Review: Delta Comfort+ | Los Angeles-Salt Lake City | Airbus A3206 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Tijdens een recente reis naar Kansas City, St. Louis en Chicago in de VS vlieg ik van Los Angeles naar Salt Lake City in de Airbus A320-200 van Delta. Natuurlijk bezoek ik eerst de Delta Sky Club in Los Angeles, waarna ik verder reis in Delta Comfort+ in de A320, in deze review lees je alles over mijn ervingen in dit toestel.

Boeking bij KLM

Deze vlucht is onderdeel van een reis door de Midwest van de Verenigde Staten. De reis start in Antwerpen en via Amsterdam reis ik met KLM in Premium Comfort naar Los Angeles (LAX). Vanuit Los Angeles vlieg ik daarna door naar Salt Lake City (SLC). Vanuit SLC vlieg ik ook in Comfort+ door naar Kansas City, maar nu in de Airbus A319. Deze review gaat over de Comfort+ vlucht van LAX naar SLC in de Airbus A320 van Delta.

De boeking voor deze vluchten deed ik direct bij KLM. Op die manier profiteer ik als Flying Blue Platinum deelnemer van de Platinum Servicelijn. Mocht ik een wijziging door moeten voeren dan kunnen zij mij direct helpen. Boek je via een platform als Momondo of Cheaptickets dan dien je met wijzigingen contact met hen op te nemen. Helaas staan deze websites niet bekend om hun goede klantenservice.

Zoals ik eerder al benoemde in mijn review van de vlucht van Amsterdam naar Los Angeles in Premium Comfort van KLM betaalde ik voor de totale boeking € 1.202. Dit is inclusief belastingen en alle toeslagen. Ik heb dit zoals altijd betaald met mijn American Express Flying Blue Platinum Card. Hierdoor ga ik verzekerd op reis en spaar ik extra miles over het uitgegeven bedrag.

Check-in en security check

Mijn KLM vlucht vanuit Amsterdam komt aan op Terminal B. Hier komen alle internationale vluchten aan. Na aankomst halen we de bagage op bij de bagageband. Vervolgens dienen we die weer in te checken op dezelfde terminal. Dit alles staat duidelijk aangegeven en is daarom snel geregeld.

De volgende vlucht naar Salt Lake City vertrekt vanuit Terminal 3 en deze terminal is lopend te bereiken vanuit Terminal B. Bij de self-service kiosken van Delta kun je eventueel nog je vliegticket afdrukken, mocht je dat willen. Niet veel later wandelen we naar de security check. Ook hier is het niet echt druk en voor dat we het weten staan we weer airside.

Delta Sky Club Los Angeles

Voordat we naar de gate gaan voor boarding bezoeken we nog kort de Delta Sky Club op deze luchthaven. Het betreft een aardig grote lounge die recentelijk nog gerenoveerd is. De lounge beschikt over diverse buffetten en een grote bar. Hier kun je van de menukaart bestellen. Er is veel keuze. Let op dat voor sommige dranken een toeslag geldt. Deze kun je eventueel ook met miles betalen. De Delta Sky Club Los Angeles heeft ook een ruim buitenterras.

Review: Delta Sky Club | Los Angeles (LAX) Terminal 3 Sky Way

Check hier de review van de Delta Sky Club Los Angeles en lees alles over onze ervaringen met deze mooie lounge.

Boarding

Na een drankje en een snelle hap in de Delta Sky Club is het alweer tijd om naar de gate te gaan voor boarding. Gate 32B, waar onze vlucht vertrekt, is iets meer dan 5 minuten wandelen vanuit de lounge. De vlucht is vertraagd, dus we moeten even wachten voordat we aan boord mogen. Uiteindelijk vertrekken een klein half uur later.

Zodra boarding begint wordt er duidelijk omgeroepen dat dit volgens boarding zones verloopt. Het is ook zichtbaar op de schermen bij de balie. Het boarding proces wordt netjes in goede banen geleid. Wel valt op dat er veel verschillende boarding zones zijn. Als Flying Blue Platinum en Comfort+ reiziger mogen we boarden in zone 2. Na controle van onze boarding pass en paspoort mogen we via de jet bridge aan boord. Vandaag vliegen we dus met de Airbus A320.

Delta Comfort+ in de Airbus A320

Comfort+ van Delta is te vergelijken met KLM Economy Comfort. Feitelijk is het dezelfde stoel met meer beenruimte. Je zit ook voor de reguliere Economy Class. Dit is bij Delta ook het geval. Vooral de extra beenruimte is erg prettig. De vlucht duurt niet heel lang, maar het geeft toch wel wat extra comfort als je meer ruimte hebt.

De Comfort+ cabine van Delta is in de Airbus A320-200 geconfigureerd in een 3-3 opstelling met 18 stoelen. De 16 stoelen in First Class staan voorin in een 2-2 indeling. De overige 123 zitplekken staan in de Main Cabin.

De stoelen zijn voorzien van een stevige blauwe lederen zitting. De hoofdsteun is verstelbaar. In de stoel voor je is een inflight entertainment systeem ingebouwd, evenals een stoelzak en een tafeltje. De stoelen in Comfort+ hebben een net wat luxere uitstraling dan die van Main Cabin, Delta’s benaming voor Economy Class. De breedte van de Comfort+ stoel is hetzelfde als in Main Cabin, maar de seat pitch is tot 10 cm groter. Er zijn ook stopcontacten en usb-poorten beschikbaar. Handig om je telefoon op te laden.

Comfort+ service aan boord

Waar bij KLM de service in Economy Comfort niet anders is dan in de reguliere Economy is dat bij Delta wel anders. Zo heb je als Comfort+ reiziger een ruimere keuze qua drankjes. Tijdens de serviceronde krijgen alle passagiers een drankje en een snack aangeboden. Voor de Main Cabin is er alleen keuze uit frisdrank, koffie en thee. Cold Brew koffie en alcoholische dranken zijn te verkrijgen tegen een toeslag. First Class en Comfort+ reizigers hoeven hier echter niet voor bij te betalen. Dit is zeker een voordeel voor Comfort+ reizigers.

Het actuele menu aan boord is hier terug te vinden. Overigens krijgen American Express Delta SkyMiles kaarthouders 20% korting en dubbele miles op hun uitgaven aan boord. De drankjes en snacks smaken trouwens prima op deze vlucht. De service is vergelijkbaar met KLM op Europese routes.

Delta Inflight Entertainment en WiFi

Op de Airbus A320 biedt Delta voor elke passagier inflight entertainment en WiFi aan. Het IFE beschikt over Delta Studio content met films, series, concerten en zelfs live tv. Het aanbod is ruim en gemakkelijk te navigeren. Je kunt gebruikmaken van je eigen koptelefoon, maar ze worden ook uitgedeeld door de cabin crew.

Delta biedt ook WiFi aan op dit toestel. Deze werkt zeer goed en is stabiel te noemen. Verbinden met draadloos internet is heel eenvoudig. Je kunt de IFE content zo ook op je eigen device bekijken. De WiFi service is gratis voor Delta SkyMiles leden. Als je geen lid bent kun je gewoon lid worden en gebruikmaken van het gratis internet aan boord.

Voordelen Flying Blue Platinum status

Als Flying Blue Platinum deelnemer geniet je van nog van diverse voordelen. Denk bijvoorbeeld aan de loungetoegang en SkyPriority services voor bagage-afhandeling. Daarnaast kun je gebruikmaken van snellere boarding in zone 2. Dat laatste is vooral handig als het druk is, want dan heb je meer kans dat je handbagage in de bagagebak terecht kan.

Ondanks de vertraging komen we redelijk op tijd aan in Salt Lake City. Genoeg tijd dus voor de overstap op de laatste vlucht naar Kansas City. Die review lees je later op InsideFlyer.

Bron foto’s Review Delta Comfort+ A320: InsideFlyer – Christian

Overzicht

Publicatie Datum

9 April 2023

Voordelen

- Boarden in zone 2
- Extra keuze uit het drankmenu zonder toeslag
- Snelle WiFi en goed IFE aan boord

Nadelen

- Kleine vertraging van een half uur

Reisklasse

Stoel

Eten en drinken

Crew

Value

Algemene Waardering

Conclusie

Delta biedt veel binnenlandse vluchten aan in de Verenigde Staten. Zo ook tussen Los Angeles en Salt Lake City. Ik vloog in de Airbus A320 in Comfort+. Passagiers in Comfort+ genieten van extra beenruimte en een uitgebreider menu dan in Main Cabin. Al met al een goede ervaring.

6 min leestijd">
3.6

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *