KLM voorziet vanaf april de Boeing 777 vloot van de nieuwe Business Class1 min leestijd

Nieuwe Business Class Boeing 777 vloot KLM

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM heeft vorig jaar aangekondigd om de World Business Class cabine in de huidige Boeing 777 vloot te vervangen. Deze stoelen staan nu in een 2-2-2 opstelling, maar worden aangepast naar een 1-2-1 opstelling. Hierdoor heeft iedere passagier ook direct toegang tot het gangpad.

KLM bouwt vanaf april de Boeing 777 vloot om met nieuwe Business Class

De nieuwe Business Class stoelen zijn gebaseerd op de variant die in de Boeing 787 vloot staat. De stoelen in de Boeing 777 vloot zullen voorzien worden van een deur voor extra privacy. Dat is in de Boeing 787 variant niet het geval. In een webinar voor de Scandinavische markt zijn een aantal details bekend gemaakt.

Passagiers kunnen straks ook een telefoon draadloos opladen en is er meer opbergruimte. De stoelen zijn tevens makkelijker in te stellen en er komt ook een massage/relax modus beschikbaar. Het inbouwen wordt tegelijk gedaan met de inbouw van de Premium Comfort cabine. 

Nieuwe Business Class Boeing 777 vloot KLM

KLM heeft in het webinar laten weten dat de ombouw van de Boeing 787-10 vloot inmiddels is afgerond voor de Premium Comfort cabine. Voor het laatste toestel staan vanaf vandaag vluchten gepland met de Premium Comfort cabine aan boord. Nu is het de beurt aan de kleinere Boeing 787-9 toestellen.

Tussen april 2023 en april 2024 worden de grote Boeing 777-300ER toestellen voorzien van Premium Comfort. Die krijgen dan ook de nieuwe business class aan boord. Van september 2023 tot maart 2024 worden ook de kleinere Boeing 777-200ER toestellen voorzien van beide cabines. Voor Economy Class passagiers blijft ook het Economy Comfort aanbod in stand. Beide toestellen krijgen meer Economy Comfort stoelen aan boord.

Afbeeldingen ©KLM

Reacties

  1. Peter Lee zegt

    Eindelijk worden de KLM 777 business class meubilair naar de 21e eeuw gebracht ech 2+2+2 kan al 10 jaar niet meer.

    • TMW89 zegt

      Die 2-2-2 indeling kon eigenlijk al niet meer op het moment dat hij de 2-3-2 indeling verving. Maar ze lopen bij KL nu eenmaal 10 jaar achter met alles…

  2. Caroline Tol zegt

    Is er al ergens een nieuwe seatmap te vinden van de ombouw in de 777-300 van KLM met de premium comfort class?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *