FTU: Het Beste Van United MileagePlus

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

In deze ‘FTU:’ serie schrijven we over onderwerpen die ook op de Frequent Traveler University in Amsterdam voorbij zijn gekomen. Valentijn behandelt drie onderwerpen uit zijn presentatie ‘de wereld over op een studentenbudget’:

– Basics van het Mileage Running
Award Tickets Maximaliseren
Haal het meeste uit United’s MileagePlus (dit artikel)

Haal het meeste uit United’s MileagePlus (nu het nog kan…)

Vaak vragen mensen mij hoe ik het voor elkaar krijg om zo vaak (en luxe) als ik doe in een vliegtuig te zitten. Ik leg dan altijd met veel enthousiasme uit hoe ik met mileage runnen goedkoop miles spaar en ze vervolgens zo handig mogelijk weer inwissel. Zonder uitzondering krijg ik daarna de vraag ‘en bij welk programma doe je dat dan?’ – meestal wordt er dan gerefereerd aan programma’s waar je maar 25% van de gevlogen miles spaart en bij het inwisselen krankzinnige bedragen aan belastingen en toeslagen moet bijleggen. De wat minder-frequente vliegers refereren soms nog aan het spaarprogramma van een bekende supermarktketen, waar je ongeveer 10.000 euro moet uitgeven voordat je een setje gratis handdoeken krijgt.

Uiteraard, dat soort programma’s zijn er natuurlijk ook. Maar er zijn ook nog heel wat juweeltjes onder de frequent flyerprogramma’s waar je met relatief weinig miles (die makkelijk te verdienen zijn) fantastische trips kunt maken. Het gaat te ver om álle frequent flyerprogramma’s af te gaan, maar de afgelopen jaren heb ik veel mooie trips gemaakt dankzij United MileagePlus.

9UMP-940x360-768x294 - 2

 

Ik zal -mede naar aanleiding van mijn presentatie op de Frequent Traveler University- kort uiteen zetten waarom ik denk dat zelfs ná de devaluatie van een tijdje terug MileagePlus in sommige gevallen een heel waardevol programma kan zijn. Ik zou niet durven te beweren dat MileagePlus het beste programma ter wereld is en er zijn ook zeker genoeg nadelen aan dit programma – dit artikel is puur illustratief bedoeld en hopelijk kan dit artikel wat inspiratie bieden voor aankomende awardtickets van de lezers.

Miles Sparen

Ik zal eerst even wat aandacht besteden aan hoe het allemaal begint: het bij elkaar sparen van miles. Bij United gaat dat gelukkig relatief eenvoudig: de meeste tickets van StarAlliance-maatschappijen leveren je 100% van de gevlogen miles op. Dat is een ontzettend goede deal: vaak krijg je bij goedkope tickets maar een deel van de gevlogen afstand. Goedkope tickets met Turkish Airlines naar Azië? Waarschijnlijk krijg je 100% van de miles. Lufthansa heeft een aanbieding naar Mexico? Wederom waarschijnlijk 100% van de miles. Relatief eenvoudig en goedkoop spaar je bij Mileageplus dus je miles bij elkaar. Op deze website (klik) zie je een overzicht van alle airline-partners en de bijbehorende tabellen waarin je precies ziet hoeveel miles je krijgt voor welke boekingsklasse.

Lufthansa A380
Een mooie deal met Lufthansa? Grote kans dat je bij MileagePlus 100% van de gevlogen miles spaart.

Maar per 1 maart 2015 gaat het één en ander veranderen: United stapt, net als Delta Airlines, over op een revenue-based model. Dat betekent dat je aantal gespaarde miles afhangt van het bedrag dat je betaald hebt. Vlieg je nu met een mooie aanbieding met United via New York voor $500,= naar Los Angeles, dan krijg je ruim 12.000 miles. Vlieg je ná 1 maart diezelfde route, dan word je afgescheept met een magere 2.500 miles.

Voordat je wegklikt en op zoek gaat naar een ander frequent flyerprogramma: voor ons Nederlanders valt het allemaal wel mee. Het bovenstaande geldt namelijk alleen voor tickets die zijn uitgegeven door United (ticketnummers die starten met 016). Vlieg je met Lufthansa via Frankfurt naar Los Angeles? Of onder een Lufthansa-codeshare via de New York-route? Dan krijg je (als je een Lufthansa-ticketnummer hebt) nog gewoon 100% van de gevlogen miles. Als je dus een beetje aandacht besteed aan je tickets, kan je ook in de toekomst nog eenvoudig veel miles sparen bij United.

Route Mileageplus
Ruim 12.000 miles onder de huidige regels, maar slechts 2.500 miles in de toekomst. Tenzij je goed oplet bij het boeken!

Voor ik naar de leuke onderdelen van Mileageplus ga, eerst een kleine waarschuwing vooraf: United heeft een paar maanden geleden de prijzen van veel awardtickets flink omhoog gegooid. Zeker als je de ‘lange vlucht’ met een partnerairline vliegt. Een voorbeeld: vlieg je Amsterdam-Frankfurt-Newark waarbij Frankfurt-Newark door United is uitgevoerd? Dan val je onder het lage tarief. Vlieg je Frankfurt-Newark met Lufthansa? Dan wordt je awardticket plotseling een stuk duurder. Dit geldt niet voor alle routes, maar houd bij het knutselen van awardtickets even goed in de gaten of er een speciaal ‘partnertarief is’. Dat kun je eenvoudig zien bij de awardticketprijzen, die je hier kunt vinden (klik).

Fantastische Routeregels

Nu over naar het écht leuke onderdeel van MileagePlus: de routeregels! Of eigenlijk: het gebrek aan routeregels. Er is namelijk héél veel mogelijk als je een awardticket in elkaar knutselt. MileagePlus kent namelijk geen maximale afstand die je af mag leggen tussen twee punten – wat betekent dat je leuke omwegen kunt maken. Daarnaast is er één stopover (van meer dan 24 uur) toegestaan en kun je twee open jaws in je ticket inbouwen. Officieel mogen tickets van/naar Azië (alle zones) en Australië/Oceanië maar 4 stops (per richting) bevatten en alle andere bestemmingen hebben geen limiet aan het aantal stops. Het maximale aantal van 4 stops naar Azië/Oceanië is een regel op papier, maar je zult merken dat dat via de website van MileagePlus eenvoudig te omzeilen is (daarover zometeen meer).

Daarnaast is het ook nog eens zo dat je ticket meestal geprijsd wordt op de eindbestemming. Heb je een stopover in een duurdere tussenregio? 9 van de 10 keer betaal je dan alsnog de (lagere) prijs van je eindbestemming. Een voorbeeld: een ticket van Japan naar Oceanië kost 12.500 miles in economy class. Een ticket van Japan naar Australië kost 22.500 miles. Boek je een ticket van Japan met een stopover in Australië naar Oceanië? Dan betaal je nog steeds de lagere prijs van Oceanië – dat is immers je eindbestemming!

Mileageplus Oceanie
Een voorbeeldroute: Vanuit Tokyo naar Sydney, daar een week blijven (stopover) en doorvliegen naar de Cookeilanden (bestemming). Vervolgens vanuit Fiji (Open jaw) weer terug naar Tokyo. Je betaalt ‘slechts’ een retourtje Japan-Oceanië: 25.000 miles!

Dit zijn nog vrij logische stops en routes. Maar je kunt ook totaal krankzinnige dingen in elkaar knutselen. Waarom zou je dat doen? Allereerst voor de vliegervaring: StarAlliance heeft een heleboel goede carriers, zeker in Azië, waardoor je fantastische Business of First Class-producten kunt proberen. Daarnaast kan je -door je stops zo goed mogelijk te benutten- genieten van overstap-sightseeing: tussen je vluchten door zoveel mogelijk van de stad proberen te zien. In een aparte serie hier op Ikvliegveel (hier -klik- vind je de eerste aflevering) bespreek ik de beste luchthavens voor overstap-sightseeing, zodat je zoveel mogelijk uit je vluchten kunt halen.

Wat zou je dan bijvoorbeeld kunnen doen? Ik blijf even bij de Aziatische voorbeelden, omdat daar veel leuke carriers zijn. Een paar maanden geleden vloog ik van Bali naar Hong Hong. Door een beetje te spelen met Mileageplus kon ik vervolgens het volgende ticket in elkaar knutselen:

  • Denpasar (Bali) – Singapore met Singapore Airlines
  • Een hele dag in Singapore voor overstap-sightseeing
  • Singapore – Beijing met Singapore Airlines
  • Beijing – Seoul met Air China
  • Een hele dag in Seoul voor overstap-sightseeing
  • Seoul – Taipei met EVA Air
  • Een hele dag in Taipei voor overstap-sightseeing
  • Taipei-Ho Chi Minh-stad met EVA Air
  • Een hele dag in Ho Chi Minh-stad voor overstap-sightseeing
  • Ho Chi Minh-stad-Taipei met EVA Air
  • Taipei-Hong Kong met EVA Air

Een mooie trip met veel goede carriers in business class voor een totaal van 17.500 miles en een bijbetaling van 27 dollar. Niet alleen kon ik geweldige luchtvaartmaatschappijen uitproberen (waaronder ook Hello Kitty-vluchten, een review lees je hier – klik), ook kon ik in relatief korte tijd best wat steden in Azië ontdekken. Na de devaluatie van MileagePlus is het bovenstaande nog steeds mogelijk, maar het kost nu helaas 25.000 miles als je een United-vlucht erin weet te stoppen (bijvoorbeeld via Tokyo) of 30.000 miles zonder United-vlucht. Maar dat is nog steeds een fantastische deal voor deze vluchten!

EVA Air Royal Laurel
Goede business class-producten en overstap-sightseeing voor weinig miles.

Hoe extreem kan je de routes dan eigenlijk oprekken? Bijna onbeperkt: zolang er maar awardbeschikbaarheid is en je enigszins binnen dezelfde zone blijft. Ik zeg bewust ‘enigszins’ want soms laat de computer je wél via andere zones reizen en soms niet. Daar heb ik de logica nog niet helemaal achter gevonden… Wat dacht je bijvoorbeeld van een ticket van Amsterdam naar Brussel via Spitsbergen? Geen probleem – zolang je awardbeschikbaarheid kunt vinden…

Boeken en Aanpassen

Dan natuurlijk de vraag: hoe boek je zoiets in vredesnaam? Voor ‘rare tickets’ zoals hierboven beschreven probeer ik zoveel mogelijk online te boeken, via de boekingsengine van MileagePlus (die vind je hier). Helaas is het vrij veel trial and error: de vluchten ‘prijzen’ de ene keer voordeliger uit dan de andere keer en het is in feite een beetje spelen met awardbeschikbaarheid tot je iets gevonden hebt. Wat daarbij heel handig is, is het feit dat je je boeking binnen 24 uur gratis aan kan passen. (United Premier-leden kunnen het nog veel langer gratis aanpassen, soms tot vlak voor vertrek). Leg dus eerst iets vast waar je in eerste instantie tevreden mee bent en probeer daarna extra stops ertussen te krijgen om overstapsightseeing te maximaliseren.

Een voorbeeld kan dit wat verduidelijken:

Mileageplus SJO
Een onderdeel van mijn originele boeking – niet heel veel bijzonders qua route

Hier heb ik als onderdeel van een boeking een ticket van Guatemala-Stad via San José naar Mexico-Stad. Wil ik hier nog wat bestemmingen tussenstoppen? Dan klik ik binnen mijn boeking eenvoudigweg op ‘Change Flights’ en ik kies de vlucht die ik wil veranderen. Ik voeg een extra bestemming toe (bijvoorbeeld Guatemala-Stad – Lima – Mexico-Stad) en de computer laat me zonder problemen mijn boeking (gratis!) wijzigen in deze route. Dit kan je vrij vaak achter elkaar doen en zo hele ingewikkelde routes in elkaar zetten.

Mileageplus wijziging
Door de boeking aan te passen, kan ik de route een stuk leuker maken

Hoe leuk kan het dan worden? Door bovenstaande boeking een aantal keer gratis te wijzigen, heb ik het volgende ticket voor 10.000 miles kunnen boeken:

MileagePlus
Een extreme route met veel gelegenheid tot overstap-sightseeing

Miles Kopen

Heb je een dergelijke route in elkaar gezet? Dan wordt het nog leuker: MileagePlus biedt je namelijk bij iedere boeking (die ofwel een United-vlucht bevat ofwel geboekt is via United) de mogelijkheid om voordelig miles bij te kopen. Het aanbod dat je krijgt, wordt gebaseerd op de afstand ie je vliegt: hoe langer je vlucht, hoe meer miles je voordelig kunt kopen. Ideaal dus als je je ticket op bovenstaande manier hebt opgerekt! Als je je boeking opent op de website van United, zie je vanzelf de optie ‘Buy extra miles for this trip’. Als je daarop klikt, kun je zien hoeveel miles je voor je specifieke boeking kunt kopen.

Extra Miles
Als je geboekt hebt, kun je voordelig extra miles bijkopen

De miles worden meestal meteen in je account geplaatst. Dat maakt het extra leuk: je kunt die miles dus meteen gebruiken om je vlucht weer om te boeken naar een hogere boekingsklasse. Heb je bijvoorbeeld zo’n ‘krankzinnige trip’ in Azië geboekt? Het verschil tussen Economy en Business Class is daar maar 7.500 miles. Dat betekent dat je een heleboel vluchten kunt upgraden voor maar $158,= – dat is natuurlijk een fantastische deal!

Je kunt het de gekochte miles natuurlijk ook gewoon gebruiken om je account weer aan te vullen. Heb je bovenstaande vluchten in Midden-Amerika geboekt voor 10.000 miles? Vul dan gewoon je account weer aan met 15.000 miles voor $315,= – je hebt dan in feite gewoon hele voordelige vluchten in die regio gekocht én zelfs nog 5.000 miles ‘winst’ gemaakt.

Singapore Airlines Business Class
Voor €130,= 7 vluchten upgraden naar Business Class? Een goede deal!

Conclusie

MileagePlus is de afgelopen maanden vrij negatief in de publiciteit komen te staan: prijzen van awardtickets gingen omhoog, miles sparen werd afhankelijk gemaakt van het bestede bedrag en routeregels werden strenger. Toch kan je nog heel veel leuke dingen doen met dit programma, zeker als je vanuit andere zones dan Noord-Amerika of Europa gaat werken. Hopelijk heb ik in het bovenstaande artikel wat tips en tricks kunnen geven om het meeste uit je United MileagePlus-miles te halen – het zou namelijk zonde zijn als je dit royale programma niet maximaal benut!

Heb je vragen, opmerkingen of tips over MileagePlus? Deel ze in de comments!

Reacties

  1. Sanne von Kriegenbergh zegt

    Interessant artikel Valentijn… ik weet dat je ook veel met AAdvantage hebt gedaan om awards te boeken. Is daar iets vergelijkbaars mogelijk met boeken en je route gratis aanpassen?

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Bedankt! Bij AAdvantage zul je 9 van de 10 keer moeten bellen als je een awardticket wilt wijzigen (ik geloof dat je alleen bij AA-awards binnen de VS online kunt wijzigen). ‘Extreme routes’ in elkaar zetten wordt dan wat lastiger, maar je kunt zeker bellen om te wijzigen naar een betere vlucht als er awardbeschikbaarheid vrij komt. Zolang je vertrek- en aankomstluchthavens hetzelfde blijven, hoef je geen wijzigingskosten te betalen. Je zou een AMS-LHR-JFK-LAX ticket dus bijvoorbeeld gratis kunnen wijzigen in een AMS-PHL-DFW-LAX ticket, zolang er maar beschikbaarheid is. Ook het upgraden van je ticket als er beschikbaarheid vrijkomt is gratis – je betaalt alleen de extra miles voor de hogere boekingsklasse. Maar het moet dus vrijwel allemaal telefonisch.

  2. Lionell zegt

    Hele interessante lectuur! Aangezien Lufthansa partner is, kan je de Lufthansa miles ook gebruiken om award vluchten bij United te boeken?

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Met Lufthansa miles is het uiteraard mogelijk om awardvluchten bij United te boeken – maar dan wel via het Lufthansa-reserveringssysteem. Aan bovenstaande tips heb je dan niet zo heel veel, omdat Lufthansa ongetwijfeld eigen regels heeft voor awardtickets. Voor zover ik weet, is het niet mogelijk om miles van Lufthansa (eventueel via een ander programma) naar United Mileageplus over te brengen…

  3. floris nijhuis zegt

    Leuk artikel!
    Maar hoe voer je zo’n vlucht met de meest vreemde overstappen in de united boekingsengine.

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Bedankt! Dat gaat vrij eenvoudig via de ‘Multiple Destinations’-optie. En dan is het dus een beetje trial and error om te zien wat er werkt. Wil je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Istanbul? Probeer dan als multiple destinations bijvoorbeld Amsterdam – Moskou + Moskou – Istanbul. Heb je dat geboekt, dan kan je het segment ‘Moskou – Istanbul’ wijzigen (weer met multiple destinations) in bijvoorbeeld Moskou – Londen + Londen – Istanbul.

  4. alexo zegt

    Klinkt interesant! Ik ben nu silver member van miles and more (via hun oil and energy club) maar heb de afgelopen jaren zeer weinig one world gevlogen dus heb maar een paar duizend miles. Weet iemand of het mogelijk is om, als ik me inschrijf bij united daar miles te sparen maar wel gebruik te maken van mn silver status bij m&m zials BC check in?

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Als het goed is, kun je als je je silver card van Lufthansa meeneemt, gewoon gebruik maken van priority check-in en dergelijk voordelen – ook al staat je United-nummer in de boeking. Je krijgt dan geen upgrades op basis van je Lufthansa-status, want upgrades zijn echt gekoppeld aan het nummer in de boeking en niet aan de fysieke kaart die je bij je hebt.

  5. Yoran Wijkstra zegt

    Zeer handig artikel! Maar ik heb even een vraagje. Ik kwam een ticket tegen op Kilroy, van Amsterdam naar Buenos Aires (via Frankfurt of München heen, en terug via Houston). Naar Buenos Aires wordt alles met Lufthansa vluchtnummer uitgevoerd, en ook het traject Houston – Amsterdam. Alleen Buenos Aires – Houston staat een United nummer bij vermeld. Naar aanleiding van dit artikel, begrijp ik dat wanneer het ticket door Lufthansa uitgegeven wordt, ik er 100% miles voor krijg. Geldt dit dan ook voor de vlucht Buenos Aires – Houston, uitgevoerd en mét United vluchtnummer? Voldoet deze trip wel aan de eisen dat je er überhaupt 100% van je gevlogen miles voor krijgt?

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Ik moet zeggen dat dat eigenlijk nog een beetje onduidelijk voor mij is. Op de website van Mileageplus staat duidelijk dat het gaat om United vluchten met een United ticketnummer. Daaruit zou je kunnen afleiden dat een United vlucht met Lufthansa ticketnummer gewoon de gevlogen afstand aan miles krijgt, maar om het zeker te weten moet je een berichtje aan United sturen denk ik. Houd er daarbij ook rekening mee dat de 100% alleen geldt voor de op de website genoemde tariefklassen, dus voor je boekt altijd even nagaan welke tariefklasse je krijgt! (Nu zal het bij Lufthansa waarschijnlijk geen probleem zijn, maar voor de zekerheid zou ik het wel doen!)

  6. gj zegt

    Ha Valentijn,
    Erg gaaf verhaal, dank voor het delen! Ik ben alleen wel erg benieuwd naar jouw mening over de wijziging die er bij United MileagePlus aankomt per 1/3/15 (al snel dus…): van miles verdienen obv gevlogen afstand naar obv ticketprijs. (Zie http://mileageplusupdates.com/ voor andere lezers die achtergrond willen hebben). Ook al geldt dat (nog) niet voor Star Alliance partners vluchten, de waarde van dit programma wordt minder toch? Al op zoek naar een ander programma of blijven zolang *A partnervluchten nog mileagebased zijn?

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Bedankt! De waarde van het programma wordt zo inderdaad minder, maar zolang het verdienmodel voor partnerairlines gelijk blijft, blijf ik lekker bij Mileageplus denk ik. Ik heb in mijn leven pas twee keer met United gevlogen en allebei de keren minder dan een uur, dus overstappen is voor mij nog niet aan de orde ;-)!

  7. Newbie zegt

    Ik krijg door het lezen van je artikelen erg veel zin om ook van frequent flyer programma’s gebruik te gaan maken… ik snap het echter nog niet helemaal. Ik ga in december met Singapore Airlines naar Nieuw Zeeland, lijkt me een mooie start om frequent flyers mee op te bouwen. Tickets zijn al geboekt. Ik zie dat Singapore Airlines onderdeel uitmaakt van dezelfde Star Alliance group als United Airlines, maakt het dan nog uit bij welk loyaliteitsprogramma ik lid word? Als ik nu bijv. lid wordt van KrisFlyer en daar de miles van deze vluchten aan laat toevoegen via een retroclaim, kan ik die miles dan alleen via KrisFlyer boekingen uitgeven? Kan ik nu dan beter lid worden van Mileage Plus en daar de miles van deze vlucht bij laten schrijven? Of kan dat sowieso niet?

    • Valentijn Kuperus Valentijn Kuperus zegt

      Dat klinkt als een mooie reis! In principe kun je met een Star Alliance-ticket miles sparen op een Star Alliance-programma naar keuze (dus bijvoorbeeld Krisflyer of Mileageplus). Hoeveel miles je krijgt, is afhankelijk van de boekingsklasse. Op een website als wheretocredit.com kun je zien hoeveel miles je boekingsklasse je oplevert bij bijvoorbeeld Krisflyer of Mileageplus. Aan de hand daarvan kun je beslissen bij welk programma je de miles stalt. Je kunt de miles dan alleen uitgeven vanuit het programma waar je ze neer hebt gezet, maar daar geldt ook weer dat je ze óók uit kunt geven bij andere luchtvaartmaatschappijen (zowel via Krisflyer als via Mileageplus kan je bijvoorbeeld Lufthansa-vluchten boeken). Hoeveel een awardticket je gaat kosten, verschilt per programma – het is dus verstandig om de frequent flyerprogramma’s eerst even met elkaar te vergelijken voordat je een keuze maakt!

  8. Chris zegt

    Hoi Valentine! Bedankt voor dit artikel. Heel erg informatief en inspirerend. Ik heb een tijdje geprobeerd om award miles bij elkaar te sprokkelen via Krisflyer van Singapore Airlines, maar het mocht helaas tot nog toe niet baten. Ik reis minstens een keer per jaar naar verre Oosten, en het liefst met Singapore Airlines. Mijn doel is tweeledig: (1) elke keer in Business-/First Class gratis te reizen bij SQ; (2) elite status binnen Krisflyer/Star Alliance loyaliteitsprogramma te behalen, zodat ik kosteloos gebruik kan maken van upgrade naar hogere reisklassen, en allerlei andere “perks”. Zou je mij de beste frequent flyer programma kunnen aanraden dat mij kunnen helpen om deze doel te behalen, eventueel dmv Mileage Run? Alvast bedankt!

  9. Marieke zegt

    Hallo,
    Mijn partner er ik vliegen 1x per jaar van Amsterdam naar Los Angeles. Altijd met United Airlines. We sparen dan ook zeer enthousiast de airmiles die we bij elke vlucht op onze Milleage account bijgeschreven krijgen. In augustus boekten we weer bij United om de maand september in California door te brengen. United liet deze vlucht uitvoeren door Lufthansa (ook een star Alliance partner van United) . Bij thuiskomst bleek dat er geen airmiles waren bijgeschreven. Een telefoontje met United, daar werd ik ook niet wijzer van….Mij werd verteld dat ik geen airmiles krijg.. Weten jullie wat hier de reden van kan zijn? Waarom krijg ik over deze vlucht geen airmiles ?
    Vriendelijke groet, Marieke

    • Kilian zegt

      Hi Marieke,

      Het kan voorkomen dat je een ticket hebt geboekt in een fare bucket welke geen miles geeft. Kun je aangeven in welke fare bucket je ticket is geboekt? Voor economy class krijg je alleen in de onderstaande fare buckets miles bij een vlucht die uitgevoerd is door Lufthansa:

      Full-fare Economy Y, B 150%
      Economy M, H, U 100%
      Discount Economy Q, V, W 75%
      Deep Discount Economy S, T, L 50%

      Heb je een andere fare bucket, dan komt deze niet in aanmerking voor de miles. Je kunt dan bijvoorbeeld wel kijken op wheretocredit.com waar je wel miles krijgt voor je ticket. Je kunt dan kijken of ze bij die luchtvaartmaatschappij de vlucht nog kunnen toevoegen aan dat specifieke loyaliteitsprogramma.

  10. Annemieke zegt

    Hoi Valentijn, wij vliegen al jaren met evaair en hebben dus via hun aardig wat Miles gespaard, nu vliegen wij dit jaar met united naar hawaii en zij hebben dus het zelfde systeem, gaat dit nu ook op een hoop of moet ik toch lid worden van het united spaar systeem?

    • Lionell Jansen Lionell Jansen zegt

      Hallo Annemieke,

      zowel Evaair als United maken uit van de Star Alliance. Als jullie al veel miles gespaard hebben bij de eerste, dan zou ik jullie vluchten naar Hawaii ook crediteren bij Evaair. Op die manier blijf je daar alle miles sparen. Maar ik zou wel kijken via een site als wheretocredit.com hoeveel miles het oplevert bij beide airlines. Als het aantal miles hetzelfde is, dan zou ik niet veranderen.

      Mvg,
      Lionell
      Eindredacteur InsideFlyerNL

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *