Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
In de voorjaarsvakantie reisde ik af naar onder andere Boekarest, Castelldefels en Madrid. Tussen Castelldefels en Madrid stopte ik voor een verblijf in het prachtige Zaragoza. Deze stad is ideaal voor een korte stedentrip en je kunt hier in tal van hotels verblijven. Als ALL Platinum lid koos ik ervoor om te verblijven in het Ibis Styles Zaragoza Ramiro I, waarover je in deze review mijn ervaring leest.
Locatie
Op loopafstand van het historische centrum van Zaragoza, is het Ibis Styles Zaragoza Ramiro I gelegen. In minder dan tien minuten wandel je op je gemak door de straten naar onder andere het bekende en bijzonder mooie Basílica de Nuestra Señora del Pilar, Catedral del Salvador de Zaragoza of de rivier de Ebro.
Zelf arriveerde ik met de OUIGO trein, een soort Thalys, in Zaragoza vanuit Barcelona. Je komt dan aan op station Zaragoza-Delicias. Je kunt onder andere met een taxi naar de stad, maar ook met de bus. Ga je met de bus dan duurt het bijna 30 minuten. Met de taxi duurt het de helft van de reistijd. Het vliegveld ligt op zo’n 18 minuten van de stad met de taxi. Met het openbaar vervoert duurt het dan al gauw een uur.
De locatie van het hotel ten opzichte van de stad is prima en daarmee is het wat dat betreft is dit hotel een goede keuze.
Aankomst
Na een rit van bijna anderhalfuur kom ik aan op het station van Zaragoza-Delicias. Ik boek via de Cabify-app een taxi, wat me €7,17 kost om naar het hotel te brengen. Het is niet heel druk maar er zijn wel veel stoplichten en daardoor moeten we best vaak stoppen.
Ik kom ruim voor inchecktijd (14.00 uur) aan. Het lijkt niet druk en ik kan dan ook gelijk doorlopen naar de receptie van het hotel. De lobby van het hotel is vrij groot en voorzien van verschillende kleuren. Ook zijn er twee fauteuils.
Ik wacht even bij de receptie waarna een medewerker van het hotel mij begroet. Ik toon mijn legitimatie en loyaliteitskaart van ALL Accor. De reservering wordt al snel gevonden en enkele formaliteiten worden in orde gemaakt. Ik moet een formulier invullen over covid-gerelateerde zaken. Wanneer de check-in is afgerond ontvang ik de kamerkaart en een voucher voor een welkomstdrankje. Het hoesje waarin de kamerkaart en de voucher zitten zijn wel erg oud aangezien hier de naam van het ‘oude’ loyaliteitsprogramma nog op staat. Belooft dit nog wat voor de rest van het verblijf?
De medewerker wijst mij de weg naar de lift en vertelt nog iets over de locatie en tijden van het ontbijt. Hierna vervolgt mijn weg naar de juiste etage voor kamer.
Op ons YouTube-kanaal vind je ook een video-impressie van het Ibis Styles Zaragoza Ramiro I. Wist je trouwens dat je op ons YouTube-kanaal naast de impressie van het Ibis Styles Zaragoza nog veel meer reviews, InsideLooks en trip reports kunt bekijken. We posten wekelijks nieuwe video, dus volg ons kanaal om geen video te missen.
Kamers in het Ibis Styles Zaragoza
In het Ibis Styles Zaragoza zijn er verschillende kamers. Het grote tussen de kamers is dat er meer of minder reizigers in kunnen verblijven. Zo hebben ze twee, drie en vierpersoonskamers. Qua faciliteiten verschillende kamers verder niet. Zelf boekte ik een tweepersoonskamer met twee bedden. Nadat ik de lift uitgestapt ben wandel ik door een gang voorzien van vloerbedekking dat inmiddels toe is aan vervanging. Aangekomen bij de kamer blijft de deur helaas wat klemmen. Eenmaal binnen valt het op dat de kamer vrij ruim is. In de hal is ook de deur naar de badkamer te vinden.
Rechterdoor is het gedeelte met de twee bedden. Het zijn net geen twijfelaars, maar wel groter dan een éénpersoonsbed. De matrassen zijn erg stevig en buigen weinig met het lichaam mee. In een van de lakens zit helaas een vlek maar zijn prima, evenals de kussens. Rondom het bed vind je een nachtkastje, lampje en stopcontact.
Er is een ventilatie- of aircosysteem in de kamer. Helaas is deze maar tot een bepaalde temperatuur in te stellen Hierdoor is het warm in de kamer. Gelukkig kan ik een raam open zetten, maar het koelt in de nacht niet heel veel af.
In de kamer is een bureau met stoel aanwezig. Hier zijn ook de dan geldende covid-regels te vinden, inclusief de afstandsbediening voor de tv.
Aan de andere kant van de kamer is een klein tafeltje met stoel te vinden. Ook is er een kastje met een wat verouderde tv te vinden. Tevens is er nog een spiegel in de kamer.
Vanuit de kamer heb je een aardig uitzicht op de straat, maar dat is het dan ook. Ik vind de kamer prima, maar daar is het mee gezegd. Gezien de datering van de kamer vind ik persoonlijk dat deze wel een opfrisbeurt kan gebruiken.
De badkamer
Ook de badkamer is van een prima grootte. Dit verwacht ik niet zo snel bij een Ibis Styles hotel, dus dit is positief. De badkamer is voorzien van bad met douche, wastafel en toilet.
Op het eerste oog ziet alles er goed en schoon uit. Helaas blijkt later dat het toilet niet goed is schoongemaakt en moet ik hiervoor de receptie toch even bellen. Gelukkig komt men het schoonmaken en is alles in orde.
De badkamer is niet echt sfeervol, maar voorzien van de voorzieningen die je nodig hebt in een hotel, niets meer en niets minder. Zeep komt uit flacons en er hangen badlakens klaar. Het is fijn dat er bij het bad gebruik is gemaakt van een glazenwand in plaats van een douchegordijn. Net als de kamer kan de badkamer een opknapbeurt gebruiken qua design.
Faciliteiten Ibis Styles Zaragoza Ramiro I
Net als bij de andere reviews op InsideFlyer lees je ook bij deze review over het Ibis Styles Zaragoza Ramiro I over de faciliteiten. Het hotel beschikt over een eigen parkeergaragage. Parkeren kost je €14,50 per dag. Het hotel beschikt over een prima wifi-netwerkverbinding.
Doordat er een lift in het hotel is, kun je ook als mindervalide reiziger met een rolstoel het hotel gemakkelijk gebruiken. Er zijn 2 mindervalide kamers waar je ook gemakkelijk met een rolstoel in kunt bewegen. Naast de 71 kamers die verdeeld zijn over 8 verdiepingen, beschikt het hotel ook over een bar en ontbijtzaal. De bar was ten tijde van mijn bezoek gesloten. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de covid-regels van dat moment en de lage bezetting. Mijn welkomstvoucher voor een drankje kon ik dan ook bij de receptie en ik kon uit de koelkast een drankje kiezen. Er zijn verschillende soorten frisdranken, water en bier.
In de kelder is de ontbijtzaal. Het is een erg grote zaal nagenoeg alle gasten uit het hotel zouden er tegelijkertijd kunnen ontbijten.
Tijdens het bezoek viel gelijk op dat het ontzettend warm was en ik was niet de enige die dat opmerkte. Een van de gasten vroeg of er een deur open kon, maar dat wilde de medewerker in eerste instantie niet. Uiteindelijk heeft een gast de deur toch opengezet en dat zorgde voor een aangename verkoeling. Omdat de bezetting in het hotel laag was, werd een deel van de zaal niet gebruikt en werd het licht uitgezet. Dit kwam niet erg sfeervol over.
Wat betreft het ontbijt is er een redelijk buffet. Er zijn verschillende soorten warme en koude dranken. Denk aan koffie, thee, melk en verschillende sappen.
Daarnaast serveert men ontbijtgranen, yoghurt en verschillende broodsoorten. Ook is er fruit, kazen en ander beleg voor op het brood.
Af en toe worden er wat items aangevuld, ondanks het feit dat er nagenoeg niemand was. Het ontbijt is prima en bij mijn overnachting inbegrepen in de prijs.
Voordelen ALL Accor
Als onderdeel van de review over dit Ibis Styles Ramiro I in Zaragoza nabij het historische centrum, bekijken we ook welke voordelen je ontvangt als ALL Accor deelnemer. Zelf ben ik ALL Accor Platinum deelnemer. Bij aankomst ontving ik een voucher voor een welkomstdrankje. Aangezien de bar dicht was kon ik hier het drankje niet nuttigen. Echter kon ik een drankje uitkiezen uit de koelkast en deze nuttigen op de kamer of meenemen de stad in.
Aangezien de kamers allemaal hetzelfde zijn qua comfort, heeft men geen upgrade aangeboden. Ondanks het feit dat er geen verschil in faciliteiten is, was de kamer dan wel groter geweest.
Het is tot slot mogelijk om later uit te checken. Normaal is de tijd om uit te checken 12.00 uur. Ik kon de kamer tot 14.00 uur behouden.
Boven op de bovengenoemde voordelen spaar je doorgaans meer punten. Per toeval kwam ik erachter dat, tijdens het schrijven van deze review, de punten en nacht nog niet zijn bijgeschreven. Hierover is inmiddels de klantenservice ingelicht en hoop de juiste punten binnenkort alsnog bijgeschreven te krijgen. Voor het behoud van een status of om door te kunnen groeien is het dus ten alle tijden handig en belangrijk om goed in de gaten te houden dat de punten worden bijgeschreven. Voorheen kon je gemakkelijker via de website van ALL Accor missende punten claimen. Tegenwoordig is dit niet zo gemakkelijk meer. Je kunt dan overigens mailen naar [email protected]. Doorgaans helpen ze je hier snel en correct.
Foto’s: InsideFlyer – Marco
Geef een reactie