Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM is bezig om de vloot van Boeing 737-700 toestellen te vervangen door de grotere, en efficiëntere, Boeing 737-800. KLM had dit jaar vier nieuwe kisten in bestelling bij Boeing, waarvan de eerste eind maart op Schiphol arriveerde. Deze 4 nieuwste toestellen zijn uitgerust met het Boeing Sky Interior. De laatste kist laat echter op zich wachten.
Vertraging
Een woordvoerster van KLM meldde eerder dit jaar aan InsideFlyer dat twee 737-800’s in maart werden verwacht, en de laatste twee in april. De PH-BCG, -BCH en -BCK zijn inderdaad afgeleverd, maar de -BCL nog niet. Onderhand is dit al anderhalve maand na de verwachte leverdatum. De exacte reden voor de vertraging is niet bekend en KLM reageerde niet op herhaalde vragen van InsideFlyer. Het is dus ook onduidelijk of dit gevolgen heeft voor de capaciteit en de uitfasering van een 737-700 toestel.
Boeing
Naar verluidt was de bestelling van KLM een van de laatste producties van de 737NG serie. Maar met de problemen met de 737 MAX is het niet geheel ondenkbaar dat sommige airlines liever NG’s afnemen. Echter blijft ook deze serie niet verstoken van problemen. Afgelopen week maakte de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA bekend dat er mogelijk problemen zijn met onderdelen van de vleugels op zowel de NG als MAX modellen. Dit probleem vormt geen groot gevaar voor de vliegveiligheid en airlines hebben 10 dagen de tijd om het inspectie en hersteladvies van de FAA op te volgen. Het treft ook lang niet alle toestellen.
Krabnov zegt
Verluidt, -DT dus