Het blijft toch de enige optie voor een FFP Co-branded CC in NL.
Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat
FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying
Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:
Ze hebben de kaart een jaartje ofzo geleden juist veel minder interessant gemaakt, ik verwacht niet dat ze dat anytime soon gaan terugdraaien...
SVDH wrote:Never gonna happen 🙂
Ze mogen de kaart wel aantrekkelijker maken. Ik denk nog steeds dat KLM à la Delta een gratis koffer verbindt aan Ivory members die een co-branded AMEX hebben en dit dan heel aggressief gaat pitchen.
TheFlyingDutchboy wrote:En trouwens, volgens mij kan je via Airfrance.ie (Ierland) gratis met creditcard betalen en ook geen boekingskosten. Maar dezelfde prijs/condities (MiNi) als op KLM.nl zijn niet altijd gegarandeerd. 🙁
Ja, krijg je weer zo'n Mini drama 😀
Never gonna happen 🙂
En trouwens, volgens mij kan je via Airfrance.ie (Ierland) gratis met creditcard betalen en ook geen boekingskosten. Maar dezelfde prijs/condities (MiNi) als op KLM.nl zijn niet altijd gegarandeerd. 🙁
Je zou denken dat AFKLM voor hun eigen CC houders de fee wel zou waiven, maar dit is volgens mij legaal niet mogelijk (gelijk speelveld). Dan kunnen ze misschien via een omweg 'boekingsfee's reimbursen'? Zou een mooi voordeel zijn.
Ja, bij KLM betalen met CC is dure grap... als je er, zoals met een FBAMEX, nog wat miles aan overhoudt is het nog ok, maar als het je alleen maar geld kost...
Ik heb nu net mijn eerste creditcard gekregen (geen AMEX hoor) en ik heb express gekozen voor een kaart mét reisverzekering e.d.. Maar toen ik de kleine lettertjes las was die verzekering behoorlijk beperkt! Inderdaad moet alles met de kaart worden aangeschaft. En als je die vluchten steeds met CC betaald kost het je iets van €7,50 en iDeal is vaak gratis. 😡
Overigens zijn zowel de vlucht als het verloren item gekocht met de FBAMEX, dus dat gaat in ieder geval geen probleem vormen.
Maar eens kijken of de verzekering andere redenen kan vinden om niet uit te keren 😉
TheoS wrote:Zelf heb ik een wat mindere ervaring met reisverzekering bij Amex Gold. Op de heenreis was mijn koffer niet meegekomen en dat is bijzonder vervelend als je vakantie nog moet beginnen. Zes dagen!! zonder koffer gezeten!
Toen ik daarna contact zocht met Amex kreeg ik te horen dat het alleen vergoed werd als het ook met je Amex creditcard was betaald!
Ja, die change hebben ze een tijdje terug ingevoerd. Heeft erg de waarde van de verzekering cq. de FBAMEX verminderd, als je 't mij vraagt...
SVDH wrote:Ik ga de reisverzekering van de FBAMEX weer eens testen - heb zondag jl. iets achtergelaten in m'n seatpocket...
Will keep you posted 🙂
Zelf heb ik een wat mindere ervaring met reisverzekering bij Amex Gold. Op de heenreis was mijn koffer niet meegekomen en dat is bijzonder vervelend als je vakantie nog moet beginnen. Zes dagen!! zonder koffer gezeten!
Je moet dus als eerste actie op je bestemming gaan shoppen: toiletartikelen, kleding, e.d.
Toen ik daarna contact zocht met Amex kreeg ik te horen dat het alleen vergoed werd als het ook met je Amex creditcard was betaald!! Gelukkig had ik ook nog mijn doorlopende reisverzekering bij Univé en die vergoedden de kosten zonder enig probleem.
Dus, voordat je je huidige reisverzekering opzegt, zou ik eerst de kleine lettertjes van de Amex reisverzekering eens lezen. (En dat doe je normaal pas op het moment dat er iets mis is hè?! :()
Haha nu moet het nog werkelijk kunnen.
Dat is nog eens creatief over miles nadenken 🙂
Stel dat je voor elke MB X miles zou krijgen. Met TM krijg je bij een data package vgm onbeperkt data (dan na Y Mb wel 64kbps). Dan zou Youtube een paar uur open laten staan zomaar een gratis vlucht kunnen zijn haha. :p
- 22 Forums
- 4,326 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 83 Online
- 5,339 Leden