Wat schaft de pot? (aan boord)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door jphorn, 8 nov 2021.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    Meestal vlieg ik KLM maar ik denk dat ik vaker gebruik ga maken van AF.

    Heerlijk getafeld en vooral het enthousiasme van de FA als je vragen hebt over de wijnen is heel aanstekelijk...

    Dit was m'n vlucht van CDG-AMS in de A350-900.
    Ik heb die avond heerlijk geslapen in Bogota...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Hailstorm, Grouchy, MilesHunter en 12 anderen vinden dit leuk.
  2. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    AMS-AUA/BON

    Erg fijn dat er nu op deze route eens een vleesgerecht is in plaats van vis wat de afgelopen 2 jaar op deze route gebruikelijk was. Het runderstoofpotje smaakte een stuk beter dan het lijkt .

    IMG_4482.jpeg IMG_4487.jpeg IMG_4488.jpeg IMG_4489.jpeg IMG_4490.jpeg IMG_4491.jpeg
     
    Grouchy, michiel1, MichaelNight en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    AMS-IAH
    Ook op deze route de standaard WBC maaltijden. Jammer dat het vleesgerecht weer is vervangen door vis, juist op een route naar de USA geen handige keuze. Hoorde een aantal gasten bij de eerste maaltijdronde al om de hamburger van de laatste maaltijdservice vragen.

    IMG_4755.jpeg IMG_4750.jpeg IMG_4751.jpeg IMG_4752.jpeg
     
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    IAH-AMS
    Op de correctie van enkele typo’s na letterlijk exact dezelfde menukaart als vlucht SFO-AMS een jaar geleden. Tot zover de inspiratie van de KLM afdeling die de menu’s samenstelt. De ‘gegrilde’ kip smaakte overigens nergens naar.

    Vloog in een A330-200 met maar 3 rijtjes WBC. Van de 18 stoelen ook nog eens 6 in gebruik als crew rest. Het geringe aantal WBC passagiers was niet merkbaar in de service.

    IMG_5256.jpeg IMG_5259.jpeg IMG_5260.jpeg IMG_5261.jpeg IMG_5264.jpeg
     
    Grouchy en michiel1 vinden dit leuk.
  6. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    559
    Trofeepunten:
    123
    Eerste keer WBC :D van Amsterdam naar Rio de Janeiro met KLM. En spoiler alert, dit was een groot feest.

    Het hoofdgerecht van vlees en kip was enorm lekker, maar de grootste verassing was toch wel het eten van een broodje kroket(!) en hamburger op deze hoogte :eek:

    IMG_0152.jpeg IMG_0158.jpeg IMG_0160.jpeg IMG_0173.jpeg IMG_0179.jpeg 3A1EE103-37A8-42E9-9079-7D5F09EF653B.jpeg
     
    LordH, Grouchy, ErwinLansing en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    Gisteren naar Bonaire exact dezelfde menukaart.

    Ik ben voor de zeewolf gegaan. Smaakte prima.
    IMG_5307.jpeg IMG_5313.jpeg IMG_5314.jpeg
     
    theflyingrobman, Grouchy en ErwinLansing vinden dit leuk.
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Naar Austin kreeg ik alle drie de tussendoortjes, naar Bogota alleen een broodje kroket. Raar dat het zo afwisselend is wat betreft personeel.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.628
    Leuk Bevonden:
    2.465
    Trofeepunten:
    583
    Ook ik had op de AMS-ORD dezelfde kaart. Ik vond de vis op de vlucht okay, niet geweldig maar ook niet slecht. Soep was wel lekker en toetje vond ik beetje klein. Hamburger was prima.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.628
    Leuk Bevonden:
    2.465
    Trofeepunten:
    583
    Vanuit Toronto naar Amsterdam was de catering beter. Lekker tomatensoepje na takeoff. Ontbijt was okay voor vliegtuig ontbijt. Wentelteefjes bevielen prima. Blijf het jammer vinden dat KLM niet een espresso machine heeft. AF heeft die wel en das toch een stuk lekkerder dan filterkoffie. upload_2023-8-17_19-35-57.jpeg upload_2023-8-17_19-35-57.jpeg upload_2023-8-17_19-35-57.jpeg upload_2023-8-17_19-35-57.jpeg
     
    Carel1, michiel1, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    559
    Trofeepunten:
    123
    Tweede keer WBC, nachtvlucht GRU-AMS. Wederom erg goed gegeten, maar wel minder een spektakel en aanbod dan op de heenreis.

    Als hoofdgerecht gekozen voor de vis met rijst, was erg lekker. Mijn vrouw ging voor de runderribbetjes, daar ook nog een vorkje van mee geprikt en dat stelde ook zeker niet teleur.

    Toetje vergeten de fotograferen.
    IMG_1187.jpeg IMG_1188.jpeg IMG_1190.jpeg

    21AUG2023-GRU-AMS-KL0792.png
     
    Carel1, Sandor, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    CDG - IAD, AF054 in Premium Economy (middagvlucht)

    IMG_2336.jpeg
    Het was eend en wat salade met een heerlijk toetje, dat wel. Niet geweldig maar wel beter dan het eten op de terugreis. Helaas maar 1 maaltijd gehad en voor het landen een klein niet noemenswaardig broodje gehad.
    ----

    IAD - CDG, AF027 in Premium Economy (avondvlucht).
    IMG_2881.jpeg
    Vrij smaakloze maaltijd, salade smaakte echt nergens naar en ook de vis was erg tam. Toetje wel weer erg lekker, maar het ingepakte broodje heb ik maar ingepakt gelaten (en de zoutjes in de tas gedaan). Ik snap nog steeds niet waarom airlines er niet voor kiezen om bij avondvluchten niet een lichte maaltijd op te dienen en dan een stevig ontbijt voor aankomst. Nu was het ontbijt een broodje.

    Zie review over de stoelen in het andere topic.
     
    Grouchy, Eagle, michiel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    IBZ-AMS KL EBC

    Er zat maar weinig smaak aan de sweet potato salad. De warme mini empanadas vond ik niet veel beter.

    IMG_5788.jpeg IMG_5791.jpeg
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Die zoete aardappelsalade weiger ik tegenwoordig.
    De quinoa wortelsalade is wat dat betreft een stuk beter…

    Het bijzondere is dat de maaltijden bij Air France veel meer afwisselend zijn, en wat je krijgt gewoon weg te happen is.
     
    Grouchy en Ruut vinden dit leuk.
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    1.216
    Trofeepunten:
    223
    Binnen Europa weiger ik alles wat KL te eten aanbiedt. In de diverse lounges heb ik tot nu toe altijd wel iets kunnen kiezen wat wel te happen is.
    Kwestie van keuzes en budget en naar mijn mening interesseert het KL helemaal niet. Hoe lang is er wel niet geklaagd over die 1e serie maaltijdboxen zonder dat er iets met de klachten werd gedaan. Ik kreeg zelf medelijden met de FAs die het maar weer aan moesten horen.
     
    Grouchy en Ruut vinden dit leuk.
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    AMS-PBM KL WBC

    Volgens info van KL wisselt het menu elk kwartaal, maar nu zijn 2 van de 3 hoofdgerechten gelijk gebleven aan het vorige kwartaal.

    De rode peper en zout klompjes zijn nu volgens mij ook definitief passé. Het vervangende papieren envelopje is toch wel wat armoedig.

    IMG_5848.jpeg IMG_5851.jpeg IMG_5852.jpeg IMG_5853.jpeg IMG_5854.jpeg
     
    TheFlyingMarco, michiel1 en Grouchy vinden dit leuk.
  17. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    PBM-AMS KL WBC

    Zoals al in het nieuwsbericht was te lezen zijn de warme doekjes per direct uitgefaseerd. Toch weer een stukje afbreuk aan de beleving.

    Blij om weer eens een vleesgerecht op het menu te zien, de uitvoering was echter matig. Ossenhaas was very very well done, echt een taai lapje vlees.

    IMG_6173.jpeg IMG_6172.jpeg IMG_6177.jpeg IMG_6179.jpeg IMG_6180.jpeg IMG_6181.jpeg
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  18. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Waaat geen warme doekjes meer? Dat is wel balen zeg, het mag stom klinken maar als ze met de warme handdoekjes langskomen is voor mij altijd een erg fijn momentje in de vlucht.
     
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    De personal protection pack met wet wipes & hand gel op europese vluchten zijn ook exit.
    Bijna niemand die er naar vroeg aldus de inflight lead op m'n vlucht.
     
  20. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Die verdween meestal in de tas voor gebruik later op de dag :p
     

Deel Deze Pagina