Wat schaft de pot? (aan boord)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door jphorn, 8 nov 2021.

  1. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    63
    Route: JFK-CDG
    Datum/tijd: 12-12-21; 23:45
    Airline: Delta
    Klasse: BC
    Maaltijd: een of ander soepje met mais (niet eens heel slecht); biefstukje (erg goed!!) met aardappelpuree en boontjes (deze laatste helaas niet gaar). Salade en een broodje. Toetje: choco ijs van Haagendazs. Zie foto.

    Ps. De maaltijden in de EBC zijn de laatste 2 maanden wel verbeterd. Zo doen ze de verpakte broodjes van voorheen nu voor je uitpakken en verwarmen, en krijg ik zelfs op de korte vluchten (CDG-DUS) een echte maaltijd ipv de kaasknabbels , koekjes of de choco sticks.

    9969FE59-7A31-4703-AB01-D019CEF7A13B.jpeg
     
    jphorn, VinceG, Grouchy en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.092
    Leuk Bevonden:
    950
    Trofeepunten:
    143
    Ja in de galley hebben ze vaak wel kleine zakjes chips of nootjes etc inderdaad, maar miste vooral nog een light meal tussendoor zoals een broodje of iets dergelijks op een 11 uurs vlucht.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Nu vloog ik economy vanuit Cairo, en de pasta met zalm smaakte verassend goed, maar dat was ook de enige keer dat er een service kwam.
    Je kon zelf drinken pakken uit de galley, dat werd niet actief gepromoot, en er waren verder geen zoete of hartige snacks, ook bij de vraag werd er aangegeven dat deze er niet zijn.
    Op de vlucht met KLM vanaf Amsterdam was er wel een snackbox achterin, en daar waren zelfs mijn geliefde per stuk verpakte stroopwafels aanwezig, als ze die nou weer gewoon op de korte hopjes introduceren zodat we klaar zijn met die kansloze kokosmakronen of ander deeghap wat als koek moet doorgaan komen we al een stuk verder.
    De enige verbetering is dat het cupje water nu een flesje is, die overigens steevast bij een transfer controle op Schiphol als verdacht wordt aangemerkt, (zowel bij de verplichte als je uit Non Schengen komt of de random van Schengen naar non schengen) ik leg deze nu zelfs apart maar ook dan gaan ze deze apart screenen, al ben ik allang weer blij dat een flesje water of cola ook bij een transfer mee mag.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Transfercontrole o_O? Op welke jihadi-terror-lijst sta jij dan? Afgelopen 2 maanden een keer of 6 transfer Schengen/Non-Schengen gedaan op AMS, 0 controle... Om overstap op AMS maar van te zwijgen in Schengen...
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Het gaat op basis van random en ze hebben een quota dus ze moeten er een paar uitpikken.
    Enkel in Tel Aviv krijg ik een gerichte volledige behandeling bij zowel binnenkomst als vertrek. En ze weten heel goed wat ik doe, ze zijn niet gek maar bij de profilers is mijn reishistorie een probleem dat ik ze het niet eens kwalijk kan nemen.
     
    VinceG en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Ah oke, check.....
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vancouver- Amsterdam afgelopen nacht:

    Voorgerecht, de soep was erg lekker, het broodje heel droog en de sla vrij saai.
    20211218_170124.jpg

    Hoofdgerecht, een vega pasta met geitenkaas. Het was verrassend lekker maar wel heel machtig allemaal, beetje zwaar op de maag.
    20211218_171836.jpg

    Ontbijt, de croissant leek wel karton, de eierschotel smaakte zoals ie eruit ziet, ook al zo uitgedroogd. De service was wel goed, en de drankjes smaakten lekker dus verder niet klagen :):cool:
    20211219_074249.jpg
     
    Grouchy, jphorn, VinceG en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    De reden waarom ik niet meer naar Israel ga. Een blik in mijn paspoort en ik mag weer 3 (!!!) uur op het vliegveld hangen. Dan denk je dat ze graag willen dat je het land uit gaat maar ook bij het vertrek duurde het erg lang en moest ik rennen om mijn vliegtuig te halen. Eens maar nooit meer.
     
    Ruut en Tim82 vinden dit leuk.
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1.206
    Trofeepunten:
    203
    BON-AMS vannacht

    Voor het eerst dit jaar op deze route weer pre departure drinks.

    Na vertrek een prima smakend stukje zalm.
    1427AC57-A51A-43E7-9B9E-0C727ABE4BAA.jpeg

    Voor de landing een standaard ontbijtje. Croissant smaakte lekker vers.
    129614F6-BB97-4E4B-A824-CA52B2B99FD8.jpeg
     
    Grouchy, jphorn, Urbanjazz en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wat een verschil tussen jouw en mijn salade!
     
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    63
    AMS-JHB. Had vooraf vega gereserveerd maar de vegetarische verrassing op het menu trok mijn aandacht dus ik heb voor het normale lunchmenu geopteerd.
    Voor bloemkoolsoep, was lekker en met een goed verhaal. Het hoofdgerecht met de jackfruit onder de maispannekoek was echt een topper imho.
    Standaard kaasplankje na. Tussendoor nog een ijsje en helaas was de vegaburger voor de landing al op dus kreeg ik een soort van kikkererwtensauzijzenbroodje voorgeschoteld. Dezelfde als ik normaal in de EC zie, opzich niet vies maar dat was wel een beetje een tegenvaller.


    PXL_20211221_110234233.jpg PXL_20211221_113045415.MP.jpg PXL_20211221_145440217.MP.jpg PXL_20211221_185603067.MP.jpg
     
    Tim82, Grouchy, jphorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.636
    Leuk Bevonden:
    3.293
    Trofeepunten:
    508
    Urbanjazz, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  13. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    KLM mag binnen Europa toch echt wat meer zijn best doen wat betreft maaltijden. AMS-KRK was de famous caesar salad die al sinds de pandemie geserveerd wordt. KRK-AMS de famous ‘cold cuts’. Cabin crew was uitstekend en maakte een hoop goed.

    Ben overigens blij om te zien dat AF op korte vluchten (zoals AMS-CDG-AMS) weer een volledige service aanbiedt met een fatsoenlijke maaltijd - zij het nog steeds met papieren bekertjes…

    341CF139-614A-48B2-AC06-3D79F6E6ADFB.jpeg
     
    Thijsk, Tim82, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    De afgelopen maand met KLM 2-maal de 'Bulgur salad' intra-EU in December tegengekomen;
    Bulgur salad kl.jpg
     
    Tim82 en Carel1 vinden dit leuk.
  15. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Wat vond/vindt je ervan? Ik kreeg ‘m vrijdagavond als ‘cadeautje’ omdat business leeg bleef en vond het best een aangename verrassing.
     
  16. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    63
  17. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Bulgur salade is wel ok voor iets vegetarisch, dacht dat ze hem in 2020 ook al hadden.
    Verder hou ik er niet van als anderen mij vegetarische voedingskeuzes proberen op te dringen, in Azië & Amerika heb je meestal tenminste (vooraf) de keuze uit 2/3 maaltijden.
     
    Thijsk, Daeni, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    De afgelopen 4 dagen schaft het vaak helemaal niks in BC bij AF :(... of het eten is niet meegegeven vanwege de bekende Franse stakingen, of de champagne is op, of ze beroepen zich op de nieuwe maatregelen (gaan pas in vanaf 3 januari), of de crew staat op het punt om een wilde staking te doen (vandaag meegemaakt) als het een keer niet geregeld wordt want ze krijgen zelf geen eten mee...

    Ach, doet mn milesconto wel weer goed, maar soms zou je toch wel graag wat willen nuttigen, zeker bij vertragingen en connectieproblemen waardoor je niet de lounge inkan omdat je Usain Bolt na aan het doen bent bij CDG 2F.... (heel irritant bv vandaag de ondergrondse doorgang van 2F naar 2F was gesloten :mad:, weer terug bovenlangs om in 5 min je aansluiting nog te kunnen halen (F80 naar F21)... )...
     
    Thijsk, Roberto, jphorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1.206
    Trofeepunten:
    203
    AMS-BON wbc vandaag

    Weer exact hetzelfde menu als de vlucht naar BON van 4 weken geleden. Toch echt jammer dat KLM niet iets meer variatie in de menu’s kan aanbrengen.

    Maar weer voor de zalm gegaan, smaakte prima. Voor landing weer de vega hamburger, dat ding begint me wel steeds meer tegen te staan.

    Helaas bleken de gerechten voor het ‘tussendoortje’ niet aan boord te zijn gekomen. Dus geen broodje kroket of ijsje halverwege de vlucht. In plaats daarvan een droge sandwich eiersalade uit de economy die echt niet te eten was. Volgens de stewardess moest ik dan maar stroopwafels pakken. Is het kinderachtig om hier een klacht voor in te dienen?
    93B18FE9-1754-4A79-88C9-49B86EC9CE52.jpeg
     
  20. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Nee
     
    MoonJ, lloydje33, Eagle en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina