Visum China

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door high_class, 3 jun 2015.

  1. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Als ik naar PVG vlieg en een 144 uurs transit visum wil. Moet ik dan via PVG weer vertrekken, of kan dat ook via HGH/SHA?

    Als ik van HGH/SHA kan vertrekken, kan ik dan bv. SHA-CAN-REP vliegen? In principe is de stop in CAN maar 1,5 uur..
     
  2. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Bedankt voor je snelle antwoord, er staan ondertussen veel verschillende en gedateerde verhalen op het internet.

    Dan word het een directe vlucht.. zonde van de centjes maar alsnog goedkoper dan een visum!
     
  3. Roij

    Roij Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    18
    Hoi Roij,

    Ik heb net je blog gelezen 'Bestemmingstips voor Shanghai met een transitvisum' aangezien ik in september ook hetzelfde trucje wil doen. In deze blog zeg jij dat je alleen het e-ticket van je uitgaande vlucht naar een derde land moest overhandigen. Wilde de immigration officer geen kopieën van hotel reserveringen en dergelijke zien?

    Had je dat uberhaupt al van te voren geregeld? Of pas ter plekke?

    Alvast bedankt,
    Rutger
    ____________________________________________________
    Hoi Rutger,

    Dat klopt. Je hebt alleen een e-ticket naar een derde land nodig. Bijvoorbeeld Japan of Zuid-Korea. Hong Kong, Macau en Taiwan worden ook gezien als derde land.

    Na het overhandigen van je e-ticket krijg je een sticker in je paspoort. Je mag dan 144 uur (dit gaat de volgende dag pas om 00:00 in, dus eigenlijk mag je langer blijven) in Shanghai en aangrenzende provincies verblijven.

    Nee, ik hoefde geen kopieën van hotelreserveringen te overhandigen. Het is wel handig om dit van te voren te regelen, aangezien hotels last minute best duur kunnen zijn in Shanghai.

    Als je incheckt bij je hotel wordt je paspoort en visum gescand en verstuurd naar de immigratiedienst.
     
    Lionell en Rutger vinden dit leuk.
  4. Roij

    Roij Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    18
    Als je naar China vliegt kijkt men bij het inchecken op Schiphol direct in je paspoort of je een visum hebt. Geef daarom bij het inchecken direct aan dat je minder dan 144 uur in Shanghai verblijft op een transitvisum. Vaak vraagt men dan om je vlucht naar een derde bestemming. Deze gegevens worden bij vertrek dan al doorgestuurd naar de immigratiedienst in China. Zorg daarom dat je twee kopies hebt van je e-ticket (naar je derde land)!

    KL/AF/MU/CX/CI/AY/BA doen niet moeilijk en zijn goed op de hoogte van de regeling!
     
    Lionell en Rutger vinden dit leuk.
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    SU nog niet helaas.
     
  6. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Nou, begin september naar Sjanghai gevlogen via de route ZWE-AMS-PVG // HGH-CNX.

    In checken in Amsterdam verliep vlekkeloos, alleen even gedoe met het Thalys ticket van Antwerpen naar Schiphol. Uiteindelijk bij het boarden toch door een agent tegengehouden. Als eerste was het volgens de beste man niet mogelijk vanaf een andere luchthaven te vertrekken en vervolgens was het, volgens hem, ook max 72 uur en geen 144 uur. Na zo'n tien minuten wellus/nietus-discussiëren even bot opgemerkt dat hij zijn huiswerk beter moest doen, waarna er iemand werd opgeroepen die mij gelijk gaf en ik als laatste het vliegtuig in ging.

    Uiteindelijk dus toch niet zo makkelijk als hierboven omschreven, zelfs met de KLM. Dus zorg dat je je documenten bij de hand hebt en je verhaaltje klaar.. de aanhouder wint.
     
  7. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Wat voor gedoe was er met Thalys?
     
  8. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Niet echt gedoe, hij had volgens mij nog nooit iemand ingecheckt met zon ticket.
     
  9. RoelandK

    RoelandK Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi,

    Ik zit met een twijfelgeval. Ik kom aan in Xiamen om 6:30 lokale tijd. Ik vertrek drie dagen later om 08:45. Ik wilde gebruik maken van de visumvrije regeling, maar twijfel of men hiermee akkoord gaat. Zijn ze erg streng wat betreft de voorwaarden? Zouden ze bij een verschil van 2 uur en een kwartier een oogje toeknijpen of zou in dit geval een visum moeten worden aangevraagd?

    Alvast bedankt voor de hulp :)
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    De uren gaan pas tellen om 12 uur ‘s nachts op dag van aankomst. Zoek dat ergens op , op een officiële website. Print dat uit en steek het bij je.
     
  11. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Volgens mij heb ik ook ooit zoiets gehad in totaal 75 uur op mijn ticket, maar ik ging dus ruim 3 uur van te voren op de airport om voor 72 uur bij de immigratie zijn.
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wat gebeurt er eigenlijk als je vlucht gecancelled wordt in zo´n geval vroeg ik me af.
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.309
    Trofeepunten:
    558
    Asking for a friend:
    ik lees hier dat je een visa in CAN kan krijgen voor 72 uur, maar dan moet je wel een uitgaand ticket laten zien naar een third region, bijv. HKG. Je kan dan toch de stad in en even rondkijken?

    En is het mogelijk om dan een paar dagen in HKG te blijven en vervolgens naar PEK af te rijzen om daar 72 uur te verblijven en de stad op een transit visa?
     
  14. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik ga binnenkort een tripje Shanghai/Hong Kong doen :) Volgens mij ben ik safe met onderstaande itinarary, maar toch even een extra check. Mede om de extra (binnenlandse) stops in XMN/JJN.

    WAW - HGH
    - 5 dagen Shanghai
    SHA - XMN - HKG (2u 30m Overstappen in Xiamen (Gaoqi Int'l Airport))
    -
    6 dagen Hong Kong
    HKG - JJN - CTU (Overstappen in Jinjiang (Quangzhou))
    - 1 dag in Chengdu
    CTU - WAW

    Kan iemand dit bevestigen? Uiteraard zorg ik dat ik de volledige itinarary (2x) geprint bij mij heb.
     
  15. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Hmm ik dacht zo lang je achter security blijft is dit geen probleem, maar je mag dus 0 extra binnenlandse vluchten hebben... Dan worden het nieuwe tickets boeken voor SHA-HKG-CTU
     
  16. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dus 2 directe vluchten zou afdoende zijn voor de gehele reis? Zonde van het geld :(
     
  17. AnoukVreeling

    AnoukVreeling Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Een oogje toeknijpen is niet echt iets wat toegepast wordt in China als het om visum gerelateerde producen gaat. Een heen en terugvlucht is altijd van toepassing om een visum te verkijgen. China wil precies weten wat er gebeurt. JE zou i.p.v een regulier visum tegenwoordig ook nog voor een E-visum kunnen gaan. Net wat makkeljker dan een regulier visum.
     
  18. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een optie gekocht op het onderstaande schema. Dit komt er op neer dat ik in Shanghai aankom op vrijdag om 16.35 uur en vertrek op maandag 00.10 uur. Kom ik nu in aanmerking voor dat 144 uur free transit visum? Het is niet echt een transit maar ik verblijf daar een paar dagen en vlieg dan terug.
    Hoor graag of iemand dit weet.

    PS1: business class ticket kost HUF 415.800 (circa E 1.290). Volgens mij krijg ik nog 180 Bluebiz credits dus kost het mij netto dan E 1.110
    PS2: dit is het weekend van de F1 van China (Shanghai)



    • Boedapest (BUD) — Shanghai (PVG)
      do 11 apr 19
      • 17:15
        Boedapest, Liszt Ferenc Intl, Hongarije (BUD)
      • 19:35
        Parijs, Charles De Gaulle Airport, Frankrijk (CDG)
      AF 1295, Airbus A320-200
      • 23:25
        Parijs, Charles De Gaulle Airport, Frankrijk (CDG)
      • 16:35
        Shanghai, Pudong Int'l Airport, China (PVG)
      Deze vlucht komt 1 dag later aan
      AF 0116, Airbus A380-800
      Klasse: Business
    • Shanghai (PVG) — Boedapest (BUD)
      ma 15 apr 19
      • 00:10
        Shanghai, Pudong Int'l Airport, China (PVG)
      • 06:55
        Amsterdam, Schiphol, Nederland (AMS)
      KL 4814, Airbus A330-200
      Uitgevoerd door: China Eastern Airlines
      Klasse: World Business Class
      • 11:20
        Amsterdam, Schiphol, Nederland (AMS)
      • 13:15
        Boedapest, Liszt Ferenc Intl, Hongarije (BUD)
      ✈KL 1975, Boeing 737-700
      Uitgevoerd door: KLM Royal Dutch Airlines
      Klasse: Business

     
  19. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Dus ze kijken naar waar je laatste vlucht vandaan komt en niet je oorspronkelijke herkomst land.
    Hongarije - china - Hongarije komt dus niet in aanmerking maar mijn schema
    Frankrijk - china -Nederland (of evt hongarije) wel.
    Interpreteer ik het zo goed?
     
  20. MichielRP

    MichielRP Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben van plan een ticket naar Xiamen te kopen en gelijk door te vliegenrichting Shanghai om daar een 144 uur visum aan te vragen. Kom ik in aanmerking? of moet ik rechtstreeks uit amsterdam vliegen?
     

Deel Deze Pagina