Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Ik kom graag terug naar Egypte vanwege de uitstekende resorts. Een week geleden verbleven we voor vijf nachten in het Hilton Hurghada Resort. Dit hotel valt in de reward categorie 1 hotels van het Hilton Honors programma. Dit houdt in dat 1 reward nacht slechts 5.o00 punten kost. Eliteleden krijgen de vijfde nacht gratis dus voor vijf nachten was ik slechts 20.o00 punten kwijt!
Inchecken
Al vroeg in de ochtend kwamen we met Turkish Airlines aan op het internationale vliegveld van Hurghada. Na het kopen van een visum haalden we de bagage van de band en gingen we op zoek naar een taxi om ons naar het hotel te laten vervoeren. Het Hilton Hurghada Resort ligt om ongeveer 10 minuten rijden van de luchthaven. Aangekomen bij het hotel vertelde ik tijdens het inchecken dat ik pas voor komende nacht gereserveerd had. De receptionist keek in de computer en vertelde dat er binnen een paar uur een kamer beschikbaar was. Zeker een mooi voordeel om als Diamond lid een early check-in te krijgen. We mochten tot die tijd in de lobby wachten. De lobby is sfeervol ingericht en biedt veel zitgelegenheid. Het is er dag en nacht een komen en gaan van gasten. Alles werd keurig in goede banen geleid. Zo werd aangeboden om onze koffers ergens te stallen tot we een kamer kregen toegewezen. Ook viel ons de zware beveiligingsmaatregelen op. Koffers moeten door een metaaldetector en er werd streng gecontroleerd wie en wat het hotel binnengaat. Dit is zeker iets van de laatste jaren. Even later kregen we te horen dat onze kamer gereed was en kregen we onze pasjes.
Kamer
Als Diamond lid had ik stiekem een beetje gehoopt op een suite maar in plaats daarvan kregen we een upgrade naar een kamer in een hogere categorie. Eigenlijk zijn dit standaardkamers die zijn gerenoveerd met een nieuwe badkamer. Ook is de locatie van deze kamers gunstiger ten opzichte van de wat verder gelegen kamers. Na wat rond te hebben gelopen bleek het gehele resort flink groter te zijn dan ik had verwacht. In de kamer stond een groot kingsize bed. Ook is er een zithoek met bank aanwezig die om te toveren is tot een extra bed. Het balkon biedt uitzicht op het zwembad.
De badkamer zag er erg nieuw uit. Er is een bad aanwezig en de douche zit in een aparte douchecabine. De badkamer vond ik zelf behoorlijk meevallen. Zeker wat betreft grootte in vergelijking tot wat ik in eerdere hotels heb meegemaakt. Alles ziet er verder keurig verzorgd uit, handdoeken en zeep werden elke dag keurig vervangen.
Faciliteiten
Het resort biedt veel faciliteiten. Het heeft naast meerdere zwembaden ook een strand aan de Rode Zee. Zoals bij de meeste resorts krijg je naast het pasje voor de kamer ook een pasje voor de handdoeken. Rondom het zwembad waren voldoende ligstoelen te vinden dus het was zeker niet zoeken naar een plekje. Toegegeven: november is zeker niet de drukste maand hier, ’s Zomers zit het resort helemaal vol.
Het resort bestaat eigenlijk uit twee gedeelten die worden gescheiden door een straat. Wij zaten in het hoofdgebouw waar ook de receptie en de restaurants zich bevinden. Aan de andere kant van de straat bevinden zich nog een aantal kamers en zwembaden. Ook bevindt zich hier de spa met sauna, stoombad en jacuzzi waar we ook terecht konden voor een massage. Daarnaast is er nog een fitnessruimte aanwezig.
Elke dag werden we op onze kamer aangenaam verrast door heerlijke snacks. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt in een Hilton hotel. Van het welkomstgeschek was ik op de hoogte, maar hier werd er elke dag iets gebracht, over de service niet te klagen.
All Inclusive
Door mijn Diamond status hadden we elke dag gratis toegang tot het ontbijt. Voor een kleine meerprijs van slechts $ 25 per persoon per dag konden we upgraden naar All Inclusive. Dit betekende dat we elke dag ook toegang hadden tot het lunchbuffet en het dinerbuffet in twee restaurants inclusief alcoholische dranken. Bovendien konden we de gehele dag in de lobby en de bar bij het zwembad terecht voor gratis koffie, thee en lekkere snacks.
Alle buffetten waren uitstekend te noemen. Er was veel keuze uit verschillende soorten gerechten. Van salade tot vlees en aardappelpuree en van Sushi tot lekkere snacks bij het dessert. Alles smaakte prima, behalve de aardappelpuree en de rijst waren helaas elke dag wat aan de koude kant. Ook duurde het soms heel lang voordat de drank bij ons geserveerd werd. De service was verder uitstekend. Ook het ontbijtbuffet was prima in orde.
Wifi
Het enige minpuntje tijdens het verblijf vond ik toch wel de wifi. Als Diamond lid kreeg ik extra snelle wifi voor in de kamer, maar deze bleek helemaal niet of nauwelijks te werken. Voor toegang tot de wifi konden we het beste terecht in de gezellige lobby. Het is zeker aangenaam om daar ’s avonds te verblijven. Er was elke avond live muziek en bovendien koelde de temperatuur ’s avonds buiten snel af.
Uitchekcken
Onze terugvlucht vertrok pas laat in de avond dus heb ik gevraagd om een late check-out. Dit was zeker geen probleem. We hadden tot 8 uur ’s avonds toegang tot onze kamer waardoor we laat konden uitchecken.
Conclusie
Ik ben zeker tevreden over ons verblijf in het Hilton Hurghada Resort. De prijs-kwaliteitsverhouding vind ik heel goed. Een overnachting kost slechts 5.000 punten of ongeveer EUR 50, wat zeker niet slecht is. Hilton punten besteden in een categorie 1 hotel blijf ik een fantastische deal vinden. Eerder dit jaar verbleef ik ook al voor slechts 20.000 punten vijf nachten in het Hilton Salalah Resort.
De service in het Hilton Hurghada Resort was uitstekend en ook de faciliteiten in het hotel laten zeker niet te wensen over. Het enige minpuntje was de langzame wifi. Ik zou dit hotel zeker willen aanraden als je in Hurghada verblijf. Egypte is trouwens een prima land voor mattress runs. Er zitten een aantal goed geprijsde Hilton hotels, zowel op punten als betaalde overnachting.
Björn zegt
Leuk om te lezen!