Visum China

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door high_class, 3 jun 2015.

  1. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Wat er op de site niet staat is dat de 144 uur pas begint te lopen om middernacht de dag na aankomst. Als je dus een arrival vroeg in de morgen hebt begint de teller pas te lopen de dag erna. Hierdoor kun je dus een dag ‘extra’ pakken en optimaal gebruik maken van het visum
     
    Thijsk en MartinR vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik begreep dat je vanaf 17 december naar het consulaat moet om je biometrische gegevens af te staan. Ik woon in Roermond, dat is nogal ver weg. Echter zit hier in Dusseldorf ook een consulaat. Iemand een idee of ik hem daar ook aan kan vragen? Of moet ik toch helemaal naar Den Haag?
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Denk eigenlijk van wel, voor Canada kan je dit ook in de VS of in NL laten doen.
     
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    OK dat ga ik checken! Ik ben trouwens bezig met mijn trip. Moet naar Xian toe. Zag een mooie fare vanuit BRU. Bru - Ams - Chengdu - Xian. Voor Xian geldt de 72 uur regeling. Ik zou bijvoorbeeld door kunnen vliegen naar Bangkok om vanuit daar weer naar NL te komen. Dat zou me een hoop gedoe met mijn visum schelen. Echter...kan dit? Want ik kom op 1 ticket in Chengdu aan met connecting flight naar Xian. Dan zal ik dus de immigratie in Changdu moeten gaan doen en dan domestic transitten toch? En dan zou het hele verhaal niet meer opgaan...?
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Met overstap in China heb je naar ik weet een visa nodig. Wel tijd uittrekken voor het terracotta leger, hoor!
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Concreet, kan ik gebruik maken van een 72 uurs visum in Xian als ik deze trip zou doen;
    12.2 Bru - Ams
    12.2 Ams - Chengdu (arrival 13.2)
    13.2 Chengdu - Xian
    15.2 Xian - Hong Kong (of Bangkok)
    16.2 Hong Kong - Amsterdam
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou ook kijken via HKG of TPE, lijkt me dat daar vandaan wel directe vluchten naar X’ian gaan en zeker HKG is op het moment voor nette prijzen te boeken.
     
  9. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Nee, je zou dit wel met de 24u TWOV kunnen doen maar dan mag je de transit area niet uit.
     
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Met dank voor de hulp. Dat gaat weer een visum kosten, maar dat compenseert de vluchtprijs enorm.
    Mijn route is nu de volgende. Ik verlaat China dus niet, maar heb wel een ander begin en vertrekpunt. Zal -neem ik aan- geen probleem opleveren, toch?
    BRU - AMS - CTU - XIY (12.2.2019)
    XIY - PEK - AMS - BRU (15.2.2019)
     
  11. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Klopt. Ik heb zojuist consulaat gebeld.
    Je moet hiervoor een afspraak maken, tevoren alle documenten aanleveren, dit kan per post (plus pasfoto van max 3 mnd oud) en erna nog wachten tot visum bevestigd is. Het kan dan wel per post terug gestuurd worden.

    Succes! Ik ga in Mei!
     
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb net alles digitaal ingevuld. Was wel een uur verder, met name de vele informatie die je nu extra moet invullen (over de laatste bezoeken in de afgelopen 5 jaar etc).
    Ik kon wel direct een afspraak maken voor volgende week langs te komen om alles in te leveren en om de vingerafdrukken op te laten nemen. Dan kunnen ze het tegen een kleine meerprijs terugsturen per koerier.
     
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Op Xiamen kon je de transit area gewoon uit (moest terminal wisselen). Kon zo naar buiten lopen als ik zou willen. Ligt misschien ook aan de luchthaven
     
  14. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Wat moet je tegenwoordig allemaal precies invullen dan? Ben de afgelopen 2 jaar ongeveer 10 keer in China geweest waarvan bijna elke keer op een transfervisum. Gaat het me heel veel werk opleveren als ik een normaal visum aan ga vragen?
     
  15. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Nouja ik vond dat ik veel moest invullen. Van alle gegevens van mijn werkgevers, mijn werkervaring, alle gegevens van mijn familieleden tot aan de reizen van mijn laatste paar jaren, in welke deelstaat je geweest bent, etc etc. Normaal ben ik best snel, maar dit kostte toch ruim een uur...
     

Deel Deze Pagina