Nieuwe digitale diensten bij Air France (o.a. Google & Chatbot)2 min leestijd

Air France A330 Business Class

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Air France heeft een aantal nieuwe digitale diensten geïntroduceerd. Zo kun je nu gebruik maken van Google Assistant, Alexa voice assistant, Louis de chatbot en de Air France app. Op die manier ben je altijd snel en makkelijk op de hoogte van je vlucht met de France luchtvaartmaatschappij.

Air France Google Assistant & Alexa

Vanaf nu is het ook mogelijk om verbonden te blijven met de Franse luchtvaartmaatschappij via spraak. Zo is het nu mogelijk om via Google Assistant de status van de vlucht te controleren of bijvoorbeeld wanneer het toestel vertrekt of aankomt. Je kunt via Google Assistant bijvoorbeeld vragen:

  • Ik wil graag weten wanneer vlucht AF188 vertrekt
  • Ik wil graag weten welke diensten beschikbaar zijn op vlucht AF90
  • Ik wil graag weten van welke terminal vlucht 1240 vertrekt

Deze diensten zijn al een tijde beschikbaar bij Alexa. Dit is de virtuele spraak assistent van Amazon.

Google Voice

Louis de chatbot

De luchtvaartmaatschappij heeft ook een chatbot met de naam Louis. Deze chatbot informeert passagiers 24 uur per dag via de Facebook messenger app. Op sociale netwerken heeft Air France 10 miljoen fans en kan tot 10.000 berichten per dag beantwoorden. Dit is mogelijk in 9 talen en Louis de chatbot helpt hierbij.

Mocht je een vlucht willen boeken via Facebook Messenger met behulp van de luchtvaartmaatschappij, dan kun je nu betalen via een nieuw systeem. Met dit systeem is het niet meer nodig om de app te verlaten om de betaling af te ronden.

Air France App

Net zoals de meeste luchtvaartmaatschappijen is er ook een app ontwikkeld. Daar kun je realtime informatie vinden over je vlucht. Ook is het mogelijk om je reis naar het vliegveld te plannen met bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Je vindt in de app ook een kaart van de terminal en de gate, zodat je deze makkelijk kunt vinden. Tot slot is het mogelijk om je bagage realtime te volgen tijdens je reis. Bij aankomst kun je ook vaak zien bij welke band je de bagage kunt ophalen.

Afbeeldingen ©Air France

Reacties

  1. J. De Vries zegt

    Schitterend. Wat een vooruitgang. Helaas is goed werkend, gratis wifi aan boord van het vliegtuig nog te moeilijk voor AF/KLM. Logisch als het geld wordt besteed aan dit soort prestigeprojectjes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *