Austrian en Lufthansa testen nieuw inflight shopping2 min leestijd

Austrian en Lufthansa testen nieuw inflight shopping

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Gedurende een crisis moet je creatief nadenken. Hoe kun je, in het geval van de luchtvaart, toch inkomsten genereren als je minder kunt vliegen. Austrian Airlines en Lufthansa hebben daar goed over nagedacht. Austrian en Lufthansa introduceren nu dan ook een nieuw soort inflight shopping concept dat aansluit bij de huidige Coronacrisis.

Coronacrisis

Alle luchtvaartmaatschappijen zijn aan het stoeien met hun inkomsten nu er bijna niet meer gevlogen mag worden. Daarnaast merken maatschappijen al langer dan er een daling in inkomsten zit uit de verkoop van producten aan boord. KLM heeft daarom eerder al besloten er voorlopig mee te stoppen en te onderzoeken hoe het inflight shopping concept wel interessant is voor de reizigers.

Vanwege de huidige Coronacrisis hebben ze bij Lufthansa en Austrian Airlines sowieso al besloten tijdelijk te stoppen met de inflight shopping aan boord. Om reizigers nu tegemoet te komen hebben ze dus niet stilgezeten. Zowel Lufthansa als Australian Airlines hebben een nieuw concept bedacht waarbij inflight shopping ook nu mogelijk moet zijn.

Nieuwe concept

Het vernieuwde inflight shopping concept werkt geheel anders dan reizigers gewend zijn. Normaal kijk je in een boekje, bepaal je wat je zou willen en bestel je dat. Aan boord van het vliegtuig betaal je het artikel en krijg je het daarna. Maar dat is nu verleden tijd. Aan boord bij Lufthansa en Austrian kun je door gebruik te maken van het WiFi-netwerk aan boord gebruik maken van het platform SKYdeals. Dit is een website waar je de verschillende artikelen kunt bekijken en bestellen. Om gebruik te maken van het platform SKYdeals moet je natuurlijk eerst verbinding maken met het WiFi-netwerk aan boord, waarna je op het platform komt. Hierna kun je gaan shoppen. Het SKYdeals platform in ingedeeld in twee categorieën, namelijk:

  • FLY OVER: speciale kortingen op lokale producten zoals Zwitserse chocolade of zakmessen bij vluchten van of naar Zwitserland. Op vluchten van of naar Duitsland kun je onder andere fanartikelen van Duitse voetbalclubs verwachten.
  • QUICK SALES / PRIVATE SALES: zijn producten met exclusieve kortingen op bijvoorbeeld kleding, beauty en andere accessoires.

Via het platform SKYdeals bestel je uiteindelijk het gewenste product. En het mooie van dit alles is dat het product thuis wordt geleverd, of op het adres waar je graag zou willen. Als reizigers aan boord iets hebben gekocht, dan ontvangen ze in ieder geval gedurende deze testfase een gratis ‘FlyNet Mail&Surf voucher.

Bron & beeldmateriaal: Lufthansa

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *