Forum

Meldingen
Alles wissen

InsideFlyer Café

7,273 Berichten
261 Gebruikers
11894 Reactions
969.3 K Bekeken
Lionell
(@lionell-2)
Illustrious Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb HIER een nieuw topic geopend waar we uitgebreid vraag & antwoord kunnen doen mbt Sri Lanka 🙂

Amex referral link (voor België)

BeantwoordenCiteren
Lionell
(@lionell-2)
Illustrious Member
Topic starter  
Didier13 wrote:Ha wij zijn er in januari, eerst weekje Malediven daarna ruim 2 weken Sri Lanka. Hou me ook aanbevolen voor info. Wordt druk voor die jongens!

Weet je al welke plekken je gaat bezoeken in Sri Lanka? Skip Colombo of Negombo. Trek het binnenland in, tenzij je echt naar het strand wil.

BeantwoordenCiteren
Lionell
(@lionell-2)
Illustrious Member
Topic starter  

Trouwens @Yoran Wijkstra als je nog een goede gids zoekt in Kandy, stuur me ff een PM 🙂

BeantwoordenCiteren
Lionell
(@lionell-2)
Illustrious Member
Topic starter  
Yoran Wijkstra wrote:Heel nice Lionel! Heb je instagramposts de afgelopen weken goed in de gaten gehouden en ben benieuwd naar de verhalen die nog wel komen gaan denk vermoed ik. Over twee maand zit ik zelf in Sri Lanka en zal ik ook met de trein reizen tussen Kandy en Nuwara Eliya. Mocht je nog tips/ aanbevelingen hebben, hoor ik dat uiteraard graag!

Qua trein zorg, dat je de dag of 2 dagen op voorhand al naar het station gaat om je ticket te boeken. Vergeet eerste klasse, ok daar heb je wel airco, maar alle ramen zitten dicht.

Boek gewoon een gereserveerd ticket in 2e of 3e klasse. Het is zalig om bij de lokale bevolking te zetten, verhalen te horen en ze zijn altijd heel nieuwsgierig waar je zelf vandaan komt. Voordeel is ook dat ze de deuren van de trein in de tussengangen gewoon open zetten. Eén tip: hang je benen NIET naar buiten!! Soms komt de trein rakelings langs bomen of rotsen...

BeantwoordenCiteren
(@didier13)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Lionell wrote:Deze foto is genomen op de trein van Ella naar Colombo, een rit die zo'n 10 uur duurt. Voor zowel Kandy als Nuwara Eliya heb ik 2 goeie gidsen. Ik stuur je wel een PM met de info.

Ik hoop de trip reports zo snel mogelijk online te krijgen, ben nog bezig om foto's en videomateriaal te sorteren, 97 GB aan data 😀

Ha wij zijn er in januari, eerst weekje Malediven daarna ruim 2 weken Sri Lanka. Hou me ook aanbevolen voor info. Wordt druk voor die jongens!

Lionell reacted
BeantwoordenCiteren
(@skyflyer)
Noble Member

Sri Lanka staat ook nog op mijn planning. Zeker interessant voor awards vanuit zone Europa. Dus ik ben benieuwd naar de verslagen @Lionell. Vooral die treinreis lijkt mij leuk.

Lionell reacted
BeantwoordenCiteren
(@yoran-wijkstra)

Lionell wrote:Ik zit toch liever op de trein in Sri Lanka dan in een trein van de Belgische spoorwegen...

Screen Shot 2017 05 25 at 11.01.53

Heel nice Lionel! Heb je instagramposts de afgelopen weken goed in de gaten gehouden en ben benieuwd naar de verhalen die nog wel komen gaan denk vermoed ik. Over twee maand zit ik zelf in Sri Lanka en zal ik ook met de trein reizen tussen Kandy en Nuwara Eliya. Mocht je nog tips/ aanbevelingen hebben, hoor ik dat uiteraard graag!

Lionell reacted
BeantwoordenCiteren
Lionell
(@lionell-2)
Illustrious Member
Topic starter  
Dutchie wrote:Oei, dit is Nuwara - Ella? Komt op jouw/dit forum nog een trip report? Ik ben ook van plan om Kandy, Nuwara, Elia mee te nemen, maar dan verder richting Yala en Galle.

Deze foto is genomen op de trein van Ella naar Colombo, een rit die zo'n 10 uur duurt. Voor zowel Kandy als Nuwara Eliya heb ik 2 goeie gidsen. Ik stuur je wel een PM met de info.

Ik hoop de trip reports zo snel mogelijk online te krijgen, ben nog bezig om foto's en videomateriaal te sorteren, 97 GB aan data 😀

JustinCase reacted
BeantwoordenCiteren
(@dutchie)
Estimable Member

Lionell wrote:Ik zit toch liever op de trein in Sri Lanka dan in een trein van de Belgische spoorwegen...

Oei, dit is Nuwara - Ella? Komt op jouw/dit forum nog een trip report? Ik ben ook van plan om Kandy, Nuwara, Elia mee te nemen, maar dan verder richting Yala en Galle.

Lionell reacted
BeantwoordenCiteren
(@flyingfonz)

Ik wist dat de kwaliteit van Belgische treinen niet heel bijzonder is, maar dat tegenwoordig de deuren zelfs niet meer dicht kunnen is wel erg vervelend voor je Lionell

Lionell reacted
BeantwoordenCiteren
Lionell
(@lionell-2)
Illustrious Member
Topic starter  

Ik zit toch liever op de trein in Sri Lanka dan in een trein van de Belgische spoorwegen...

lloydje33, FlyingFonz, Sander de Jonge and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
(@didier13)

Vorig jaar o.a. in Tokyo geweest, wat een belevenis. Als je tijd hebt naar de " robotshow" wat bizar. Vergeet niet in 1 van de grote warenhuizen naar de foodafdeling te gaan.

BeantwoordenCiteren
Lionell
(@lionell-2)
Illustrious Member
Topic starter  
Didier13 wrote:Vast alweer nieuwe plannen om over te dagdromen 😉

Aftellen kan beginnen voor m'n trip naar Tokyo in juli, maar hoop er voor die tijd nog wel een paar keer tussen uit te knijpen.

Steven Tor, Carel1, Didier13 and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
(@didier13)

Lionell wrote:Deze jongen is helaas weer thuis, flink last van post-travel blues... 🙁
Zo'n eerste dag op kantoor is wennen, zal nog wel even duren, bah!

Vast alweer nieuwe plannen om over te dagdromen 😉

BeantwoordenCiteren
Lionell
(@lionell-2)
Illustrious Member
Topic starter  

Deze jongen is helaas weer thuis, flink last van post-travel blues... 🙁
Zo'n eerste dag op kantoor is wennen, zal nog wel even duren, bah!

Yoran, FlyingFonz and Carel1 reacted
BeantwoordenCiteren
Pagina 480 / 485
Deel: