Eerste Boeing 787-10 binnenkort geleverd

Eerste Boeing 787-10 binnenkort geleverd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Het hing al even in de lucht, maar binnenkort wordt de eerste Boeing 787-10 Dreamliner geleverd. In een eerder artikel van The Flying Dutchboy hebben we mogelijk al verklapt hoe de stoelindeling er bij KLM ongeveer uit gaat zien. Voor KLM staat de eerste Boeing 787-10 pas op de planning voor halverwege 2019. Singapore Airlines zal de eerste maatschappij zijn die gaat vliegen met de Boeing 787-10.

Singapore Airlines

De Boeing 787-10 zal in maart aankomen in Singapore na een reis vanuit de Boeing-fabriek in North Charleston (South Caroline, VS). In april zal het eerst verschillende testvluchten hebben naar Kuala Lumpur en Bangkok. Dit om ervoor te zorgen dat de bemanning het vliegtuig goed kent zodra de eerste echte commerciële vluchten starten.

Deze eerste commerciële vluchten zullen starten vanaf 3 mei 2018, met als bestemming Osaka, Japan. De vlucht met vluchtnummer SQ618 zal vertrekken vanaf Singapore (SIN) om 01:25 en aankomen op Osaka Kansai Airport (KIX) om 09:05. Deze vlucht duurt ongeveer 6 uur en 40 minuten.

De terugvlucht (SQ619) zal plaatsvinden om 10:55 vanuit KIX naar Singapore, waar het om 16:40 zal landen. Deze vlucht duurt zo’n 6 uur en 45 minuten.

De Star Alliance partner heeft hierna nog 48 nieuwe Boeing Dreamliners in bestelling staan.

Eerste Boeing 787-10 binnenkort geleverd
Singapore Airlines 787-10
© Singapore Airlines

Boeing 787-10 Dreamliner

De Dreamliner verschilt weer wat met zijn voorgangers. De Boeing 787-10 heeft lagere kosten per passagierskilometer. Hij is 6 meter langer dan zijn voorganger de 787-9. Door de grotere lengte kan de 787-10 nog meer passagiers vervoeren. Dit is uiteraard afhankelijk van de klasse. Met twee klassen kunnen er ongeveer 330 passagiers in het vliegtuig.

Singapore Airlines heeft twee klassen. 36 stoelen in de Business Class en 301 stoelen in de Economy Class. Dat zijn er dus 7 meer dan standaard. Over de configuratie hieronder meer.

De Dreamliner kan wel wat minder ver vliegen dan zijn voorganger, zo’n 11.910 km in totaal. Dat is bijna 2.500 km minder ten opzichte van de 787-9.

Configuratie

Goed, een totaal van 337 stoelen zullen verdeeld zijn over de nieuwe Boeing 787-10 bij Singapore Airlines.

De Business Class zal de volgende configuratie hebben:

36 Business Class-stoelen in de 787-10 van Singapore Airlines

 

De Economy Class zal deze configuratie hebben:

301 Economy Class-stoelen in de 787-10 van Singapore Airlines

Ik ben benieuwd naar de nieuwe toestellen en routes van de 787-10. De 787-9 vind ik persoonlijk een hele verbetering ten opzichte van de oudere toestellen. Wil je meer weten over dit nieuwe toestel, kijk dan ook eens hier. Wie gaat vanaf mei al een kijkje nemen in dit toestel op de route SIN-KIX?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *