Review: Novotel Rotterdam-Schiedam

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Novotel Rotterdam-Schiedam, inleiding

In de afgelopen periode heb ik goed contact opgebouwd met een contactpersoon van Novotel Rotterdam-Schiedam. Ik was van plan hier voor langere tijd te verblijven komend najaar. Niets dan lof over haar werkwijze en manier van communiceren. De recensies op Tripadvisor leken daarnaast redelijk goed, maar natuurlijk leek het me verstandig dit hotel eerst zelf eens te proberen. En die gedachte is mijn redding, want ik moet er niet aan denken hier ooit terug te komen. Nooit meer. Hier lees je een review van mijn overnachting bij het Novotel Rotterdam-Schiedam.

Novotel Rotterdam Schiedam Zwembad
Novotel Rotterdam Schiedam Zwembad. Van buiten zie je dat het gedateerd is.

Ontvangst & Check in

Als ik in de avond mijn auto het parkeerterrein op draai, zie ik gelijk dat dit een oud hotel is. Het oogt van buitenaf als een typisch jaren 70, jaren 80 hotel. Maar goed, ik heb foto’s gezien van binnen dus dat het van buiten een wat minder aangezicht heeft kan me niet deren. En inderdaad, het hotel ziet er bij binnenkomst eigenlijk prima uit. Een moderne look die netjes is en er prima mee door kan.

Novotel Rotterdam Schiedam Lobby
Novotel Rotterdam Schiedam Lobby
Novotel Rotterdam Schiedam Lobby
Novotel Rotterdam Schiedam Lobby

Bij de check in moet ik even wachten en dan ben ik aan de beurt. Ik wordt vriendelijk geholpen en eigenlijk ben ik positief verrast. Ik krijg een briefje van de front desk medewerker om blij van te worden. Dit voelt erg welkom en bij mij sta je in zo’n geval eigenlijk met 2-0 voor, top! Het is afkomstig van de dame waar ik de afgelopen contact mee heb gehad en er zit een gratis welkomst drankje bij. Normaal zou dit niet het geval zijn, ik heb namelijk geen enkele elite status bij Le Club Accor.

Novotel Rotterdam Schiedam welkomstbriefje
Novotel Rotterdam Schiedam welkomstbriefje

De front desk medewerker legt me uit wat ik verder kan verwachten, waar mijn kamer is en ze regelt dat er een strijkplank naar mijn kamer wordt gebracht. So far, so good.

De eerste indruk van de kamer

Het hotel heeft één lift, die je vervolgens naar de juiste verdieping brengt. Mijn kamer ligt op de vierde verdieping en aan het eind van een behoorlijk lange gang. In deze gang zie je duidelijk dat het om een oud hotel gaat, hier is niets aan gewijzigd. Het straalt jaren 70 uit.

Novotel Rotterdam Schiedam gang. Jaren 70 look
Novotel Rotterdam Schiedam gang. Jaren 70 look

Maar de eerste indruk van de kamer is eigenlijk prima. Hoewel het overduidelijk allemaal wat eenvoudiger is dan de hotels waar ik de afgelopen tijd heb verbleven, is het “gewoon goed”. Het bed is wat compacter maar daartegenover staat wel een relaxte bank. De badkamer is verder qua inrichting redelijk modern.

Novotel Rotterdam Schiedam kamer
Novotel Rotterdam Schiedam kamer
Novotel Rotterdam Schiedam. Lege minibar, geen water
Novotel Rotterdam Schiedam. Lege minibar, geen water

De minibar is hier helaas niet gevuld, maar daarvan is eigenlijk bij de meeste hotels geen sprake. Er zijn koffie en thee faciliteiten maar er is geen fles water op de kamer aanwezig. Een groot voordeel vind ik de tussendeur, die zorgt voor geluidsisolatie tussen de gang en de kamer. Hierdoor schrik je ’s nachts niet ineens wakker van een dichtslaande deur of groepje dronkenlappen.

Maar helaas, dan gaat het fout

Na mijn “verkennende rondje” door de kamer wordt de strijkplank gebracht. En dan gaan de zaken ineens in rap tempo achteruit. Allereerst valt me op dat de strijkplank werkelijk te goor voor woorden is. Hij is volledig versleten en ziet er simpelweg niet meer fris uit. Waar komt dit ding vandaan? Wie strijkt hier mee? Ik mag van geluk spreken dat ik geen wit overhemd hoef te strijken…….

Novotel Rotterdam Schiedam Strijkplank. Wow, wat een ding.
Novotel Rotterdam Schiedam Strijkplank. Wow, wat een ding.

Terwijl ik me verwonder over deze fantastische strijkplank valt mijn oog op de vloer. Zie ik dit goed? Door mijn hoofd schiet dat het hier een huisdiervriendelijk hotel is. Wat heeft hier gelegen, en ligt er eigenlijk voor een deel nog steeds?

Novotel Rotterdam Schiedam. Wat? Wat is dit?
Novotel Rotterdam Schiedam. Wat? Wat is dit?

Goed, een fout kan gemaakt worden. Misschien kreeg de schoonmaker de vloer niet schoon en zijn ze het later vergeten. Ik loop daarom naar beneden en bij de front office doe ik mijn verhaal. “Maar, heeft u daar dan last van? “. Ik overweeg nog te zeggen dat ik het als compliment bedoel, maar hou mijn fatsoen en zeg “Ja, want anders zou ik me nu niet melden”. Het mag helaas niet baten, helaas. Het antwoord: “Tja, dat is vervelend, onze excuses”. Onze excuses….

Novotel Rotterdam Schiedam. De ellende nog eens in één oogopslag
Novotel Rotterdam Schiedam. De ellende nog eens in één oogopslag

Ik besluit nog een drankje te drinken aan de bar. Naast me zit iemand met een ruim glas bier te telefoneren. Hoewel ik daar normaal geen enkele moeite mee heb lijkt het net alsof deze man de hele bar wil toespreken. Slechte karma, ik stop er mee voor vandaag. Bij het dichtdoen van de gordijnen opnieuw een ontzettend vieze ontdekking….Er zit een bloedvlek in het gordijn.

Ik duik in mijn bed en tot overmaat van ramp blijkt ook het bed niet zo fris te zijn. Gelukkig niet extreem, maar voor vandaag is dit echt veel te veel.

Novotel Rotterdam Schiedam godrijnen. Serieus?
Novotel Rotterdam Schiedam godrijnen. Bah….

Ontbijt en check out

In de ochtend loop vol goede moed naar de ontbijtzaal. Hier is het al vrij druk maar desondanks is het personeel behoorlijk vlot. Ik krijg een cappuccino aan tafel gebracht en het ontbijt ziet er redelijk uitgebreid uit. Helaas zijn de champignons niet voldoende afgebakken en smaken deze slecht. Nadat ik ze weggespoeld heb met cappuccino is het tijd om uit te checken.

Bij het uitchecken geef ik nogmaals al mijn klachten door. Hoewel de medewerker begripvol is, volgt er wederom geen echte actie. Het zal doorgegeven worden aan de General Manager. Ook zal ik wel een enquête krijgen….. Onder protest teken ik de factuur, maar in mijn ogen zou dit hotel normaliter de kamerprijs moeten terugbetalen.

Tot op heden heb ik nog steeds niets vernomen van de General Manager, ondanks een mailtje met het verzoek contact op te nemen.

Dit was mijn slechtste hotelovernachting ooit. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het helemaal niet erg als er een keer iets mis is met de kamer. Maar de manier waarop iets opgelost wordt is wel van belang. En dat is hier super slecht. Het interesseert ze gewoon niet.

Wat was jouw slechtste hotelovernachting ooit?

Overzicht

Voordelen

- Leuk ontvangstbriefje.

Nadelen

- Vieze kamer;
- Oude uitstraling;
- Opvolging klachten zeer slecht;

Service

Locatie

Kamer

Eigenschappen

Value

Algemene Waardering

Reacties

  1. Krabnov zegt

    Na de vooraankondiging had ik eerlijk gezegd wel wat meer horror verwacht dan wat vlekken en slechte champignons. Evengoed kun je klantgerichtheid in hotels inderdaad ‘meten’ aan de manier waarop met klachten wordt omgegaan. Is dit niet adequaat, dan krijgt het hotel ook van mij per definitie een onvoldoende.

    • Sander de Jonge Sander de Jonge zegt

      Bedankt voor je reactie Krabnov. Als de hygiëne te wensen overlaat, voel ik me hier erg slecht bij. Het slaapt niet erg prettig in een bed dat niet fris is. Dit in combinatie met de service (beter gezegd het ontbreken daar van) maakte dit mijn slechtste hotelovernachting ooit.
      Het kan vast altijd slechter, maar hopelijk blijft me dat bespaard 😉

  2. Tweettweet zegt

    Ah, het ziet er niet fris uit inderdaad 🙂 Nou ja, in Indonesië heb ik wel eens in een kamer geslapen waar in de badkamer een rat rondliep…gelukkig was het maar een nachtje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *