Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Een tijdje terug vloog ik van Amsterdam naar Dubai voor een paar dagen warmte en omdat ik redelijk gebonden was aan tijden en ook loyalty/status een rol speelt (en dus Emirates op dat moment geen optie was) koos ik voor KLM, met haar non-stop vlucht vanuit Amsterdam naar DXB.
Check-in en Lounge
Ik had een economy class stoel geboekt en tijdens de online check-in kreeg ik de optie om voor rond de EUR200 een upgrade naar KLM World Business Class te kopen. Voor mij een no brainer en 3 minuten later selecteerde ik mijn stoel in C. Op Schiphol ging alles heel soepel en voor ik het wist zat ik in de Crown Lounge te wachten op mijn vlucht.
Gate change marathon
Ik ging ruim op tijd richting de gate en daar aangekomen was KLM net bezig een vlucht af te ronden. Na ongeveer 20 minuten wachten kwam de aankondiging dat er een gate change was en iedereen werd vriendelijk verzocht om naar de andere kant van de luchthaven te gaan omdat de kist naar Dubai daar op ons stond te wachten. Ruim 20 minuten verder (het was echt ver weg) kwam ik bij de gate aan om alleen maar Chinese mensen te zien …want China Southern Airlines had ook een gate change. En toen was de chaos natuurlijk helemaal compleet want niemand wist meer hoe en wat…
Stoel
Alles loste zich gelukkig wel op en eenmaal in het vliegtuig nam ik plaats op mijn stoel. Helaas had ik wel de oude WBC, maar dat wist ik van te voren en voor het geld dat ik had betaald mocht ik natuurlijk helemaal niet klagen. Op een dagvlucht een brede stoel met veel beenruimte – wat wil je meer.
Eten
Misschien was het door de gate change, of misschien was het een fout, maar KLM had niet de maaltijden aan boord die op de menu kaart stonden. Wat ze wel hadden was onder andere de soep die net nieuw op het menu stond, en ook redelijk goed smaakte. Als hoofdgerecht had ik de pasta en helaas was het dessert teleurstellend bij KLM. Ik heb altijd de neiging om te vragen of ik er 2 mag, omdat de porties altijd zo klein zijn.
Vlak voor de landing werd er nog een 2e, pre arrival, snack geserveerd: een sandwich en een stukje warme appeltaart met slagroom!
Service
De service was prima. De 2 stewardessen die in de business class werkten waar meer dan goed gehumeured en de purser zocht echt de interactie op en ging met mij een gesprek aan over mijn camera. Een aardige man die vooral veel plezier had in zijn werk en ook echt aan het werk was tijdens de vlucht en niet alleen maar van een afstandje stond te kijken.
Conclusie
Het was een goede en solide vlucht. Maar ik hoop wel dat KLM snel de nieuwe WBC in zal voeren op de routes van en naar Dubai, want het is een route die ik veel vlieg en het oude hard product kan totaal niet concurreren met een Emirates of Etihad.
Geef een reactie