AirBerlin: TopBonus

Discussie in 'oneworld' gestart door Edwin, 26 okt 2016.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Volgens de Telegraaf heeft AB faillissement aangevraagd. De vluchten kunnen voorlopig doorgaan onder meer omdat de Duitse overheid een overbruggingskrediet heeft toegezegd. Hierdoor is AB in staat om kopers te zoeken voor levensvatbare onderdelen. Lufthansa zou belangstelling hebben getoond.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    https://insideflyer.nl/airberlin-vraagt-faillissement-aan/
    Lufthansa heeft al langer belangstelling in AB. Vorig jaar zijn ze nog een wetlease overeenkomst aangegaan. LH wil voorkomen dat AB verdwijnt. In dat geval zou Ryanair de Duitse markt kunnen veroveren.
    Het is afwachten wat er nu gaat gebeuren met Topbonus.
     
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Andere airline programma's
    Valt helaas vies tegen. Vanaf DUS alleen maar SAS. Daarbuiten heb ik het ticket al gekocht...en die was...laten we zeggen...niet goedkoop voor die afstand...maar wilde er maximale mijlen uit halen..anders was het inderdaad geen issue geweest..
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Heb wat gegraven en Topbonus is schijnbaar een apart bedrijf (Ltd) gevestigd in het VK. Etihad heeft een meerderheidsbelang van 70%. Airberlin heeft de overige 30%. De faillissementsaanvraag betreft niet alle onderdelen van AB. Zo geldt het niet voor NIKI of de leisure cargo tak. Bij andere maatschappijen is het loyaltyprogramma vaak een van de grootste winstgevers. Mocht AB toch kopje onder gaan dan ben ik benieuwd of Topbonus buiten schot blijft. Hoe het programma daarna echter zal werken...
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Interessant....! Ik heb echt net morgen 160.000 miles ge-redeemd...nog 50k over.

    Voor mijn platinum status te houden heb ik nu 90k miles staan van de 100k. Reis volgende maand naar CPH en reis in Oktober naar AUH gaan me de resterende 10k aan miles opleveren...hopelijk krijg ik die tijd nog ;)
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Het is een insolventie-aanvraag, het voorportaal van een faillissement. Ze zouden met de tegemoetkoming van de regering echter nog zeker zo'n 3 maanden vooruit moeten kunnen.
     
  7. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Zou het een idee zijn om eventueel over te stappen naar bijvoorbeeld Lufty waar mogelijk? Zou heel uitzonderlijk als zij een status match zouden doen dus verwacht ik niet maar zou wel leuk zijn:D
     
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Gisteren toch even naar de AB balie gelopen om antwoord te krijgen op mijn vragen. Goed geholpen. Medewerker geeft aan dat de komende 3 maanden de vluchten gewaarborgd zijn. Hij verwacht dat over een maand of 3 Eurowings het hele zooitje gaat overnemen; een andere naam voor dezelfde maatschappij. Hij verwachtte dat de top tier members gematcht gaan worden met Lufthansa. Platinum match met LH Senator. Hij was het zelf ook en had het daarom op de voet gevolgd...to be continued! Overigens maakte het voor de AB boekingen die uitgevoerd werden door bijvoorbeeld EY helemaal niks uit...ging alleen om de vluchten die ook daadwerkelijk uitgevoerd werden door AB zelf.
    Lag trouwens een brief in de lounge aan de reizigers naar USA gisteren dat hun vlucht niet door een AB 330-200 uitgevoerd werd maar (wegens omstandigheden...) door een PRIVILEGE STYLE 777-200...
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb nog bijna 50k punten bij AB. Ik zit te kijken hoe ik die snel kan inwisselen. Hopelijk met BA vanaf LHR maar het liefst uiteraard vanuit AMS. Iemand nog tips?
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Zelfs als je een refundable ticket had geboekt heb je pech. Alle tickets uitgegeven voor 11 augustus zijn nu non-refundable.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  11. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Euj, die heb ik ook zien staan. Apart ding.
     
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben in januari in Londen en in Azie. Ik zit te kijken of ik een awardticket kan boeken of met CX vanuit HKG of vanuit LHR. Ik zie dat ik op en neer naar KEF kan gaan voor 20k. Kan ik ook even de Hilton daar proberen. :)
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2017
  13. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Wilde toevallig vandaag al m'n leftover miles besteden aan upgrades voor m'n komende vlucht naar Stockholm maar kreeg helaas deze melding:

     
  14. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Net ook gebeld met topbonus of een seat upgrade met miles nog mogelijk was maar helaas: no redemption of miles
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  16. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb net 93.250 miles gespaard voor mn platinum status te houden. Over 2 weken komen er daar 2500 bij, over 5 weken nog eens 5000 dus dan zou ik tot 1.1.2019 platinum zijn...ik baal...nogal...hard ;)
     
    FlyingFonz en Rutger vinden dit leuk.
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    :eek:Dat is zeker balen zeg...
     
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    OK, ik heb toch maar een retourtje KEF vanaf LHR weten te boeken voor 20k. Volgens de site van RJ is deze confirmed, nu alleen wachten op bevestiging van AB. Als dat lukt, heb ik nog een mooie open jaw met BA in mijn vizier. Fingers crossed!
     
    Rutger vindt dit leuk.
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Hoe heb je deze precies geboekt?
     
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Via de site.
     

Deel Deze Pagina