Air Serbia devalueert short-haul Business Class

Air Serbia devalueert short-haul Business Class

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Air Serbia, de nationale maatschappij van Servië en tevens Etihad Guest Partner, heeft onlangs 10 van hun A319 en A320 toestellen uitgerust met nieuwe Recaro BL3520 stoelen. Het nieuwe interieur heeft grote overeenkomsten met dat van de A330. Hiermee stijgt het aantal zitplaatsen in de A319 van 128 naar 144. In de A320 stijgt dit aantal van 155 naar 174. In business class gaat de capaciteit omhoog van 8 naar 12 zitplaatsen. Dat is in totaal wel 12% meer maar helaas komt hiermee ook een einde aan de echte business class stoelen. Air Serbia heeft namelijk besloten om de business class in alle narrow-body toestellen uit te rusten met economy class stoelen met een lege middelstoel. Voorheen was Air Serbia een van de weinige maatschappijen die binnen Europa een goed hard product in business class aanbood.

De service in business class blijft verder hetzelfde. Echter beschikken de nieuwe stoelen in business class niet over stopcontacten en dat is wel een achteruitgang. Volgens de CEO van Air Serbia, Dane Kondić, zijn economy passagiers aardig te spreken over de nieuwe stoelen. Verder zegt hij dat Air Serbia met deze hogere capaciteit nu klaar is voor het zomerseizoen.

Air Serbia vliegt vanaf Belgrado met deze toestellen 10 keer per week op Amsterdam en 4 keer per week op Brussel.

Conclusie

Het is ontzettend jammer dat Air Serbia zich aansluit bij de meeste maatschappijen in Europa met economy stoelen in business class. Het valt daarom ook nog maar af te wachten hoe de passagiers in business class hierop reageren. De business class op short-haul vluchten zat meestal maar halfvol en de vluchten duren meestal maar een paar uur. Toch is het een achteruitgang die eigenlijk niet hoeft en alleen maar geld heeft gekost.

Reacties

  1. Steven zegt

    Zonde, de Air Serbia business klasse is echt top, en het was genieten in die heerlijk ruime zetels. Als de service hetzelfde blijft kan ik er nog mee leven, maar het is toch spijtig dit te zien verdwijnen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *