British Airways wordt in een nieuw jasje gestoken

British Airways wordt in een nieuw jasje gestoken

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

British Airways is in ontwikkeling. Ze moeten ook wel, want hun vloot is zeker niet de jongste. Je moet dan toch op enkele zaken verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan de catering in de Club Europe maar ook bijvoorbeeld de lounges. Naast verbeteringen heeft British Airways enkele goede deals de laatste tijd; Lionell schreef er onlangs nog over een InsideDeals. Nu zal British Airways ook extra investeren in het personeel, of althans het uniform dat ze hebben. Ze zullen in een nieuw jasje worden gestoken.

Jasjes, broeken, jurkjes

British Airways heeft in haar bestaan met veel verschillende grote namen samengewerkt aan het tenue dat men in de cabine en als grondpersoneel draagt. Denk aan bijvoorbeeld Baccart Weatherall, Hardy Amies en Paul Costelloe. De huidige ontwerper van het tenue dat men nu draagt is Julien MacDonald. Hij is in 2001 geselecteerd om het tenue te ontwerpen. Onder andere omdat men het huidige uniform al zo lang draagt is het tijd voor een nieuw jasje, dasje, broekje en jurkje. 

Vernieuwing

Het is dus tijd voor iets nieuws. British Airways heeft gekozen voor de bekende kleermaker van Savile Row, Ozwald Boateng. Boateng, geboren in Ghana, staat bekent om de moderne en eigentijdse kleding.

British Airways wordt in een nieuw jasje gestoken
Ozwald Boateng

Hij zal de 32.000 collega’s van British Airways in een nieuw jasje steken. Het nieuwe uniform zal een belangrijke rol spelen in het 100 jarige jubileum van de Britse maatschappij.

British Airways wordt in een nieuw jasje gestoken
De uniformen door de jaren heen

Alex Cruz, CEO van British Airways zegt het volgende over de nieuwe samenwerking:

“Onze uniformen zijn een iconisch symbool van ons merk gedurende ons 100 jarig bestaan. De samenwerking met Ozwald Boateng zal ons zelfs nog verder brengen, naar het volgende hoofdstuk van onze reis.

In een tijd waarin we investeren in onze klanten, zijn nieuwe uniformen een visuele representatie van investeringen in onze mensen en we willen dat ze trots zijn wanneer ze het nieuwe uniform dragen.”

Ook Ozwald Boateng is erg blij en enthousiast om de nieuwe tenues te mogen ontwerpen voor British Airways. Hij vindt het belangrijk om iets te creëren voor alle medewerkers van de Britse maatschappij wat ze enthousiast maakt.

 

Beeldmateriaal: British Airways

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *