Welk frequent flyer programma binnen Star Alliance

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Judith, 1 feb 2020.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Intra Europe gaat 20 points per vlucht opleveren. Zolang het LH group airlines zijn zit je goed qua status. Dit artikel geeft je een beeld.
     
    westi en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Duidelijk!

    Maar persoonlijk was ik van plan voor stutus bij Turkish te gaan en veel met LH te gaan vliegen. :)

    Als ik miles and more zo lees is status halen daar nog best lastig als je ook af en toe met andere maatschappijen buiten de LH group gaat vliegen.
     
  3. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Als je veel met LH gaat vliegen dan is Frequent Traveller (Silver) bij Miles & More een prima status om te hebben. Je kan dan wereldwijd alle Lufthansa Business Lounges in. Je kan veel van het design vinden, ze zijn in ieder geval consistent en met een redelijk tot goede F&B. Persoonlijk vind ik de lounges van Swiss nog iets beter.

    Aan boord intra EU is het product wel uitgekleed, meer dan een chocolaatje en een flesje water krijg je niet.

    Op dit moment heeft status bij Lufthansa het voordeel dat je 25% bonus op je status miles krijgt. Oftewel het is 25% makkelijker om status te behouden, dan het te krijgen. Dat zal dan helaas gaan vervallen. Mocht je dit jaar nog status halen, is die de komende 2 jaar nog geldig (t/m feb 2026!). In het nieuwe programma ga je dus naar 20 XP per segment binnen EU, en heb je er 650 nodig om te kwalificeren. BC is 40 XP per segment. Ook hier dus alle mogelijkheid voor 'KRK-achtige runs' in BC om snel richting kwalificatie te gaan.
    Over het algemeen is de vernieuwing een achteruitgang in mijn optiek, met name ook omdat je de helft van de vluchten met LH group moet vliegen om te kwalificeren. Maar met een leuke weekendrun DUS-ZRH-FRA-VIE en retour kan het hard gaan.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2023
    Joost82, Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Thanx! Goede info!
     
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Zie dat ik redelijk naar m'n eigen situatie heb geschreven... De nieuwe status sweetspots zitten overduidelijk in het intercontinentale. Wie 4 x per jaar met overstap intercontinentaal economy vliegt zit op 640 XP (enkele reis is dan 20 + 60 xp). Doe je dat af en toe ook in BC dan wordt het helemaal een eitje.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  7. malateeoll

    malateeoll Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Laatst bewerkt: 5 feb 2024
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    This aggression will not stand, man....
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    "Goedkopere vlucht" je bedoelt dat je in een lagere cabine werd geplaatst dan het originele ticket?
    Ik heb met (geforceerde) omboekingen nog niet eerder gehad dat ze de vlucht(en) niet konden zien.
    Pin mij er niet op vast maar compensatie is alleen als je (veel) later op je bestemming aankomt. Het alternatief wat ze bieden moet wel reëel zijn (Dus 6 keer overstappen is dat niet, 1 keer overstappen zou dat wel kunnen zijn)
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik denk dat dat account alleen maar aan 10 posts wil(de) komen om straks referral linkjes te gaan spammen...
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Dat dacht ik ook. En ik zat met een slokje teveel op aan boord van SQ F, dus dit was de enige reactie die ik kon opbrengen ;-)
     
    Godenzoon14, westi, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina