Transavia probeert jongere reiziger te binden2 min leestijd

Zit jij straks in de Cockpit van een van de toestellen van Transavia? (Bron: Transavia)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Reizen lijkt volkssport #1 te zijn geworden. Een vliegticket boeken is nog nooit zo simpel geweest. Vooral jongeren lijken het ervan te nemen zodra er een paar vrije dagen in zicht zijn. Met name budgetmaatschappijen als Ryanair, EasyJet, Norwegian en Transavia zijn populair omdat je vanaf een paar tientjes een ticket boekt. Jongeren lijken vooral naar de prijs te kijken en het maakt wat minder uit welke maatschappij ze vliegen. Toch probeert Transavia nu de jongere reiziger te bekoren met een serie YouTube filmpjes speciaal voor deze doelgroep.

Generatie Z

Jongeren tot ongeveer 22 jaar oud behoren tot de zogenaamde Generatie Z. Deze generatie is nog verder geïntegreerd in het digitale tijdperk dan haar voorgangers van Generatie Y. Het internet is voor hen geen leuke bijkomstigheid, het is namelijk zowat hun bestaansrecht. Logisch ook dat voor hen een krant lezen of televisiekijken al lang niet meer tot hun vrijetijdsbesteding horen. Daarvoor zijn natuurlijk de digitale media en apps in de plaats gekomen. YouTube is nagenoeg het belangrijkste digitale medium voor deze jongeren. Om deze reden heeft Transavia er mogelijk voor gekozen om haar YouTube kanaal met een nieuwe serie filmpjes te vullen. Natuurlijk niet alleen maar om te informeren, maar vooral om te vermaken.

Medewerkers in de hoofdrol

In de nieuwe content spelen medewerkers van Transavia de hoofdrol. Ze delen bijvoorbeeld leuke anekdotes uit hun carrière, of vertellen wat hun werk inhoudt. Ook gaan ze in op hoe je het beste stressvrij kunt reizen. Al deze filmpjes worden inhouse gemaakt, er komt dus geen professionele video crew aan te pas. En dat maakt het wel net wat leuker om te bekijken. Een andere serie genaamd ‘Bucketlist Hunt’ is ook de moeite waard. De productie hiervan wordt wel uitbesteed. In deze serie verkennen vier bekende Youtubers de wereld van Transavia.

Bron: Youtube Transavia
Bron: Youtube kanaal Transavia

De vraag is natuurlijk of een serie met YouTube filmpjes genoeg is om jongeren te binden aan je merk. Transavia verwacht in ieder geval dat de merkvoorkeur onder jongeren zal stijgen met dit initiatief. En ander mooi voorbeeld van een toekomstgerichte maatschappij is het vorig jaar gelanceerde Joon, onderdeel van Air France. Naast dat Joon actief is op diverse sociale media, is de cabine en de kleding van de crew volledig op jongeren gericht. We zullen zien welke vernieuwingsslagen de toekomst brengt voor de jongere reiziger. Hieronder een voorbeeld van de Bucketlist Hunt met Marije van der Made en Nesim Najih.

 

 (Bron: Transavia)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *