westi wrote:Hoe zet Flying Blue resterende XP om in jaren op mijn Platinum for life-teller?Voor elke 300 XP boven de nieuwe limiet van 300 resterende XP, verdient u één jaar op uw pad naar Platinum for life. Zo is bijvoorbeeld 300 XP één jaar voor Platinum for life, 600 XP twee jaar voor Platinum for life, 900 XP drie jaar Platinum for life enz.
Er gaan dus bij de omzetting geen XP de prullenbak in, dat is pas in de jaren daarna.
Als je een surplus van 700 hebt, dan is 300 dus de nieuwe limiet. Van de 400 boven die limiet geldt: "Voor elke 300 XP boven de nieuwe limiet (..) verdient u één jaar op uw pad naar Platinum for life." = 1 jaar extra.
100 XP gaan dus in de prullenbak.
De eerste regel staat het zoals hierboven, maar in de uitleg onmiddellijk daarop volgend hanteren ze een andere volgorde:
"Voor elke 300 XP boven de nieuwe limiet van 300 resterende XP, verdient u één jaar op uw pad naar Platinum for life. Zo is bijvoorbeeld 300 XP één jaar voor Platinum for life, 600 XP twee jaar voor Platinum for life, 900 XP drie jaar Platinum for life enz. Blijven er resterende XP over, dan behoudt u die. Zo staan 350 resterende XP bijvoorbeeld voor één jaar, plus 50 resterende XP die op uw XP-teller blijven staan."
Elders staat iets dat mijn bewering ondersteunt:
"Ik heb meer dan 300 XP op mijn teller. Wat betekent dit voor mij?
Tijdens de één jaar durende overgangsfase die in november 2024 begint, worden elke 300 XP die u bovenop de XP-limiet van 300 resterende XP heeft gespaard, omgezet in één extra jaar op uw Platinum for life-teller.
Voorbeeld: Op 31 december 2024 heeft een Platinum-deelnemer 900 XP op de teller staan. De nieuwe kwalificatieperiode van deze deelnemer begint op 1 januari 2025. Vanaf 1 januari 2025 worden 300 XP gebruikt om de Platinum-status van deze deelnemer te behouden
(900 XP - 300 XP). Maximaal 300 resterende XP worden overgedragen naar de volgende kwalificatieperiode (600 XP - 300 XP). De 300 resterende XP die overblijven worden omgezet in één extra jaar op de Platinum for life-teller van de deelnemer.
- 300 XP om de Platinum-status te behouden gedurende 2025.
- 300 resterende XP kunnen worden meegenomen naar de nieuwe kwalificatieperiode, om de Platinum-status in 2026 te behouden.
- 300 XP om over te zetten in één extra jaar Platinum for life"
Als namelijk eerst PLF extra jaren berekend zouden worden, dan zou hier staan:
- 300 XP om de Platinum-status te behouden gedurende 2025.
- 600 XP om over te zetten in twee extra jaren Platinum for life
- 0 resterende XP kunnen worden meegenomen naar de nieuwe kwalificatieperiode, om de Platinum-status in 2026 te behouden.
Deman23 wrote:Ik begrijp geen snars van die mail. Mijn eerst volgende kwalificatie datum is 30-9-2024. Betekend dat mijn overgangsperiode dan pas 30-9-2025 ingaat? (En dus nog tot 30-9-2024 om een berg aan xp te sparen?)
Ja en nee. Ik zit in hetzelfde schuitje, want mijn kwalificatie datum is 31-8-2024. In 2024 is het nog net zoals nu, dus alles wat overblijft aan XP gaat door naar het nieuwe jaar.
Op (voor jou) 1-10-2025 gaan er 300 XP af voor het nieuwe jaar. 300 door voor de volgende periode. Had je echter meer dan 600 punten, dan worden elke 300 punten meer een extra PLF jaar. Dus had je 900 punt = +1 jaar, 1200 punten = +2 jaar, etc.
rickbeerendonk wrote:Het duiveltje zit in de volgorde bij de veranderingen:Stel je hebt 1190 XP als je nieuwe periode na 1-11-2024 begint, dan...
...doen ze:
1190 XP = 300 XP voor het nieuwe jaar + 300 XP rollover + 300 XP voor 1 extra PLF jaar + 290 XP in de prullenbak....was dit gunstiger geweest:
1190 XP = 300 XP voor het nieuwe jaar + 2x 300 XP voor 2 extra PLF jaren + 290 XP rollover.
Hoe zet Flying Blue resterende XP om in jaren op mijn Platinum for life-teller?
Voor elke 300 XP boven de nieuwe limiet van 300 resterende XP, verdient u één jaar op uw pad naar Platinum for life. Zo is bijvoorbeeld 300 XP één jaar voor Platinum for life, 600 XP twee jaar voor Platinum for life, 900 XP drie jaar Platinum for life enz.
Er gaan dus bij de omzetting geen XP de prullenbak in, dat is pas in de jaren daarna.
FB Platinum, *A Gold, Avis President's Club, Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle
theflyingrobman wrote:@Mark020 Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat uiteindelijk de vereiste voor Platinum dan/wel het verzamelen van XP veranderd in een negatieve manier.
De Platinum groep wordt nu juist ietsje kleiner, dus minder noodzaak om het aantal XP voor Platinum te verhogen.
Het duiveltje zit in de volgorde bij de veranderingen:
Stel je hebt 1190 XP als je nieuwe periode na 1-11-2024 begint, dan...
...doen ze:
1190 XP = 300 XP voor het nieuwe jaar + 300 XP rollover + 300 XP voor 1 extra PLF jaar + 290 XP in de prullenbak.
...was dit gunstiger geweest:
1190 XP = 300 XP voor het nieuwe jaar + 2x 300 XP voor 2 extra PLF jaren + 290 XP rollover.
Mark020 wrote:De vraag die ik nog wel steeds heb .... platinum zou toch leuker worden? o_O Misschien maar eens aan de directie vragen als ik ze donderdag tegenkom op het Ultimate diner.
Graag, heb er nog weinig van gemerkt..
arjen05 wrote:Dat wordt een druk platinum for life event volgend jaar.
Ik denk dat ze er bij Air France-KLM alvast op inspelen dat het in de toekomst moeilijker wordt om veel te vliegen en dus bergen surplus XP te verzamelen.
American Express Platinum kaart met 170.000 bonuspunten: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=mELVIVYBej&XL=MIANS
American Express Gold kaart met 70.000 bonuspunten: https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gold?ref=mELVIVYBej
De vraag die ik nog wel steeds heb .... platinum zou toch leuker worden? o_O Misschien maar eens aan de directie vragen als ik ze donderdag tegenkom op het Ultimate diner.
Airlines: Flying Blue Ultimate | Hotels: Hilton Diamond, IHG Platinum, Melia Platinum, Radisson Gold, Marriott Bonvoy Gold | Car rentals: Hertz Platinum, SIXT Diamond, Avis Presidents Club
Overweeg je een AMEX Flying Blue Platinumcard? Kijk dan vooral naar deze referral link:
Ontvang via onderstaande link 20.000 Flying Blue miles cadeau:
Vraag via deze link de AMEX Flying Blue Platinumcard aan
Arno wrote:ben benieuwd hoe dat dan gaat met ultimate for life. volgens mij is dat als je in jaar 10 ook ultimate bent? als ik het zo lees ben ik volgens jaar sowieso for life ipv over 3 jaar
Nee Ultimate for life bestaat niet... je zal per 1 januari 2024 élk jaar 900 UXP moeten halen om Ultimate te blijven.
Airlines: Flying Blue Ultimate | Hotels: Hilton Diamond, IHG Platinum, Melia Platinum, Radisson Gold, Marriott Bonvoy Gold | Car rentals: Hertz Platinum, SIXT Diamond, Avis Presidents Club
Overweeg je een AMEX Flying Blue Platinumcard? Kijk dan vooral naar deze referral link:
Ontvang via onderstaande link 20.000 Flying Blue miles cadeau:
Vraag via deze link de AMEX Flying Blue Platinumcard aan
Ruut wrote:Het aantal Ultimates zal hierdoor denk ik wel aanzienlijk worden gereduceerd...
Waarom zou het aantal Ultimates worden gereduceerd?
Je moet 900UXP sparen in een jaar, dat is fors meer dan 300 en je wordt niet zomaar even Ultimate.
Of het moet zijn dat een groep die nu zoveel mogelijk vliegt om de XP binnen te hareken en in dat proces ook Ultimate wordt, maar omdat er geen x2 XP worden vergeven denk ik niet dat die groep heel groot is.
ben benieuwd hoe dat dan gaat met ultimate for life. volgens mij is dat als je in jaar 10 ook ultimate bent? als ik het zo lees ben ik volgens jaar sowieso for life ipv over 3 jaar
Het aantal Ultimates zal hierdoor denk ik wel aanzienlijk worden gereduceerd...
American Express Platinum met tijdelijk 100.000 reward points?
Via deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rUDOLBI5bb&CPID=999999548
Gold via dezelfde link.
Flying Blue Amex Platinum met 60XP en tijdelijk 50.000 miles?
Gebruik deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=rUDOLBIZEj&XLINK=MYCP
Gold via dezelfde link.
Welke wijziging ze ook mogen doorvoeren is het aantal XP dat je verdient als je binnen de USA vliegt. Een economy class vlucht van JFK naar HNL is 2XP, een vlucht van AMS naar BRU is 5 XP.
Flying Blue Platinum | Booking Level 3 | AmEx Flying Blue Platinum | N26 Metal | Gevlogen: 381.883 km | Vergroend: 992 m2
Ik compenseer de uitstoot van mijn vluchten. Jij ook? JustDiggit! 🙂
theflyingrobman wrote:Dit is even een mooie meevaller voor iedereen die XP gehamsterd heeft (tijdens de covid regelingen). Hele nette oplossing van AF/KL om op deze manier haar beleid aan te passen.Maar..... nu de rollover wordt aangepast maak ik mij wel zorgen over wat er met de kwalificatie eisen gaat gebeuren in de komende jaren.
De wijziging vanuit KLM is inderdaad best netjes, voor mij is het halen van 300XP nooit een issue, en net even gekeken, ik heb er kennelijk 2685 en met de jaren die ik al heb ben ik dus direct Platinum for Life.
Voor leden die nu veel surplus hebben maar niet direct Platinum for Life worden moet men uiteindelijk wel blijven vliegen en kunnen niet de komende jaren minder vliegen, in dat opzicht is het een verslechtering, maar je bent de XP niet direct kwijt.
Ik had eigenlijk een andere aanpassing verwacht dat men op een andere manier de Platinum (for Life) status zou willen berekenen op basis van spend en dat is voor veel passagiers veel lastiger te bereiken en zouden de gespaarde XP nutteloos zijn.
Het is weer zover met de KLM app. Alle toekomstige vluchten weer verdwenen, historie klopt wel. Hoe dan....
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 81 Online
- 5,344 Leden