Wijzigingen Flying Blue 6 november 2017

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Itravelelite, 4 nov 2017.

  1. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Dus? ik heb nu bijvoorbeeld 97K award miles staan, die zouden in principe relatief gezien veel meer waard worden als het sparen van miles straks niet meer zo snel gaat? Of zie ik dit verkeerd?
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, alleen overheidstax gaat eraf.
     
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Interessante optie: stel, je boekt nu de IKR-run, en je vind er eentje met 45K mijlen. Je bent dan dus gold, en krijgt op 1 april 225XP. Met een Amex kaart kan daar nog wat bovenop. Vervolgens heb je een jaar de tijd om 15-75XP te behalen. Als je dit nu na +- 10 maanden doet, wordt je voor 12 maanden plat. Platinum of gold behouden lijkt er met 300/180XP op vooruit te gaan, en als je het niet haalt heb je door de softlanding sowieso minimaal 3 jaar gold en platinum status.

    Verder zie ik niet veel positieven. Aantal mijlen wat je krijgt zijn vrij bedroevend, al helemaal met discounted business. Een ticket van 1000 euro levert met ivory misschien 3K mijlen op? Ook het direct ingaan van de 12 maanden status als je een nieuw niveau haalt is mweh, en opklimmen naar plat wordt met 580XP een flinke klus.

    Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe rewardstructuur. Wat @zaanam zegt; miles verdienen wordt voor iedereen, en zeker het gewone volk dat naar aanbiedingen zoekt, moeilijker, dus misschien dat, zeker met de promo rewards, er nog hele aardige aanbiedingen komen. Verwacht echter niks. Het spelen met de zones en het maximale daaruit halen verdwijnt sowieso.
     
  4. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Ben op zich wel tevreden.. Met de vluchten die ik nu doe om Gold op segmenten te halen krijg ik 174 XP, bijna hetzelfde in het nieuwe systeem.

    Een vraag heb ik wel. Hoeveel XP verdien je met een vlucht van TXL -> AMS -> SFO -> AMS -> TXL? Wordt dit gewoon als TXL <-> SFO gezien en dus 2x12XP of worden de TXL <-> AMS ook als losse vluchten gezien?
     
  5. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Als veel economy vlieger binnen europa, verandert er denk niet veel. Haal nu met 40 vluchten per jaar mijn gold vrij eenvoudig en miles uitgeven aan handige vluchten met de family is al best lastig nu (je zit vast aan schoolvakanties). Dus we blijven wel sparen.

    Het aantal miles op basis van ticketprijs, klinkt misschien wel als een verbetering, want het komt vaak voor dat ik +/- 400 euro neer moet tellen voor een vlucht naar MUC of TXL. Maar haal dat er nog niet direct uit.
     
  6. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Dat is ook het enigste voordeel wat ik zie. Vaak zijn mijn zakelijke tickets ook makkelijk tussen de 400-500 euro retour omdat ik vast zit aan erg specifieke vluchttijden. Als je dan ook je status bonus mee krijgt als (level) miles dan is dat een groot voordeel ten opzichte van de huidige structuur.

    Voor de rest zie ik een hoop negatieve kanten, maar dat had iedereen denk ik ook wel verwacht.
     
  7. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Voor goedkope WBC tickets schiet het met de miles niet op, maar denk dat de XP iets goed kan maken voor de status.
    Verder duim ik wel dat Day-of-departure upgrades een beetje affordable blijven.
     
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    100EUR x7 = 700 miles. Minus de Taxes, Fees and Charges.

    Dit zijn ze bijvoorbeeld bij een retour NL-UK (zo'n 58 EUR):
    Netherlands - Security Service Charge (CJ)
    $11.90 USD
    United Kingdom - Air Passenger Duty (APD) (GB)
    $17.10 USD
    Netherlands - Passenger Service Charge (RN)
    $14.10 USD
    United Kingdom - Passenger Service Charge (UB)
    $24.90 USD
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2017
    thomassmit en Rutger vinden dit leuk.
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Hmm. Dus op zich is het lonend om nog voor 31-12-2017 voor plat te kwalificeren? Ben nu gold. Volgens het nieuwe systeem haal ik volgend jaar die 300 xp wel, maar dan heb ik er dus 180+300=480 voor 2017 nodig? :eek: Was volgens het oude systeem volgend jaar met qfs plat geworden.
     
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Weet iemand of de AMEX spend dan ook 'miles' gaan worden zonder verdere restricties? Heb ik verder nog iets overs gelezen namelijk.
     
  11. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Sinds wanneer wordt dat gezien als domestic flying?
     
  12. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    ? NL-UK was/wordt niet gezien als domestic.
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    De kwalificatieperiode telt 12 maanden. Indien u vóór het einde van de kwalificatieperiode genoeg XP verdient voor het volgende niveau, stroomt u direct door. Op het moment dat u het volgende niveau behaalt, worden de XP die u nodig heeft voor dat niveau van uw XP-teller afgetrokken en start de kwalificatieperiode opnieuw. Heeft u meer XP verdiend dan u nodig heeft om uw niveau te behouden? Uiteraard blijven deze op uw XP-teller staan.

    Dus als je voor Gold herkwalificeert, blijft de teller op 180 staan,en als je daarna naar Plat gaat, wordt de teller gereset? Of begrijp ik dat verkeerd?

    Heeft u meer XP verdiend dan u nodig heeft om uw niveau te behouden? Uiteraard blijven deze op uw XP-teller staan.

    Dus XP point rollen bij herkwalificatie door naar het volgende jaar?
     
  14. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    ALs je dus 180 XP's haalt voor Gold voor herkwalicificatie dan ga je weer terug naar 0 of als je 200 XP's had naar 20 - dan heb je nog 280-300XP's nodig voor Plat
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Even om te dubbelchecken, mocht je dus tussen 1 januari 2018 en 1 april 2018 Platinum halen dan geldt wel de oude regeling, dus rest van 2018 én 2019 Platinum?
     
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ah ok, thanks. Ik dacht dat die reset alleen gold als je naar een hoger niveau gaat, en niet als je herkwalificeert.
     
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    In de oude regeling geldt je nieuwe status volgens mij maar tot 31 maart het jaar daarop, indien je voor 31 maart kwalificeert.
     
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    "Spaar ik Miles op elk tarieftype?
    Ja, behalve op Tour Operator-tarieven. Hiervoor spaart u Miles afhankelijk van de vliegafstand, aangezien we airline tarieven niet kunnen loskoppelen van pakketprijzen die klanten betalen."

    Ben benieuwd hoe deze gaat uitwerken... Voor de verre vakanties vlieg ik graag in WBC, waarbij de tour operator tarieven regelmatig voordeliger zijn dan de reguliere tarieven.
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Het staat nu ook bij reeds geboekte vluchten:

    Flying Blue Miles
    • U spaart:2434 Award Miles
      2434 Level Miles
      0 XP
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Wat is niet het geval? Dat de aanbiedingen van € 45 voor een upgrade niet blijven en/of niet meetellen als Business? Ik kan niets vinden over eventuele wijzigingen.
     

Deel Deze Pagina