Voordelen reisgenoot?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RickdeJong, 29 jul 2018.

  1. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43

    Ik ben op het moment op schiphol in Crown lounge 52 en is hier binnen wel redelijk druk, verder op Schiphol valt het nog wel mee met de drukte. Voor mij bij de ingang stond een groepje waarvan de helft FB Gold had en de andere helft had geen status en die werden zonder probleem allemaal toegelaten. Daar hoef je je dus denk ik geen zorgen over te maken. Heel veel plezier gewenst in MAN en laat je weten hoe het is afgelopen?
     
    MarcoK vindt dit leuk.
  2. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Het is inderdaad raar dat ze om je fysieke kaart vragen, vooral omdat ze zelf experimenteren met alleen maar de digitale boardingkaart. Maar ja, het blijven mensen die deze dingen bedenken...
     
  3. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Voor Platinum leden zijn kinderen onder de 18 jaar gratis plus er mag 1 gast meegenomen worden. In de praktijk kun je dan met je familie in de lounge als je op vakantie gaat.
     
  4. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb er nooit problemen mee gehad.

    Ik denk dat het ook aan de manier ligt hoe je het brengt. Ik loop altijd gewoon door en 'trek' mijn gast mee. De poortjes op AMS staan niet afgesteld op SP, het ligt puur aan de medewerker.
    Bij een negatief antwoord zeg ik: jawel, daar heb ik voor betaald. Punt.
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dus ook problemen mee, alleen heb je lak aan de medewerkers die er staan. Doen ook alleen hun werk maar, hoe lullig de regels ook zijn. Op het moment dat ze iedereen door gaan laten gaan FF weer mopperen dat dat ook niet de bedoeling is.
     
    Arjan69, Carel1 en Daeni vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Die werd mij eergisteren ook gevraagd. Vond dat erg bijzonder, gezien op mijn (fysieke) boarding pass FF - KL PLAT stond. Dat betekent dat ik bij het inchecken drie uur daarvoor die status nog had :)

    Qua SkyPriority wisselende ervaringen. Amsterdam non-Schengen zoals gemeld geen probleem, gewoon doorlopen vanuit het SkyPrio incheckgebied met gasten. Op Schiphol zit de priority niet in je QR-code verwerkt.
    Brussel Airport daarentegen heeft SkyPriority behalve geprint ook in de QR code zitten. De poortjes voor de priority security daar (en bijvoorbeeld ook op BCN en FCO) lezen de QR-code dus een stempel oid heeft weinig zin, er staat geen personeel bij die poortjes en ze gaan niet open zonder dat priority in je QR code verwerkt is. Heb dat laatst gehad met een vluchtsegment van Air Baltic op KL-ticket, dat levert geen skypriority op in economy met status.

    Ik lees hierboven een paar keer iets over priority door de "douane" op Schiphol. Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt?
    Volgens mij komt na de priority security alles bij elkaar, nog voor de rij van de paspoortcontrole. Ook na landing zie ik geen manier om (BC of economy met status) een priority lane te nemen. Iemand?
     
    lloydje33 en Grouchy vinden dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik ken geen priority lane voor paspoortcontrole behalve dan voor de mensen die privium hebben. Ik heb privium en vind het verdomde makkelijk! Afgelopen vrijdagochtend terug uit de VS en een enorme rij bij de paspoortcontrole waar je vervolgens op je gemak langs loopt. ideaal!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Met de douane wordt priorety security bedoelt ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Yep, en men verwart de douane veelal met de uitgaande Schengen paspoortcontrole door de Marechaussee.
     
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Inderdaad wat vreemd, staat vaak al op je BP & in deze tijd heb ie airlines die afstappen van fysieke kaarten, alles is digitaal.

    "douane"=KMar in je geval?
    De Privium lanes zitten meestal uiterst rechts of links bij de paspoort controle, als het druk is zijn ze niet altijd even makkelijk te spotten (als je niet weet waar je ze staan) plus met de huidige drukte mag je bij vertrek vaak zelf het lintje even omhoog doen bij non-Schengen en dan doorlopen.

    In het verleden heeft insideflyer er ook een aantal stukken over geschreven, waar ook het eea wordt uitgelegd;
    https://insideflyer.nl/privium-basics/
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Precies, alleen is privium een commerciële dienst die los staat van FB platinum / skypriority waar deze post aan refereert, laat staan iets wat (stel je hebt een privium abonnement) ook voor je partner geldt, want je iris, die wordt gescand voor privium, is nu juist iets persoonlijks ;)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina