Nieuwe chatfunctie bij Flying Blue ledenservice1 min leestijd

Nieuw statusniveau Flying Blue Ultimate

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Flying Blue leden die een vraag of probleem hebben hoeven voortaan niet meer te bellen of e-mailen. Het frequent flyer programma van onder andere Air France en KLM heeft een chatfunctie toegevoegd op haar website. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn verschijnt er op de site automatisch een pop-up waarmee je een chat kunt starten. Op dit moment is de chatservice alleen beschikbaar in het Engels of Frans.

Flying Blue chat
De chatfunctie verschijnt als pop up wanneer er medewerkers beschikbaar zijn

Fijn alternatief

Hopelijk kunnen medewerkers via de chat met alle zaken helpen die ook telefonisch te regelen zijn. Bijvoorbeeld missing miles of een award upgrade uitvoeren. In dat geval omzeil je de telefoonkosten en het in de wacht staan. Het fijne aan de chat is ook dat het instant is vergeleken met e-mails. Naast de eigen communicatiekanalen kun je voor vragen of verzoeken met betrekking tot Flying Blue ook meestal wel terecht bij de social media van KLM en Air France. Nu moet er nog Nederlandse support worden toegevoegd.

Reacties

  1. FlyingWitch zegt

    Ik moet eerlijk zeggen dat het Engels van de nieuwe chat nogal mager is en berichten in zakelijk /dagelijks Engels vaak niet begrepen worden. Dit is althans mijn ervaring. Daarnaast krijgen meeste vragen onmiddellijk een link-verwijzing naar de voorwaarden etc. van Flying Blue. Ze moeten echt eens bij Delta gaan kijken, ook voor wat betreft customer service in general. Groot verschil vind ik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *