Vliegen met (kleine) kinderen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Brangeri, 23 nov 2022.

  1. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Ik was de vorige twee keer van elk 10/12 dagen elke keer zo'n 150/160 euro kwijt.
     
    noppie vindt dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Gister gekeken voor twee weken: €144. €126 na ANWB-korting. Taxi zou in ons geval overigens €200 zijn....
     
  3. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Afhankelijk van hoe oud ze zijn en hou vroeg je vliegt is het dan bijna de moeite waard om met de trein te komen en op Schiphol een hotel te pakken.

    Vrouwlief wilde het toch proberen met een kinderstoeltje maar dat doorgeven was wel een aparte ervaring, normale klantenservice van KLM verbond ons door met CARES en die beweerden weer dat normale klantenservice hiervoor verantwoordelijk was?
    Anyway de mevrouw van cares zou wat regelen en met 72 uur zou het er goed in moeten staan. Wij gaan vliegen met een 777 waar rij 52 als het goed is de wat ruimere bulkhead rij is met mogelijkheid tot wiegjes. Leek ons wel een praktische rij met de kleine maar omdat ie met een eigen stoel gaat konden we die stoelen helaas niet reserveren, ook niet telefonisch.
     
  4. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Net maar weer Schiphol Privium 6 Valet Parking geboekt. Via de ANWB met annuleringsoptie scheelt het iets meer dan een tientje, dat vind ik de moeite niet :D
     
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Rij 52 is bij een 777 in het midden toch de rij met de wiegjes enzo?

    upload_2022-12-17_14-1-1.png

    Het leek ons ook de meest praktische rij maar ook telefonisch kunnen ze ons niet op die rij plaatsen, ook al vliegen we met een <2-jarige.
     
  6. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Zou even terugbellen. Not all operators are created equal..
     
  7. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Heb al twee gebeld, helaas allebei de keren claimden ze dat hun ook niet die stoelen konden selecteren voor ons. Ga het sowieso nog een keer vragen bij check-in, maar handig is het niet op die manier.
     
  8. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Wat vreemd en vervelend. Mijn ervaring is dat als je KLM belt, ze het dan aanvragen bij de ticketafdeling. Het ligt er dan aan hoeveel andere (jonge) kinderen er meevliegen, waarbij baby's voorrang krijgen (is mij verteld) op oudere kinderen onder de 2. Het is me tot nu toe (een baby kreeg voorrang) op één keer na altijd gelukt om die stoelen te krijgen, terwijl het me opviel dat er toch flink wat baby's niet daar zaten. Mogelijk is dit niet bij iedereen bekend of hadden we geluk (waarmee het proces meer op willekeur gebaseerd zou zijn dan logica).

    Wat je nog zou kunnen proberen: zolang er geen kruisje op die stoel staat, is de stoel dus niet bezet. Ik heb KLM'ers aan de telefoon gehad die duidelijk ook kinderen hebben en heel begripvol waren en hun best gingen doen. Maar ook KLM'ers die duidelijk geen kinderen hadden en ik niet heel empathisch vond. Ahum...

    Ze houden die stoelen zo lang als mogelijk/laat als mogelijk voor vertrek 'vrij' voor mensen met jonge kinderen. Daarna gaan ze in de verkoop. Er zat een jonge gozer die stage ging lopen naast ons toen we in augustus naar CUR vlogen. Hopelijk lukt het alsnog.
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ja ik zag dat er al 1 kruisje stond, morgen nog maar eens bellen, en wellicht de vraag wat anders stellen. Of we een babystoel kunnen reserveren ipv rij 52. Het gaat zeker niet via KLM CARES?

    Wellicht dat het nu wat lastiger is omdat de dreumes wel z'n eigen ticket heeft.
     
  10. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Nee, moet helaas via KLM reserveringen. Toen onze zoon anderhalf was had ik ook een stoel voor hem geboekt, gebeld en de stoelen op rij 30 (we vliegen met een Airbus) gekregen. Het kan ook zijn dat je vlak voor vertrek meer kans maakt, maar dan zou ik wel zorgen dat je een plan B hebt…
     
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Plan B is waar we nu zitten, de hele rij aan de zijkant met z'n drieën.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  12. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik was hier nog een kleine update verschuldigd. Helaas geen rij 30 of 52 kunnen boeken.
    Het was met z'n drietjes aardig uit te houden aan de zijkant, de Stokke Jet Kids bleek wel een uitkomst, hij heeft eigenlijk niet echt geslapen tijdens de dagvlucht maar het gaf hem wel iets meer ruimte. Hopelijk gaat dat op de terugvlucht wat beter want hoe langer de vlucht duurde hoe lastiger het was om hem tevreden te houden, gelukkig was de crew erg meewerkend.

    Tot slot nog een tip, als je met twee ouders vliegt bestel dan van tevoren een vega maaltijd, dan krijgt een van de twee eerder z'n eten en kan die eten en helpen als ze langs komen met de reguliere maaltijden.
     
    MoonJ, Dan1, mitchelldejong en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Goedemorgen! Allereerst wens ik iedereen een mooi, gezond, liefdevol nieuw jaar toe met vele mooie reizen :) En dan nu, terzake ;)

    Gister op de valreep een lang weekend naar Alicante geboekt met mijn gezin, een stad die ik al lang op mijn lijstje heb staan. Nu was mijn aanname dat ik hiermee ook de nieuwe exorbitant hoge vliegtaks zou ontwijken. Al zag ik net dat de ticketprijzen 'slechts' €5 zijn gestegen en ik me afvraag of de wijzigingen wel zijn doorgevoerd in de systemen van de airline....

    Helaas heeft KLM een onmogelijk en zeer ongunstig vliegschema, wat blijkbaar ook leidt tot bizarre ticketprijzen. Dus met frisse tegenzin uitgekomen bij "prijsvechter" Transavia, een airline die ik liever mijd en waar ik sinds 2019 al niet meer mee heb gevlogen (na een negatieve ervaring en ook vanwege hun dramatische ticketvoorwaarden gedurende de COVID-pandemie). Voordeel is wel dat we vertrekken vanaf Rotterdam - The Hague Airport. Aangezien ik de vliegtuigen vanuit mijn zolder kan zien opstijgen en landen, praktisch hier aan de overkant wat op zichzelf weer voor een relaxte reiservaring zorg :D

    Het boekingsproces verliep helaas ronduit dramatisch. Om een deel van het ticket met FB Miles te kunnen betalen, moest ik twee enkele reizen boeken. Meerdere keren tijdens het boekingsproces contactgegevens opnieuw invullen, ondanks dat ik ingelogd was. Het 'aanbod' om voor €10 pp al je handbagage in het ruim te krijgen met priority boarding (nee dank je, dat krijgen we toch al met een baby ;) ) Betalen lukte herhaaldelijk niet via mijn laptop, maar wel via de Transavia app (uiteraard na het weer opnieuw vullen van alle gegevens...).

    Wat mij bevreemdt: gekozen voor het basic tarief en een koffer bijgeboekt. Die andere tarieven vind ik niet interessant voor zo'n korte trip en bovendien het geld niet waard (we hebben bijvoorbeeld geen vier koffers nodig). Maar bij de stoelselectie werd ik als 'passagier met baby' verbannen naar de achterste rijen (vanaf 15) en dan alleen de F-rijen aan het raam. We zitten nu op rij 17 met z'n vieren naast elkaar, In 2019 kon ik echter met onze oudste zoon (die toen baby was) wel gewoon de stoelen met extra beenruimte helemaal voorin kiezen.

    Ik ga het sowieso vragen aan de klantenservice. Maar zijn er hier misschien mensen met vergelijkbare ervaringen bij Transavia?
     
    noppie vindt dit leuk.
  14. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Voordat ik een datapuntje ‘vliegen met kinderen van AMS naar AGP’ geef, nog even een Transavia follow up: via whatsapp contact gehad met de klantenservice en ik moet zeggen: erg goede ervaring, hele snelle reactie. Fun fact: Transavia heeft ervoor gekozen het customer experience center niet onder te brengen bij Cygnific. Blijkt dat ik de stoelen met extra beenruimte toch kon boeken, we zitten nu op rij 1. Waarom dat niet via de app kom is mij een raadsel…

    Dan AMS - AGP: eerste keer Privium met de kinderen. Ik kan bevestigen dat je met beide ouders als pashouders present toegang krijgt tot het priority wachtgebied. Mijn vrouw was alleen ter elder ure haar Privium pas én witte pasje voor als je je Privium pas kwijtraakt, kwijtgeraakt…

    Haar vanochtend om 9:45 de Privium Departures Lounge ingestuurd en 5 minuten later stond ze weer buiten met een nieuw pasje! Ik zal dat zo ook nog even posten in het Privium topic.

    Nu nog even zitten in de KLM Lounge (die mag ook wel eens een upgrade krijsen zeg) en dan naar de gate.
     
    noppie vindt dit leuk.
  15. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Vlieg je Transavia met een KL vluchtnummer? of hoe ben je anders KLM lounge ingekomen?
     
    noppie en michiel1 vinden dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Nee, AMS - AGP met KL. Follow up Transavia had betrekking op een eerder bericht/het bericht boven mijn post.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  17. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    In mei/juni met vrouw en kids (1,5 en 2,5) naar Costa Rica. Voor de zekerheid wel een losse stoel geboekt voor onze 1,5 jarige, die niet zo'n schootzitter is. Duurde 50 minuten om dat telefonisch te regelen. Heen met AF, die helaas hebben aangegeven geen Stokke Jetkids Bedbox (of andere 'comfort' voorwerpen die je voor de stoel kan plaatsen) vanwege veiligheid te accepteren aan boord. Terug met KLM die deze wel accepteren.
     
    noppie vindt dit leuk.
  18. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Wij gebruiken altijd een opblaasbaar kussen om de stoel te verlengen tot bed / plek om wat relaxter te kunnen zitten. Bij verschillende maatschappijen gebruikt (KLM, United, Iberia, TUI, vueling) en tot op heden nog nergens commentaar op gehad.

    Bijvoorbeeld: link

    Begin maart heb ik op de punten vluchten in business geboekt, benieuwd hoe m'n dochter dat gaat vinden. Over het algemeen gedraagt ze zich heel goed (2.5 jaar) en ze weet precies wanneer ze in haar stoel moet blijven zitten.

    We hebben haar vanaf jongs af aan direct meegenomen en de volgende vlucht in februari wordt al haar 17e vlucht :p
     
    SvnKngs en BartF vinden dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Heel goed! Wij hebben longhaul tot nu toe alleen Business Class gevlogen met onze dochter. Tijdens de meest recente vlucht had ze een eigen stoel. Zo'n SQ J stoel is breed, maar het kleine meisje op zo'n eigen stoel is wel echt overdone haha. En alleen zitten tijdens de take-off was ook niet zo'n vanzelfsprekendheid. In praktijk was de eigen stoel dus voornamelijk voor het slapen.

    Ook de nodige vluchten in Eco gemaakt, tot ongeveer 3,5 uur. Merk wel dat het op schoot zitten dan uiteindelijk voor beide partijen vermoeiend kan zijn. Nog altijd allemaal prima trouwens.

    Blijf het altijd opmerkelijk vinden hoeveel stof het onderwerp doet opwaaien. Persoonlijk nog nooit problemen ervaren tijdens de vlucht: personeel altijd geweldig en meedenkend ("wie van u wil er eerst eten"), maar ook zeker de medereizigers.

    En tsja, het is voor jezelf wel anders dan voorheen merk ik. Lekker vliegtuigen kijken vanuit de lounge is nu echt beperkt tot een paar minuten, terwijl ik daar voorheen gerust uren kon zitten.
     
    SvnKngs vindt dit leuk.
  20. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Wij hebben vanaf dag 1 altijd een extra stoel geboekt. Nooit overwogen om haar op schoot te vervoeren, simpelweg omdat ik zelf (en mijn vrouw ook) de vrijheid willen hebben om wat te kunnen bewegen en wat te kunnen doen.

    Meestal betekent vliegen een overdaad aan filmpjes voor mijn dochter voor een aantal uur, maar so be it.
     

Deel Deze Pagina