Sneller een vervangende vlucht met SkyTeam Rebooking

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Toen luchtvaartallianties opgericht werden, lag de focus voornamelijk op het mogelijk maken van vluchtreserveringen buiten het netwerk van individuele airlines. Nu dat een gemeengoed is, is de aandacht de afgelopen jaren verschoven naar het verbeteren van de reiservaring voor passagiers binnen de alliantie. Dit moet zo naadloos en uniform mogelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan SkyPriority. Ondanks het feit dat maatschappijen met elkaar samenwerken binnen een alliantie, zijn de computersystemen niet altijd op elkaar afgestemd. Tijdens Irregular Operations kan dit tot problemen leiden. Als eerste alliantie wereldwijd tackelt SkyTeam dit probleem met een nieuwe Rebooking Tool. Met deze tool kan het personeel van SkyTeam airlines wereldwijd toegang krijgen tot de andere reserveringssystemen. Zo kunnen passagiers sneller en beter worden omgeboekt.

Uitbreiding naar belangrijke luchthavens wereldwijd

De SkyTeam Rebooking Tool is inmiddels beschikbaar voor het grondpersoneel op 43 luchthavens in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Latijns-Amerika en Azië, waaronder alle SkyTeam airline hubs zoals Amsterdam Schiphol en Parijs Charles de Gaulle. Later dit jaar volgen de VS en Canada en meer luchthavens wereldwijd.

Skyteam
Skyteam Rebooking is bij alle 20 leden beschikbaar

Grondpersoneel bij ticketbalies of transfer desks van elk SkyTeam lid kan passagiers wiens reis is verstoord nu makkelijker omboeken op andere SkyTeam vluchten, ongeacht het reserveringssysteem van de airline van het originele ticket. Ook zal het hele proces sneller verlopen. Het systeem zal, wanneer mogelijk, de voorkeur geven aan een vlucht op dezelfde airline, diezelfde dag.

Perry Cantarutti, CEO van SkyTeam, erkent dat vertragingen en annuleringen regelmatig voorkomen maar voegt toe dat het vervolgens zaak is de passagiers zo naadloos mogelijk naar hun eindbestemming te krijgen. “Verstoorde vluchten zijn het moment van de waarheid voor luchtvaartmaatschappijen en een uitgelezen kans om klantgerichtheid te demonstreren,” aldus Cantarutti.

Vooral op outstations zal dit een hele verbetering voor passagiers zijn. Zeker als het lokale grondpersoneel niet bekend zijn met het overriden van systemen, zal de Rebooking Tool hopelijk het omboeken versimpelen zodat passagiers sneller een vervangende vlucht hebben.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *