Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Alhoewel Transavia al redelijke naamsbekendheid in Nederland geniet, vindt de low cost carrier het toch nodig om een nieuwe merkcampagne te starten. Met de campagne ‘Zeg Ja’ wil de Nederlandse zusteronderneming van KLM Nederlanders aansporen vaker op reis te gaan. De campagne is zowel op tv als op sociale media te zien.
JA zeggen
De campagne van Transavia staat in het teken van ‘Ja zeggen’. Waar tegen denk je dan wellicht? Erik-Jan Gelink, commercieel directeur bij Transavia legt het als volgt uit:
We hebben een hoge naamsbekendheid in Nederland en ook een sterke merkvoorkeur. Om die sterke positie in de Nederlandse markt te behouden én versterken, hebben we gekozen voor deze merkcampagne. We hebben daarbij goed gekeken naar wat onze klanten en potentiële klanten beweegt. Waarom gaan zij op vakantie? Je ziet dat mensen in hun drukke en soms hectische dagelijks leven veel de neiging hebben om ‘Nee’ te zeggen; ‘Het komt niet uit, te druk of te duur…’. Deze campagne moedigt aan om JA te zeggen.
‘Zeg Ja!’ platform
Transavia heeft ook een platform ontwikkeld waarop diverse prijzen te winnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan gratis vliegtickets. Maar ook een rondleiding in een hangar of een catering trolley. Elke maand opent er een nieuwe activiteit die je kunt winnen. Momenteel maak je kans op een retour naar Ibiza, een tour door de Transavia hangar en een reis naar een bestemming naar keuze (van je bucketlist). Erik-Jan Gelink:
Op het platform komen alle content, acties en merkboodschappen bij elkaar. Op die manier inspireren we met onze campagne onze klanten. We binden mensen aan ons merk en krijgen tegelijkertijd een mooi inzicht in welke avonturen en uitdagingen onze doelgroepen het meest interesseren. Maar het allermooiste is dat we mensen uitdagen wat vaker JA te zeggen tegen avontuur.
Commercial
In de commercial zie je een pilote van Transavia die aanmoedigt om vaker ‘Ja’ te zeggen. De reclame wordt uitgezonden op televisie van 11 t/m 25 juni op de NPO en RTL zenders. Ook is de commercial te zien op bijvoorbeeld YouTube, Uitzending Gemist en Telegraaf media. Het thema zie je terug in alle uitingen van Transavia, zoals de homepage, nieuwsbrief en social media. Op 25 juni start ook een videoserie op het Transavia YouTube kanaal.
Geef een reactie