar naam, maar geen mogelijkheid om deze kaart ergens toe te voegen. Plus, moet ik dan inloggen met mijn account op haar iPhone? Want ze heeft geen eigen Amex account natuurlijk.

Aanvullend hierop, hoe kan ik mijn vriendin aanmelden voor de Platinum benefits (hotelprogramma’s enz). Alles staat in mijn account, maar zie geen mogelijkheid om haar dus apart aan te melden. Enkel Privium lukt wel.

Dank jullie wel alvast!

noppie vindt dit leuk.
  11. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb je direct jouw vriendin aan kunnen melden bij privium? Of moet je eerst wachten totdat zij de platinum partner kaart heeft ontvangen?

12. AA_

AA_ Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Waar kan de genoemde 'tabel' gevonden worden? Alvast dank!

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ze kan naar mijn weten zelf een account aanmaken en de kaart toevoegen.

Qcharted en Urbanjazz vinden dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Ja, dat is ook mijn idee.

MoonJ, Qcharted en Urbanjazz vinden dit leuk.
  15. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Even een vraag, ik heb twee weken geleden een verlengaanbod gekregen van 50.000 punten + 3 maanden dubbele punten. Nu is dit verkeerd in het systeem doorgevoerd waardoor ik 2,5 punt per euro krijg. Ik heb inmiddels aan de lijn gehangen maar daar word ik niet veel wijzer van. Hebben jullie tips? Ik heb gisteren een skivakantie voor 12 man geboekt dus die 0,5 per euro is wel handig om te hebben....

16. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Waarvoor zouden jullie aanraden om de AMEX membership rewards punten in te zetten? Is omzetting naar flying blue miles aantrekkelijk of zijn er betere bestemmingen?

17. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou ze in je Amex account laten staan, totdat je ergens punten voor nodig hebt. Op dat moment zie je pas goed wat ze waard kunnen zijn (je moet wel vergelijken met een cash prijs!).

Ik ben komende kerstvakantie in Florida en hotels zijn echt schreeuwend duur. Dan is het aantrekkelijk om met punten te kunnen boeken. Zelf heb ik daarom pas veel punten overgeboekt naar Marriott Bonvoy.

Urbanjazz, ppt, Ready2Board en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    16 dagen later nog geen punt gezien...

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Mijn ervaring is dat ze zo'n groot aantal punten niet in 1x kunnen overmaken.
    Moet meestal in 2x worden geboekt en je krijgt dan op de de dag dat er normaliter punten worden bijgeschreven.

Ik zou ze even bellen met de vraag of het wel goed gaat...

20. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik maak ze altijd in tranches van 10-20k over naar Flying Blue en gebruik ze voor vluchten. Als ik ze ergens anders voor nodig heb, bijvoorbeeld een hotel, dan gebruik in ze daarvoor.

Deel Deze Pagina