Wat schaft de pot? (aan boord)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door jphorn, 8 nov 2021.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Klacht indienen, WBC tickets zijn duur genoeg om een fatsoenlijke maaltijd te mogen verwachten.
     
    ppt en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ja erg he!

    @Eagle mijn klacht heb ik vorige week ingediend. Maar denk dat ik onderaan de stapel lig gezirn de andere problemen bij KLM de afgelopen week.
     
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Afgelopen maand een aantal keren op en neer geweest met Delta Air Lines naar/van de VS.
    Als de pax het wenst is het voor de vluchten mogelijk om een maaltijd te kiezen. Zo ben je verzekerd van je keuze en er zijn de extra keuzes beschikbaar. Voor bijvoorbeeld het ontbijt (AMS_ATL) ziet het er ongeveer zo uit;
    [​IMG]

    Tijdens het boarden is er een welkomstdrankje en na het opstijgen start de service met een amuse met opnieuw wat te drinken;
    [​IMG]

    Eenmaal aan boord ligt er in je suite een kaart met in het kort het menu voor deze vlucht en een QR code erop. Als je die scant krijg je het volledige aanbod & menu.
    [​IMG]

    Voor de eerste trip (AMS-ATL) was het de charcuterie plate geworden;
    [​IMG]

    Daarna is het tijd voor het toetje, in dit geval een Nederlandse stroopwafelcake & Sundea ijs
    [​IMG]

    Hierna zijn er in de galley diverse snacks te vinden zoals shortbread cookies, Hershesy chocolade repen, chips, bananen enzovoort.
    Als je nog plaats hebt komt de crew halverwege de vlucht langs met de welbekende warme koekjes met chocoladestukjes.

    Tegen het einde van de vlucht is het tijd voor de pre-arrival, de opties op deze vlucht waren:

    Stel uw eigen signatuur-hamburger samen
    ons speciale rundergehakt met een briochebroodje, Beemster Royaal kaas, en gekaramelliseerde uien geserveerd met augurken, sla, tomaat, gerookte zwarte peper aioli en aardappelsalade met kappertjes

    of

    Warm gerookte IJslandse zalm
    met zeewiersalade en soja chili dressing

    [​IMG]
     
    jphorn, Timo, MichaelNight en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Plus wat foto's van andere Delta Air Lines vluchten afgelopen maand;
    [​IMG]
    ATL-PHX short ribs & cheesecake

    [​IMG]
    AMS-ATL Pan fried halibut

    [​IMG]
    MSP-AMS rotolo spinach & artisjok

    [​IMG]
    SLC-AMS Amuse & soep & salade

    [​IMG]
    SLC-AMS Cod miso entree
     
    Carel1, Timo, jphorn en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    [​IMG]
    SLC-AMS dessert

    [​IMG]
    SLC-AMS ontbijt
     
    michiel1, jphorn, MichaelNight en 12 anderen vinden dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Ziet er goed uit.
    Ik ben zelf een matige eter omdat ik niet zo'n snelle spijsvertering heb. Hier kan ik echt 3 dagen op teren...
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.312
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Je kunt wel zien dat Delta echt met kop en schouders uitsteekt boven American en United zeg!
     
    jphorn, MichaelNight, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    De laatste keer dat ik met Delta vloog vond ik de catering in de economy ook al goed, deze foto's die ik hier nu zie zien er ook erg goed uit ja!
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik kan die foto s van grouchy niet zien. Jullie nog wel? Ik zit nu op mijn werk ..zal wel aan PC of netwerk liggen..
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zie ze wel
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik zie ze nu ook..Ik denk dat vannacht het netwerk/pc op mijn werk wist dat ik met andere dingen bezig was dan mijn werk...:D:D. Ik ben op dit moment in Lounge25 en kan ze nu wel zien..
    upload_2022-5-14_14-33-27.png
     
    Carel1, Grouchy, Tommy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    AMS-LAS 14 mei

    Currysoep was wel lekker, vegetarische potjes mwah.

    Off-topic: aan het einde van de vlucht was het water op. Dus kregen passagiers een fles Spa blauw om de handen te wassen…
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Timo, MichaelNight, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Zulke dingen passen goed op de weg naar de Duurzame airline..
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik begrijp de cateringlogica niet zo bij economy in AF. Vanmorgen tijdens GOT > CDG, een 2 uur vlucht, stond er alleen een microscopisch klein koekje op het menu. Daarna op de 45 minuten CDG>AMS 2 rondes met sandwiches. Crew rende als een malle door de cabine vanwege tijdgebrek..
     
    Carel1, Grouchy, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    AMS-AUA vandaag
    Prima eten, al kom ik wel steeds weer op de zalm uit… Toch jammer ik bij klm al lange tijd geen fatsoenlijk vleesgerecht op de kaart heb gezien.

    Wel positief is dat de hamburger bij de laatste maaltijd voor de landing niet meer vega is. Deze hamburger was gewoon lekker!

    33942070-A230-41EA-81A1-45F2296D8C61.jpeg F0B07C63-A544-41AD-8B70-03CF2E6B88BE.jpeg 591E6EC5-E8B7-4F8B-B5A2-C8F6E3933DCE.jpeg 2DF8078F-7353-4FAC-9417-C24D651573CB.jpeg 8CECC7DB-AC94-424A-8326-307D04866FCE.jpeg 90B6B3A4-1A26-4E99-B6D6-F1681F1222FB.jpeg
     
    jphorn, michiel1, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    UX 1093 (Air Europa) MAD-AMS, 9-7-2022.

    (ik had de deksels er even moeten afhalen).

    De hummus was erg lekker.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Grouchy, MichaelNight, Eagle en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    We zaten overigens al vol, want het eten in de Puerta del Sol Lounge was werkelijk geweldig. En dan heb ik niet eens foto's van de pasta, vis en soep.

    De schaaltjes zijn kant en klaar.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MichaelNight, Grouchy, Eagle en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Wat meer TATL en US domestic vluchten in mei gehad. De meeste waren met Delta, oorspronkelijk plan was allemaal met Delta maar voor DL161 gaf Delta aan dat een inkomende vlucht vertraging had en op Schiphol liep het ook niet lekker. 15 Minuten later was de vlucht omgeboekt door de Delta agent naar DL9391/KL655.
    Helaas wel met gevolg dat de pre-select keuze gemaakt voor DL161 AMS-MSP toedeledoekie was.

    KL655
    Zo te zien heeft AMS-MSP hetzelfde menu & service als Ready2Board en Eagle hierboven hadden;

    kaas dessert.jpg KLM light meal.jpg klm soup salad.jpg KLM zalm entree.jpg

    De soep/salade was nogal meeh. De zalm sesamsaus was daarentegen lekker en ook het kaasbordje met port smaakte mij goed. De hamburger met merinque taartje een paar uur later was ook goed te verteren.

    Volgende vlucht was een DL domestic vlucht naar AUS, ook daar was er een hamburger (& mayonaise, ketchup, mosterd) met cheesecake te verkrijgen (plus twee andere keuzes). Was wel benieuwd naar het verschil in presentatie en smaak. Dus hop 2 maal een hamburger die dag op 40000ft.
    DL hamburger MSP AUS.jpg
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2022
    jphorn, Eagle, MichaelNight en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Delta gebruikte in mei nog steeds de menukaarten & QR code voor het uitgebreider menu, waarbij het menu op TATL vluchten voor 2-3 gerechten hetzelfde is en 2-3 gerechten weken wat van elkaar af op m'n AMS-USA en BOS-CDG, MSP-CDG, SLC-AMS en DTW-AMS legs in mei.
    menus.jpg

    Voor DTW-AMS was één v/d pre select keuzes bijvoorbeeld de pappardelle pasta voorafgegaan door een amuse, soep, salade en brood. Dessert is vaak een cheesecake, opera cake, lemon tart ofzo en ice cream sundea's
    amuse.jpg soup salad bread.jpg pappardelle pasta.jpg dessert Delta.jpg

    Pre-arrival zijn er dan 2 keuzes voor het ontbijt; overnight oats, quiche, egg white omelet enzovoort
    ontbijt DL.jpg

    Domestic is keuze uit drie opties, helaas op sommige out stations krijg je de keuze uit 3 boxen zoals deze met daarin een Brie focaccia sandwich
    DL brie focaccia sandwich.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 12 jun 2022
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    BON-AMS WBC

    Diner was prima, maar wederom op de zalm uitgekomen. Ontbijt was een positieve verrassing, de bagel was erg goed te eten.

    EABA5864-1E0F-495F-9E65-360E5CB81755.jpeg 6B3301C0-4455-4FE0-A7E1-AFC9DF2E7174.jpeg 262D72CF-8670-4B06-B881-A321DB45398C.jpeg 6CAD518D-4ACD-4F50-B27C-7CE1366C8B64.jpeg A917166A-37E7-48D7-93B3-25DF331FCB3D.jpeg
     
    jphorn, Grouchy, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina