Wat schaft de pot? (aan boord)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door jphorn, 8 nov 2021.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.380
    Leuk Bevonden:
    3.316
    Trofeepunten:
    483
    Ja, het is behoorlijk uitgebreid allemaal. Kwam er later nog achter dat er vooraf nog extra gerechten te bestellen zijn die niet op het menu staan.

    In februari voor het eerst met EVA Air gevlogen en het is qua F&B allemaal erg goed voor elkaar. Enige nadeel is dat ze vrijwel altijd vertraging hebben vanaf AMS.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.177
    Leuk Bevonden:
    1.019
    Trofeepunten:
    223
    Terugreis na een weekje San Andres via Bogota met de KL749.

    Zie menukaart voor de gerechten, zelf de gesneden ossenhaas gekozen en die smaakte prima.

    Wat deze vlucht erg aangenaam maakte was de enthousiaste en heel leuke crew. Een heuse wijnproeverij aan boord had ik nog niet eerder meegemaakt:cool:

    IMG_7654.jpg IMG_7659 2.jpg IMG_7661.jpg IMG_7665.jpg IMG_7671.jpg IMG_7669.jpg IMG_7667.jpg IMG_7666.jpg IMG_7654.jpg IMG_7659 2.jpg IMG_7661.jpg IMG_7665.jpg IMG_7666.jpg IMG_7667.jpg IMG_7669.jpg IMG_7671.jpg IMG_7665.jpg
     
    Daeni, Grouchy, Jeroen23 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Dat ziet er ook nog eens smakelijk gepresenteerd uit – genoeg gerechten voorbij zien komen die eerder uit de bedrijfskantine komen dan aan boord van business geserveerd worden. En grappig dat ook op de terugreis nog Hollandse boer'n yoghurt gecaterd wordt – en niet de lokale variant.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik ga het meemaken. Normaal gesproken vlieg ik terug met AF. Naast werk technisch is het eten een stuk beter en de wijn zeker. Ze zijn nooit te beroerd om beide rode wijnen ff te laten proeven. En hun eigen mening te geven (in een nette manier )

    Hoe vond je de lounge? Ik weet niet of de diamond lounge beter is dan de el dorado lounge. De bar in de el dorado loung was wel goed voorzien.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.177
    Leuk Bevonden:
    1.019
    Trofeepunten:
    223
    Vloog dit keer heen met AF en terug met KLM.
    Ben het met je eens dat de kwaliteit eten bij AF beter is en ook de crew meer wijnkennis heeft.
    Het "diner" vlak voor aankomst op BOG was bij AF kipfilet met boekweit in een of ander tomatendrapje, zag er niet uit en zo was ook de smaak. Dit was echt economy eten in een schaaltje, jammer.
    KLM heeft mij aangenaam verrast met goed eten en een heel leuke crew.

    De El Dorado lounge vind ik tegenvallen. Hij is groot, druk en voor een warme maaltijd moet je betalen. De bar achterin vond ik prima.

    Copa lounge is een eenvoudige kantine met wat snacks en drankjes.
    Dan heb je nog de Amex "lounge", een afgebakend deel tussen de gates waar ze dit keer geen snacks of drankjes hadden. Daar zit je dan, in een soort van Amex etalage...

    Mijn favoriet is de Latam lounge, toegankelijk met PP. Goed assortiment drank, kleine maar smakelijke hapjes en uitzicht op de landingsbaan.
     
  6. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    @Ruut

    De before arrival maaltijd is meestal nooit de beste maaltijd aan boord. Helemaal omdat ze ook niet echt de tijd hebben om fatsoenlijke op te dienen. Zelf rust ik liever zo lang mogelijk dan een redelijke maaltijd te hebben.

    Overigs vond ik de before arrival maaltijd van KLM. ook erg matig met een klein beetje fruit, geen yoghurt en iets wat op een wentelteefje leek. Daarnaast een pakje van de goedkoopste crackers uit een Colombiaanse supermarkt. Zal volgende keer ff proberen een foto van het menu van de AF vlucht te maken.

    De crew is over het algemeen wel het beste aan KLM vluchten. Al had ik een crew met hoge gemiddelde leeftijd, dan heb ik het soms gevoel van dat ze denken dat vroeger alles beter was. Of minder hard te hoeven werken. ;) Dinner service duurde bij elkaar iets van 2 uur. Altijd lang moeten wachten op volgende service. Omdat ze alles in 1 keer willen doen. Dan heb ik liever AF waar ze toch wat meer op een formele manier naar service kijken.

    El dorado zou je een gratis maaltijd moeten hebben. Maar je was er via PP denk ik? Dan kan ik mij voorstellen dat je het moet betalen. Niet dat ik de lunch nou daar erg goed vond. Copa is idd net een kantine en dan was die in Bogotá nog redelijk, in Panama is die echt een ramp. Een konijn voelt zich daar misschien thuis met al de groente. Maar zelf geef ik de voorkeur aan iets anders. iid LATAM is wel leuk om te zitten, maar dan zit toch liever in de diamond lounge van Avianca. Ook uitzicht op de ramp en best redelijk eten. Al is de drank voorraad niet heel erg groot zoals die van El dorado lounge bar.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1.206
    Trofeepunten:
    203
    AES-AMS

    Een bakje wortels moet doorgaan voor een maaltijd…
    IMG_7510.jpeg
     
    MilesHunter, Grouchy en Ruut vinden dit leuk.
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind het er vele malen smakelijker uitzien dan de droge krentenbol die ik laatst op EBC kreeg. En als vegetariër maken wortels me nog blijer :D
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.824
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Deze wortelsalade mag men inderdaad houden. Die is echt niet weg te hachelen, en dat zal toch ook de crew wel opvallen dat de brave passagier die het wel probeert eigenlijk altijd na een paar happen het doosje maar weer inlevert.

    Er is trouwens wel een goede variant, de garnale met sweet chili noodles en cashewnoten in het bakje erbij is wel te doen.
    Van de Macarons vindt ik er eigenlijk maar eentje lekker, maar goed, wat minder dit soort dingen eten is beter voor mij.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.606
    Leuk Bevonden:
    2.443
    Trofeepunten:
    583
    AMS-YUL KLM
    Soepje was prima, proeverijtje ook, pre-arrival meal is de caesar salade okay.
    Wijn tja das niks bijzonders bij KLM.

    YVR-CDG AF
    Prima gegeten, steak was iets te ver done. Fijn is dat AF espressomachines heeft, goede wijnen ook.

    CDG-AMS KLM
    Wanders ontbijtbox overgeslagen:rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • AF 1.jpg
      AF 1.jpg
      Bestandsgrootte:
      53,5 KB
      Weergaven:
      37
    • AF 2.jpg
      AF 2.jpg
      Bestandsgrootte:
      105,3 KB
      Weergaven:
      40
    • AF 3.jpg
      AF 3.jpg
      Bestandsgrootte:
      74 KB
      Weergaven:
      38
    • AF 4.jpg
      AF 4.jpg
      Bestandsgrootte:
      45,2 KB
      Weergaven:
      38
    • AF 5.jpg
      AF 5.jpg
      Bestandsgrootte:
      65,3 KB
      Weergaven:
      35
    • KLM 1.jpg
      KLM 1.jpg
      Bestandsgrootte:
      84 KB
      Weergaven:
      38
    • KLM 2.jpg
      KLM 2.jpg
      Bestandsgrootte:
      88 KB
      Weergaven:
      40
    • KLM 3.jpg
      KLM 3.jpg
      Bestandsgrootte:
      58,8 KB
      Weergaven:
      38
    • KLM 4.jpg
      KLM 4.jpg
      Bestandsgrootte:
      71,9 KB
      Weergaven:
      43
    • KLM Menu.jpg
      KLM Menu.jpg
      Bestandsgrootte:
      47,7 KB
      Weergaven:
      38
    Daeni, Eagle en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  11. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1.206
    Trofeepunten:
    203
    AMS-AUA/BON

    Goede gerechten, de asperges waren erg lekker.
    IMG_7675.jpeg IMG_7678.jpeg IMG_7680.jpeg IMG_7682.jpeg IMG_7687.jpeg
     
    michiel1, Daeni, Sandor en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
  13. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    63
    Vlucht van CDG naar HER met AF . Pasta met zalm, was niet verkeerd. De Paris-Brest vind ik zelf een geslaagd toetje..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Die Paris-Brest heb ik bij geen enkele bakker in Parijs zo lekker kunnen vinden als aan boord van AF. Hoop er elke keer op :rolleyes:
     
    MilesHunter en Sandor vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.824
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Dit vind ik zelf weer een van de mindere gerechten de pasta met zalm, hoewel de hartige pannenkoekjes als ontbijt nog lager staan.
     
  16. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Overigens vind ik het wel een enorme verbetering dat er 'menukaartjes' worden bijgevoegd. Vaak genoeg meegemaakt op de EU vluchten dat het personeel er ook niks van wist te maken (en als vegetariër extra onhandig).
     
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    63
    Vegetariër in (W)BC blijft een gok, helemaal als je laat een upgrade pakt.
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.636
    Leuk Bevonden:
    3.293
    Trofeepunten:
    508
    Twee woorden: Cedric Grolet
     
    Menno vindt dit leuk.
  19. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Heeft iemand onlangs met KLM Premium Economy gevlogen en een idee heeft van het menu? Vlucht vanuit Amsterdam. Over 2 weken op reis met een puber van 11 jaar die niet alles eet. Kan ik alvast een beetje voorbereiden of een noodpakketje meenemen aan boord.
     
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    In Maart van Amsterdam naar Chicago de vegetarische optie. Was aanmerkelijk lekkerder dan op de foto te zien is. Catering is vaak wel flexibel, dus als je puber toch liever gewone pasta met saus heeft, kunnen ze vast wat uit economy trekken ;). Goeie vlucht!
    IMG_8174.jpeg
    IMG_2450.jpeg
     
    Rem76 en Ready2Board vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina