Wat schaft de pot? (aan boord)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door jphorn, 8 nov 2021.

  1. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Ik had deze vlucht afgelopen zaterdag met een totaal ander menu. Had de vis gekozen. Presentatie en smaakervaring komen overeen met wat jij beschrijft. Catering ex PBM is altijd minder van kwaliteit.
    Jammer dat ik dan geen evaluatie krijg om in te vullen, wel op de heenweg, maar toen was alles prima in orde.
     
  2. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Over die evaluatie: van de afgelopen 8 vluchten die ik met KLM heb gemaakt hadden er 7 standaard vertraging van minimaal 25 minuten. Bij geen enkele vlucht gevraagd om een evaluatie in te vullen. Je kan het al raden: bij de enige vlucht die geen vertraging had, zat de mail voor een evaluatie al direct na landing in de mailbox ;).
     
    VinceG, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik sport redelijk veel en van deze hoeveelheden krijg ik niet echt een vol gevoel. Zou niet de eerste keer zijn dat ik in business class moet vragen om extra eten.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ja maar dat is standaard. Als het niet volgens plan loopt dan willen ze niet beoordeeld worden. Zo krijg je 5 sterren skytrax! :D
     
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    AMS - CDG | KLM Business Class
    IMG_3109.jpeg Yoghurt met Granola: smaak was best oké maar helaas teveel granola in verhouding met de yoghurt. Nu 50/50 maar had beter 75% yoghurt en 25% granola kunnen zijn. Fruit was ijskoud en druiven (druif?) helaas niet pitloos. Dat gele ding links onderin zag er uit als een zeem maar bleek ei te zijn met daarin witte bonen. Een hap was meer dan genoeg. Als kers op de taart me verslikt in de gortdroge 'kaas'crackers.

    Wat valt er verder over te zeggen? Onzinnig veel verpakkingsmateriaal: kartonnen deksel, kartonnen doos, plastic deksels op elk product. Maar wel héél milieubewust: bamboebestek en zout & peper in een envelopje in plaats van de plastic klompjes.

    CDG - ATH | Air France Business Class
    IMG_3135.jpeg
    IMG_3137.jpeg Als KLM inspiratie nodig heeft om hun maaltijden te verbeteren hoeven ze niet eens buiten de deur te kijken: hun Franse zus doet het oneindig veel beter. Wat een presentatie! Ei was stevig aan de buitenkant maar zacht van binnen, het eigeel liep er gelijk uit als je hem opensneed. De saus, creme en zucchini was in de juiste balans en de kaas heb ik bij eerdere vluchten ook gehad maar smaakte zoals altijd erg lekker. Croissant was warm en heerlijk knapperig (beter dan in KLM Crown Lounge en Air France 2F Lounge) en ook het broodje was perfect vers. Yoghurt was simpel, maar met een kwak jam er in zelf op smaak te maken. Lekker!
    Bovendien alles zeer milieubewust: borden zijn af te wassen en te hergebruiken, tevens als het gewone metalen bestek. Een maaltijd zoals het hoort in Business Class.
     
    arjen05, Ruut, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    CDG-BCN in EBC.
    Ook bij AF heeft het vega virus toegeslagen. Op de heenweg een gepocheerd ei, 2 soorten kaas, broodje.
    BCN-CDG in EBC
    Wederom geen vlees. Zalm, 2 x kaas, broodje.

    Ik weiger te eten in het vliegtuig als er geen vlees-keuze is. Kan dus niet vertellen of het lekker was maar de meeste passagiers aten het op
    Gelukkig was er zowel op CDG 2F als de lounge in BCN wel gewoon keuze uit vlees, vis en vega.
    Dus geen honger gehad.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Toch grappig; vloog vorige week AF economy vanuit DXB en het eten was echt een dikke min. Kip met aardappels drijvend in de olie, en de olie was ook nog eens fijn over de hele tray gelekt. To be fair, de vis-optie met rijst zag er beter uit. Daarna nog een broodje komkommer met paturain o.i.d. De broodjes kaas van KLM zijn stukken rijkelijker belegd dan dat broodje. Wel een lekkere smoothie erbij, maar goed. Ook drankservice was tot een minimum beperkt.

    In de 2F lounge zo rond 17.00 u geen warme hap te krijgen, een pompoensoep daargelaten. Mijn collega concludeerde dat de catering bij KLM beter voor elkaar is...
     
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Exclusiviteit van het eten is bij AF in de lounge zeker hoger, maar op het vlak van 'even een goede bodem leggen' heeft de KL lounge catering mijn voorkeur.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Na de lunch vanaf 15.00 tot 19.00 is het aanbod in de 2f lounge minimaal, sls men stipt om 19.00 de warme opties neerzet is het altijd wel een hele bestorming.
     
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    We zijn niet de enigen die het business class eten bij KLM afkraken.
     
    Ruut en Durk vinden dit leuk.
  11. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    dan vergeten ze er nog bij te vermelden dat je het met een paar houtjes naar binnen moet werken
     
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Waardoor “op een houtje bijten” dus toepasselijker is in de shorthaul businessclass dan bij economy. Voor mij in elk geval een reden om toch air france te kiezen.
     
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    AF Premium Economy vanuit AUH: catering identiek aan economy, van keuze tot presentatie. Alleen een glaasje champagne aangeboden kort na opstijgen. Ook weer een tasje met een broodje en een smoothie als pre-landing snack.

    Het heeft me eerlijk gezegd allemaal nog niet kunnen overtuigen bij AF.
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Champagne kun je bij AF ook gewoon in eco krijgen, om verschil te zien zul je AF J moeten vliegen…
     
  15. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Was eigenlijk een prima tocht van AUH-CDG-AMS

    mini biefstukje als ontbijt, ze zalm als pre landing snack hadden ze vanwege mijn vis allergie vervangen voor aan paar plakjes vlees die als crew maaltijd bedoeld was. Opzich erg sympathiek.

    de vega balletjes van KLM waren dan wel weer erg droog
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1.247
    Trofeepunten:
    203
    AMS-AUA/BON KL WBC

    Het broodje kroket midflight is inmiddels verveganiseert. Proefde niet veel verschil met de vlees variant.

    Voor de landing geen hamburger of empanada meer, maar een pokebowl. Deze was erg lekker, de bijkomende ravioli was helaas niet echt mijn ding. Wel fijn om eens een echte verandering van het menu te zien.
    IMG_6375.jpeg IMG_6376.jpeg IMG_6377.jpeg IMG_6380.jpeg IMG_6385.jpeg IMG_6386.jpeg
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Je vliegt deze route best vaak.
    Vind je het ook niet jammer dat je dan in die oude A300-330 zit?

    Vlieg AUA ook regelmatig en kan niet wachten op die nieuwe WBC in de 777:(
     
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1.247
    Trofeepunten:
    203
    Vlieg deze route meestal een keer of 4 per jaar. Inderdaad erg jammer dat KLM hier nu met die oude a330’s vliegt. De stoelen zijn een stuk smaller dan in de 777 en qua privacy vind ik het ook niet ideaal als je werkt tijdens de vlucht.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    In die A330 probeer ik altijd een stoel in het rijtje in het midden te pakken. Geen zin in over elkaar heen kruipen. Misschien zijn we verwend met de 1-2-1 tegenwoordig, maar die 2-2-2 op de Airbus heb ik ook vaak als krap (smal) ervaren. Crew sprak dat overigens tegen als ik ernaar vroeg aan boord.
     
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1.247
    Trofeepunten:
    203
    Sommige crewleden steken hun interne ergernissen niet onder stoelen of banken, maar vooral de oude garde van KL is erg goed getraind op het bagatelliseren van klachten/opmerkingen van passagiers.

    In een A330 lig ik met de schouders klem en in een 777 niet, dus de stoel is gewoon echt krapper. Zal deels aan het model van de stoel liggen, maar de cabine van een 777 is volgens google 56 centimeter breder dan een A330. Dat is toch een centimeter of 9 minder per stoel bij de gelijke 2-2-2 opstelling.
     
    arjen05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina