Welk OW Frequent Flyer Programma?

Discussie in 'oneworld' gestart door StanH, 3 mei 2016.

  1. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor de correctie, silver (was in de war met FB)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Vergeet niet de verplichte 4 vluchten met BA of IB. :D
     
  3. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Thanks. Avios lijkt dan wel net ietsjes sneller te gaan, 1 retour C ams-jnb, plus 1 retour ams-lhr is Gold bij BA.
    Het scheelt ook weer niet zo heel veel, want bij Qatar haal je met datzelfde retourtje geen Silver. (120 ipv 150tp.) Omdat ik geen vluchten met QR voorzie dit jaar is Avios mss toch de beste optie.
     
  4. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Lees ik dit net... o_O
    Dus alleen dat retourtje C met QR en een C vlucht ams-lhr is dan dus toch niet voldoende. Want vier minimum vluchten nodig voor silver?
     
  5. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Yes. Minstens 4x met een IB of BA coded flight. Retourtje Madrid via Londen? :p
     
    lloydje33, BIndair en Dutchie vinden dit leuk.
  6. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Dit wist ik ook niet, maar aangezien ik veel BA vlieg heb ik dit ook niet gemerkt. Je kunt dan inderdaad het enkeltje ams - lhr vervangen door 4 BA/IB vluchten die je 40 TP opleveren.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  7. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Grr, bedankt voor de tip. Dit hebben ze wel goed weggestopt ver in de voorwaarden, want staat nergens vermeld op de informatiepagina's van EC, waar alleen aantal TP staat. Ik had juist uitgevonden om de miles van een leuke QR aanbieding by BA onder te brengen, vooral vanwege de household accounts, maar ik heb echt geen plannen om met BA/IB te gaan vliegen, dus toch maar weer een ander programma vinden :(
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Retourtje Rotterdam - Amsterdam is ook een optie :)
     
    Flying doc, lloydje33 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben voor Finnair gegaan, omdat ik binnenkort een aantal keer naar Finland moet. Weet iemand of dit een goede keus is? Anders moet ik zelf even de voorwaardenngaan doorlezen ;)
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Als je weet welke boekingsklasse je hebt geboekt, kan je via wheretocredit.com kijken bij welk OW programma je het meest te verdienen valt.
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Thanks. Dat zou alaska Airlines moeyen zijn, maar of die interessante bestemmingen hebben ...
     
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Kijk eens in dit topic gestart door @Sanne von Kriegenbergh of lees even het artikel van @jongesander (recommended!). Het hangt ook af wat je uiteindelijk wilt doen met de miles. Succes er mee!
     
    Nvgfocus en FlyingFonz vinden dit leuk.
  13. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik woon dicht bij Dusseldorf dus vandaar dat ik veel met AB en EY vlieg...ben daar nu OWE geworden...en in principe niks mis mee...maar heel veel heeft het ook niet te bieden....
     
  14. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb begin januari de Qatar Tokio deal geboekt onder het mom van 'te goed om te laten liggen'. Tot nu toe heb ik mij altijd op FB (platinum) gefocussed, maar heb mij de afgelopen weekend op de vraag 'welk OW programma' geconcentreerd. Misschien hebben jullie wat aan mijn opsomming zo ver.

    Omdat de fare 560 tier points oplevert wat bijna gelijk is aan BA Silver lijkt het de moeite waar om hier dit jaar nog tijd en aandacht in te steken.

    BA executive club:
    Geografisch en 'deal technisch' lijkt dit de beste keuze. Er zijn regelmatig goed te positioneren deals vanuit AMS en er zijn slechts 40 tier points nodig voor 1,5 jaar lounge toegang. Ook de triple Avios actie en het household account zijn goede voordelen van BA EC. Nadeel zijn de 4 verplichte BA vluchten en dat ik van een Engelse vriend hoorde dat BA Gold status erkenning vrij minimaal is zelfs bij BA zelf. Hij was ook niet heel positief over het programma en de BA Business class.

    Iberia Plus:
    Niet heel gedetailleerd naar gekeken nog. Voordeel ten opzichte van BA EC is dat je slechts 2 Iberia vluchten nodig hebt per kalender jaar om status te behalen.

    LATAM:
    LATAM biedt op dit moment een status match. Met FB Platunum kan ik matchen naar Black wat gelijk staat aan OW Emerald. Latam geeft geen status bonus op miles gevlogen met Qatar. Daarnaast is herkwalificeren lijkt echter vrij lastig, gezien het feit dat er erg veel verplichte elite dollars en 'flown on LATAM' miles tegenover staan.

    Ik ga sowieso de status match ga doen voor First class lounge toegang in Doha en verder ga onderzoeken of de miles hier plaatsen verstandig is.

    Vraag: weet iemand of het noodzakelijk is om je OW Emerald status op je ticket te hebben staat om de lounge binnen te komen? Of is het tonen van je kaart genoeg?

    Qatar Privilege Club:
    Even kort naar gekeken, maar nog geen conrete conclusies. Programma lijkt qua opzet redelijk op BA EC qua kwalificatie en Tier points en heeft ook een family program. Ze hebben geen status match op dit moment.

    AAdvantage:
    Genegeerd gezien de deevaluatie.

    Iemand toevallig met hetzelfde bezig en heeft nog andere voordelen die ik gemist heb? De blog reeks van Theo is in ek geval heel duidelijk geweest over BA EC.
     
    Nvgfocus, ErwinLansing en jongesander vinden dit leuk.
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Helaas kan je als OWE daar niet in. Zie de uitzonderingen hier.
     
    thomassmit en jongesander vinden dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kaart is genoeg. Bij LATAM krijg je geen fysieke pas, maar ook de "kaart in de app" zou voldoende moeten zijn.

    Zoals @Fripsmaster aangeeft, kun je niet de Al Safwa lounge in. Met een business class ticket kun je wel gewoon de Al Moerjan in, welke beter is dan de OW lounge in Doha.
     
    thomassmit en Fripsmaster vinden dit leuk.
  17. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Bedankt voor jullie antwoorden. Weten jullie hoe de Qatar Airways First Class Lounge is? Daar stond Emerald Tier als toegang requirement bij, vandaar de verwarring. Maar het lijkt erop dat de Al Mourjan Business Lounge sowieso beter is.
    Screen Shot 2017-02-14 at 11.42.31.png
     
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    FYI, ook in die lounge kom je niet in als OWE. Zie de link die ik heb gepost.
     
  19. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Klopt, maar ik heb een Qatar business class ticket, dus de OW status is in dat geval niet relevant :)
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  20. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Goede opsomming thommassmit, erg behulpzaam!
     

Deel Deze Pagina