Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM vliegt sinds vijf jaar met de Boeing 787-10 Dreamliner. In dit artikel geven we aan op welke routes deze maatschappij op dit moment vliegt met dit type toestel. Vorige zomer nam KLM het tiende toestel in ontvangst.
Over de Boeing 787-10 van KLM
In de zomer van 2019 arriveerde het eerste toestel op Schiphol. InsideFlyer was toen aanwezig om foto’s te nemen. Het toestel heeft in totaal 252 stoelen in economy class waaronder 39 in Economy Comfort. Daarnaast beschikt het toestel nog over 28 stoelen in Premium Economy en 38 in de World Business Class. De introductie van Premium Economy volgde echter wel later.
Routes
KLM is dit jaar op veel routes te zien met dit type toestel. Denk hierbij aan de routes naar o.a. de volgende bestemmingen:
- San Francisco
- Austin
- Bogota
- Cartagena
- New Delhi
- Panama
- Nairobi
Een groot deel van deze Boeing 787-10 Dreamliners is dit jaar echter te vinden op de route tussen Schiphol en New York-JFK. Op deze route vliegt KLM namelijk twee keer per dag. Een andere route waar dit toestel te vinden is dit jaar is Schiphol-Los Angeles. Op deze route vliegt de maatschappij één tot twee keer per dag. Nog een route waar KLM met een Boeing 787-10 Dreamliner te vinden is dit jaar is Schiphol-Toronto. Op deze route is KLM echter niet alleen actief. Zo concurreert de maatschappij hier namelijk met het Canadese Air Transat.
Daarnaast is KLM dit jaar ook nog te vinden met de Boeing 787-10 op de routes vanuit Schiphol naar Chicago en Las Vegas. Tenslotte vliegt de maatschappij deze maand één keer op een neer met dit type toestel naar het Canadese Calgary. Dit zal op 30 april a.s. zijn.
Reviews
Op InsideFlyer verschenen de afgelopen jaren meerdere reviews van dit type toestel. Zo vlogen we vorig jaar nog in Premium Comfort van Las Vegas naar Amsterdam. Ook vlogen we in 2019 van Amsterdam naar Dubai in de World Business Class.
Uitgelichte afbeelding:
JdV zegt
De 4-punts gordels in de 10 zijn echt veel minder comfortabel dan de 3 punts in de 9. Omdat de 9 minder passagiers heeft is het boarden en ontboarden sneller. Al met al dus liever de 9 dan de 10.
Simon Bruin zegt
Dit rijtje is alweer achterhaald en bovendien wordt er vanaf juni weer met andere types gevlogen op deze bestemmingen.