Dit zijn de KLM Premium Comfort routes van begin 20232 min leestijd

Dit zijn de KLM Premium Comfort routes van begin 2023

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De nieuwe KLM Premium Comfort cabine liet even op zich wachten, maar is inmiddels op steeds meer routes beschikbaar. De Nederlandse nationale airline biedt daarmee sinds afgelopen zomer ook een Premium Economy cabine aan op geselecteerde routes. Inmiddels start de ombouw van de Boeing 787-9 en later dit jaar ook de Boeing 777. In dit artikel delen we een update van KLM routes waarop de Premium Comfort nu cabine te boeken is voor begin 2023.

KLM Premium Comfort routes 2023

KLM heeft de Premium Comfort cabine op steeds meer routes beschikbaar. Hieronder een actueel overzicht van de routes waarop de cabine te boeken is. Let op dat een last minute toestelwijziging altijd mogelijk is. Je hebt dus nooit 100% garantie dat je ook daadwerkelijk Premium Comfort zal vliegen. In dat geval heb je recht op de compensatie die hoort bij een downgrade naar Economy Class.

Dit zijn de KLM Premium Comfort routes van begin 2023

KLM vliegt nu volledig met een omgebouwde vloot van de Boeing 787-10 Dreamliner. Deze toestellen beschikken allemaal over de Premium Comfort cabine. De Boeing 787-10 wordt op dit moment ingezet op de volgende routes aan het begin van 2023.

Bestemmingen in Noord- en Zuid-Amerika:

  • Atlanta (ATL)
  • Los Angelas (LAX)
  • New York (JFK)
  • Toronto (YYZ)
  • Panama City (PTY)

Bestemmingen in Azië:

  • Delhi (DEL)
  • Dubai (DXB)
  • Mumbai (BOM)

Bestemmingen in Afrika:

  • Kilimanjaro / Dar es Salaam (JRO / DAR)

KLM Premium Comfort

Op dit moment vliegt KLM enkel nog met de Boeing 787-10 Dreamliner voorzien van de Premium Comfort cabine. De Boeing 787-9, 777-200 en 777-300 zullen hierna volgen.

In de Boeing 787-10 van KLM bevinden zich 28 stoelen in deze aparte cabine tussen World Business Class (WBC) en Economy Class in. De stoelen zijn verdeeld over 4 rijen in een 2-3-2 configuratie. Elke stoel beschikt over een vergelijkbaar kussen als in WBC. De rugleuning van de Premium Comfortstoelen heeft een recline van 8 inch, wat overeenkomt met 20 cm. De pitch is 38 inch wat overeenkomt met 96,52 cm. Dit is ten opzichte van de Economy Class stoel 17 cm meer. Ook de recline is groter. In de Boeing 787-9 is plaats voor 21 stoelen in Premium Comfort, bij de 777-300 en -200 variant voor 24 stoelen.

Premium Comfort cabine in de Boeing 787-10

In dit artikel bekijk je de InsideLook van de Premium Comfort cabine aan boord van de Boeing 787-10 Dreamliner (PH-BKA). Benieuwd hoe een vlucht in deze cabine eruit kan zien? Bekijk dan onze review op de vlucht van Amsterdam (AMS) naar New York (JFK).

Foto’s: InsideFlyer – Marco

Reacties

  1. Jeroen zegt

    “Let op dat een last minute toestelwijziging altijd mogelijk is. Je hebt dus nooit 100% garantie dat je ook daadwerkelijk Premium Comfort zal vliegen. In dat geval heb je recht op de compensatie die hoort bij een downgrade naar Economy Class.”

    Dat is geen compensatie maar alleen betaalde meerprijs terug.

    En zou me niks verbazen als je er ook nog zelf om moet vragen.

  2. Marcel zegt

    Hoe moeilijk kan het zijn om voor een vervoerder je te houden aan wat er geboekt is door een klant…
    Ik zou klem zitten met mijn lengte op een Economy-stoel.
    Luchtvaartmaatschappijen geven naderhand je geld terug… Wat heb je daaraan als je reis een hel wordt… standaard updragen naar business- of first class lijkt mij veel redelijker en klantvriendelijker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *